Salute to the European youth

Skribent
Salute to the European youth

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Salute to the European youth

Skrämmande fakta som presenteras. Mycket upprörande.

Skribent
Skrivet av Bennii:

Skrämmande fakta som presenteras. Mycket upprörande.

Jag är mycket upprörd. Är inte rasist, men 3 miljoner Somalier känns rätt mycket och tror inte att Sverige kan hantera det.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Detta vara helt underbart roligt.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bennii:

Skrämmande fakta som presenteras. Mycket upprörande.

Jag är mycket upprörd. Är inte rasist, men 3 miljoner Somalier känns rätt mycket och tror inte att Sverige kan hantera det.

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bennii:

Skrämmande fakta som presenteras. Mycket upprörande.

Jag är mycket upprörd. Är inte rasist, men 3 miljoner Somalier känns rätt mycket och tror inte att Sverige kan hantera det.

Ja, och så måste vi ta hand om alla 10000 tyska bögar som kom hit när vi gick med i EU. Nej, det här håller inte.

Inaktiv

Jag är inte rasist men kolla inte upp källa på det, klassiskt!

Modiga grabbar ändå, mordhoten har nog redan kommit snabbare än invandrarna kommer hit och tar över våran kultur, för det skriver folk på nätet. Får jag inte äta pasta, gaspacho, kebab eller någon annan ursvensk rätt längre?

#Detvarbättreförr1930ischdåfolkvarfolk

Medlem

Är trött på politik.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Skall jag vara helt ärlig så behöver vi mer invandring i Sverige, finns alldeles för lite pizzerior

Naturligtvis är det svårt att undvika kulturkrockar med det är sådant vi får ta när vi blir lite kulturberikade:)

Kulturberikning 1

Kulturberikning 2

.
Länge leve mångkulturen och dess berikare.

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Skall jag vara helt ärlig så behöver vi mer invandring i Sverige, finns alldeles för lite pizzerior

Naturligtvis är det svårt att undvika kulturkrockar med det är sådant vi får ta när vi blir lite kulturberikade:)

Kulturberikning 1

Kulturberikning 2

.
Länge leve mångkulturen och dess berikare.

Den kausalitet du försöker påvisa genom demagogi har inget stöd någonstans förutom i din egen och en liten klick människors patetiska magkänslor.

Samtliga som "jobbar" med Exponerat är kriminella och huvudmannen är pedofil. Vad har du för orsakssamband där?


signatur

Burn in the light.

Skribent
Skrivet av redruM:
Skrivet av Fl3xus:

Skall jag vara helt ärlig så behöver vi mer invandring i Sverige, finns alldeles för lite pizzerior

Naturligtvis är det svårt att undvika kulturkrockar med det är sådant vi får ta när vi blir lite kulturberikade:)

Kulturberikning 1

Kulturberikning 2

.
Länge leve mångkulturen och dess berikare.

Den kausalitet du försöker påvisa genom demagogi har inget stöd någonstans förutom i din egen och en liten klick människors patetiska magkänslor.

Samtliga som "jobbar" med Exponerat är kriminella och huvudmannen är pedofil. Vad har du för orsakssamband där?

MEN KOMMUNISTERNA DÅ?!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Östberga pizzeria i Djursholm/Danderyd, om någon undrar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Fl3xus:

Skall jag vara helt ärlig så behöver vi mer invandring i Sverige, finns alldeles för lite pizzerior

Naturligtvis är det svårt att undvika kulturkrockar med det är sådant vi får ta när vi blir lite kulturberikade:)

Kulturberikning 1

Kulturberikning 2

.
Länge leve mångkulturen och dess berikare.

Den kausalitet du försöker påvisa genom demagogi har inget stöd någonstans förutom i din egen och en liten klick människors patetiska magkänslor.

Samtliga som "jobbar" med Exponerat är kriminella och huvudmannen är pedofil. Vad har du för orsakssamband där?

MEN KOMMUNISTERNA DÅ?!

Hahahaha har inte skrattat så sen.. Ja, sen jag såg Reinfeldt fuldansa.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av Fl3xus:

"invandringskritisk"

Jag hoppas att du en dag utsätts för samma elände som du utsätter andra för. Då kanske du blir lite medmänsklig.

Lycka till Flexen, försök att göra världen till ett bättre ställe.

Din ilska är totalt missriktad. Som vanligt går det inte att ta enskilda händelser och tolka på det sättet du gör. Är du själv emot kriminalitet och våld bör du tänka ett steg till, vad ger dina handlingar upphov till? Det är faktiskt människor du pratar om.

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Skall jag vara helt ärlig så behöver vi mer invandring i Sverige, finns alldeles för lite pizzerior

Naturligtvis är det svårt att undvika kulturkrockar med det är sådant vi får ta när vi blir lite kulturberikade:)

Kulturberikning 1

Kulturberikning 2

.
Länge leve mångkulturen och dess berikare.

Jag hoppas de jävlarna åker dit. Skicka de till samma anstalt som Anders Eklund, Tony Olsson, Niklas Lindgren och alla andra svenskar som begår brott.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Fl3xus:

Skall jag vara helt ärlig så behöver vi mer invandring i Sverige, finns alldeles för lite pizzerior

Naturligtvis är det svårt att undvika kulturkrockar med det är sådant vi får ta när vi blir lite kulturberikade:)

Kulturberikning 1

Kulturberikning 2

.
Länge leve mångkulturen och dess berikare.

Den kausalitet du försöker påvisa genom demagogi har inget stöd någonstans förutom i din egen och en liten klick människors patetiska magkänslor.

Samtliga som "jobbar" med Exponerat är kriminella och huvudmannen är pedofil. Vad har du för orsakssamband där?

Då har du säkert källor som backar upp dina påståenden. Budskapet blir ju fortfarande att man indirekt skrattar åt de kvinnor som får ta känna på och leva med konsekvenserna utav den svenska mångkulturen och dess kvinnosyn, en skara om ökar för var dag. Detta är inget unikt jag länkar, detta händer mer eller mindre varje vecka. De facto är har man en hög invandring från Mellanöstern och Afrika, speciellt muslimska länder som har en kvinnofientlig syn speciellt på västerländska kvinnor så får du också en ökat antal våldtäkter.

I en undersökning som gjordes 2008 som har Sverige näst mest antal anmälda våldtäkter per capita. Och det finns säkert olika orsaker, som att det anmäls mer än i andra länder också etc. Det går heller inte blunda att massinvandring från 3:e världen har varit katastrofal mot de europeiska kvinnorna.
Sveriges moraliska förfall

Skrivet av Aresz:
Skrivet av Fl3xus:

"invandringskritisk"

Jag hoppas att du en dag utsätts för samma elände som du utsätter andra för. Då kanske du blir lite medmänsklig.

Lycka till Flexen, försök att göra världen till ett bättre ställe.

Din ilska är totalt missriktad. Som vanligt går det inte att ta enskilda händelser och tolka på det sättet du gör. Är du själv emot kriminalitet och våld bör du tänka ett steg till, vad ger dina handlingar upphov till? Det är faktiskt människor du pratar om.

Vad är det för elände jag utsätter andra för menar du? Att man är sanningsenlig, det var ju hemskt... Om du riktigt starkt försöker kan du nog bortse från fakta, och leva kvar i din bubbla. Du vill alltså jag skall drabbas av den politik du förespråkar! Du verkar vara en riktigt gentleman som önskar andra olycka med hjälp av dina egna verktyg. Begår man ett sådant grovt brott har man gått över en gräns, till skillnad mot dig som så värnar jag mer om brottsoffret än en smaklös kliché, det är faktiskt människor vi pratar om. Ja människor som har begått en väldigt grov lagöverträdelse.

Jag antar du kör samma retorik i rätten, ifall någon av dina familjemedlemmar blivit offer för ett våldsdåd och avlidit.

Medlem

The Swedish city of Södertälje has alone taken in more Iraqi refugees than the United States and Canada combined.

Det är bra att Sverige hjälper till men det känns som Sverige försöker "rädda" världen på egen hand. Känns som vi bygger upp stora områden med missnöje och utanförskap.

Önskar fler länder kunde dra sitt strå till stacken.

Skribent
Skrivet av Izuel:

The Swedish city of Södertälje has alone taken in more Iraqi refugees than the United States and Canada combined.

Det är bra att Sverige hjälper till men det känns som Sverige försöker "rädda" världen på egen hand. Känns som vi bygger upp stora områden med missnöje och utanförskap.

Önskar fler länder kunde dra sitt strå till stacken.

Mm, fast det är inte jättemånga vi tar emot. Förra året var det runt 55 000 asylsökande (observera: sökande). Om jag förstått det hela rätt så är det lite mindre än hälften som fått stanna. Naturligtvis ska Sverige ta emot den mängden som landet klarar av, men vi är inte där än.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Izuel:

The Swedish city of Södertälje has alone taken in more Iraqi refugees than the United States and Canada combined.

Det är bra att Sverige hjälper till men det känns som Sverige försöker "rädda" världen på egen hand. Känns som vi bygger upp stora områden med missnöje och utanförskap.

Önskar fler länder kunde dra sitt strå till stacken.

Du tror inte att sådant kanske beror på det faktum att USA och Kanada råkar ligga på andra sidan av ett hav...? Eh.. Inte lika lätt att invandra till ett land beläget så, inte minst ekonomiskt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av Izuel:

The Swedish city of Södertälje has alone taken in more Iraqi refugees than the United States and Canada combined.

Det är bra att Sverige hjälper till men det känns som Sverige försöker "rädda" världen på egen hand. Känns som vi bygger upp stora områden med missnöje och utanförskap.

Önskar fler länder kunde dra sitt strå till stacken.

Du tror inte att sådant kanske beror på det faktum att USA och Kanada råkar ligga på andra sidan av ett hav...? Eh.. Inte lika lätt att invandra till ett land beläget så, inte minst ekonomiskt.

Men Sverige ligger väl inte geografiskt "nära"? Vi är långt upp i Nordeuropa. Irak t.ex. ligger i Asien.

Medlem

Inte nära avståndsmässigt, men geografiskt lättillgängligt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Izuel:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Izuel:

The Swedish city of Södertälje has alone taken in more Iraqi refugees than the United States and Canada combined.

Det är bra att Sverige hjälper till men det känns som Sverige försöker "rädda" världen på egen hand. Känns som vi bygger upp stora områden med missnöje och utanförskap.

Önskar fler länder kunde dra sitt strå till stacken.

Du tror inte att sådant kanske beror på det faktum att USA och Kanada råkar ligga på andra sidan av ett hav...? Eh.. Inte lika lätt att invandra till ett land beläget så, inte minst ekonomiskt.

Men Sverige ligger väl inte geografiskt "nära"? Vi är långt upp i Nordeuropa. Irak t.ex. ligger i Asien.

USA har väldigt låg flyktinginvandring per capita, av flera anledningar. Så det har snarare att göra med att USA tar emot få flyktingar, inte att Sverige tar emot för många.

Som Johan påpekat så ansökte 55000 flyktingar om asyl i Sverige under 2013. I ett land med nästan 10 miljoner invånare och (om vi ska tro regeringen) en stabil ekonomi så borde inte det vara ett problem.

Medlem

Ja jag ser inget problem med det alls.

Jag tänkte mest också att det är nog bidragande med geografiskt läge osv.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Izuel:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Izuel:

The Swedish city of Södertälje has alone taken in more Iraqi refugees than the United States and Canada combined.

Det är bra att Sverige hjälper till men det känns som Sverige försöker "rädda" världen på egen hand. Känns som vi bygger upp stora områden med missnöje och utanförskap.

Önskar fler länder kunde dra sitt strå till stacken.

Du tror inte att sådant kanske beror på det faktum att USA och Kanada råkar ligga på andra sidan av ett hav...? Eh.. Inte lika lätt att invandra till ett land beläget så, inte minst ekonomiskt.

Men Sverige ligger väl inte geografiskt "nära"? Vi är långt upp i Nordeuropa. Irak t.ex. ligger i Asien.

USA har väldigt låg flyktinginvandring per capita, av flera anledningar. Så det har snarare att göra med att USA tar emot få flyktingar, inte att Sverige tar emot för många.

Som Johan påpekat så ansökte 55000 flyktingar om asyl i Sverige under 2013. I ett land med nästan 10 miljoner invånare och (om vi ska tro regeringen) en stabil ekonomi så borde inte det vara ett problem.

Du borde ställa frågan hur många av de har riktiga flyktingskäl samt hur många är lyxflyktingar. Samt varför glöms anhörige invandringen bort, den är ännu större än "flyktingarna" .
Sverige tar redan in mest kvotflyktingar i hela Europa, bara den parten borde räknas som massinvandring och räcka för Sveriges del.

Kan det vara en tillfällighet att ni inte ser elefanten i vardagsrummet samma elefant era representanter i EU-kommissionen från Folkpartiet vägrar att se. Ni har Cecilia Malmström som gör ett utmärkt jobb att förespråka och tvinga massinvandring till andra EU-länder och fördöma de länder som inte vill, som ser och känner av konsekvenserna utav galenskapen.

En sådan politik förstör nationen och gemenskapen, ökar klassklyftorna, sänker lönerna, tar ifrån folks identitet kultur och ursprung. Ett själlöst folk som saknar gemenskap är enklare att styra:)

Om man har flytt från ett land hur kommer det sig det första man gör är att klaga på mat? Borde man inte vara evigt tacksam till den nation det folk, som tar emot en, ger en skydd,husrum samt mat.

Detta är inget unikt fall heller.

It's very bad!

Medlem

@ Fl3xus:

Du som förespråkar kvinnliga rättigheter eller i alla fall pratar om de stackars europeiska kvinnorna som våldtas av alla invandrare... varför röstar du ens på SD som vill gå ihop med franska Front National som vill förbjuda abort helt? De vill alltså som de hemska muslimerna som har en sån dålig kvinnosyn där i Mellanöstern få rätten att bestämma över vad en kvinna får och inte får göra med sin kropp, men det är ju okej för dig eftersom de inte är muslimer utan vita män?


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Nowly:

Du som förespråkar kvinnliga rättigheter eller i alla fall pratar om de stackars europeiska kvinnorna som våldtas av alla invandrare... varför röstar du ens på SD som vill gå ihop med franska Front National som vill förbjuda abort helt? De vill alltså som de hemska muslimerna som har en sån dålig kvinnosyn där i Mellanöstern få rätten att bestämma över vad en kvinna får och inte får göra med sin kropp, men det är ju okej för dig eftersom de inte är muslimer utan vita män?

SD vill inte förbjuda abort de vill minska antalet veckor för sista abort datum, för att så lite av fostret skall vara utvecklat ifall en sen abort äger rum. Och de skall inte gå ihop med FN möjligtvis samarbeta för att minska EU:s makt över de enskilda nationerna. Det är lätt att leverera floskler utan substans. Allra mest tycks de komma från lägret som är emot SD.

Jag tror inte alls SD kommer hamna i samma grupp som FN ifall inte något mycket osannolikt händer. Jag tänker vänta tills det blir klart innan jag gör några dumma förhastade slutsatser.

Såg just denna video, den är egentligen presenterad i ett annat syfte men här kan du höra över vad en nunna har att säga om hur kristna kvinnor behandlas i muslimska länder. Om någon har kunskap så är det henne.
https://www.youtube.com/watch?v=MusJt3bKRmQ

Gör dig själv en tjänst och sluta lev i förnekelse, det är du själv och dina medmänniskor som drabbas av den ansvarslösa politik som bedrivs idag, såvida du eller de inte har ekonomiskt kapital och kan flytta till en gateway/isolat fri från mångkultur, eller utomlands. Dock är även Sveriges territorium begränsat och tills slut kan inte ens de sista inte fly ifrån vardagen.

Mvh

Medlem
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av Nowly:

Du som förespråkar kvinnliga rättigheter eller i alla fall pratar om de stackars europeiska kvinnorna som våldtas av alla invandrare... varför röstar du ens på SD som vill gå ihop med franska Front National som vill förbjuda abort helt? De vill alltså som de hemska muslimerna som har en sån dålig kvinnosyn där i Mellanöstern få rätten att bestämma över vad en kvinna får och inte får göra med sin kropp, men det är ju okej för dig eftersom de inte är muslimer utan vita män?

SD vill inte förbjuda abort de vill minska antalet veckor för sista abort datum, för att så lite av fostret skall vara utvecklat ifall en sen abort äger rum. Och de skall inte gå ihop med FN möjligtvis samarbeta för att minska EU:s makt över de enskilda nationerna. Det är lätt att leverera floskler utan substans. Allra mest tycks de komma från lägret som är emot SD.

Jag tror inte alls SD kommer hamna i samma grupp som FN ifall inte något mycket osannolikt händer. Jag tänker vänta tills det blir klart innan jag gör några dumma förhastade slutsatser.

Såg just denna video, den är egentligen presenterad i ett annat syfte men här kan du höra över vad en nunna har att säga om hur kristna kvinnor behandlas i muslimska länder. Om någon har kunskap så är det henne.
https://www.youtube.com/watch?v=MusJt3bKRmQ

Gör dig själv en tjänst och sluta lev i förnekelse, det är du själv och dina medmänniskor som drabbas av den ansvarslösa politik som bedrivs idag, såvida du eller de inte har ekonomiskt kapital och kan flytta till en gateway/isolat fri från mångkultur, eller utomlands. Dock är även Sveriges territorium begränsat och tills slut kan inte ens de sista inte fly ifrån vardagen.

Mvh

Läs om, läs rätt. Jag skrev aldrig att SD vill förbjuda abort
Jag ser inte hur SD skulle vara lösning på Sveriges problem, snarare tror jag bara allt blir värre om SD skulle bli det styrande partiet i Sverige. Det är väl fortfarande inte en representation för ALLA muslimer som finns i världen? Eller menar du att bara för jag har träffat många dryga Stockholmare t.ex. så betyder de att alla Stockholmare är likadana. Jag förstår inte hur man kan vara så förbannat trångsynt som du är och inte faktiskt se att oavsett vilken religion eller etnicitet man tillhör så är vi alla individer med egna känslor, tankar och erfarenheter.

Givetvis finns det kulturella skillnader och klart man färgas till viss del varifrån man kommer och vilken uppväxt man har fått men att alla muslimer skulle vara av ondo och att det stora hotet mot Sverige är Islam är något som jag tar med en nypa salt. Vart får du alltifrån egentligen? Har du några egna personliga erfarenheter av detta du pratar om? Har du pratat med många muslimer som vill ta över Sverige? Sen är det väl en stor skillnad på att säga att Sverige islamiseras till att säga att; "ja, det finns fler muslimer i Sverige och de syns mer i samhället idag än tidigare."

Invandringspolitiken vi har i Sverige är inte den bästa och det finns verkligen utrymme för förbättringar och jag tycker att det är bra att debatten tas upp, men SD verkar ju blint tro att om vi minskar invandringen så löser det alla problem som vi har. SD politikern Roland Gustafson tycker det en bra idé att dela upp klasser i skolan efter etnicitet, hur jäkla bra är det om vi nu vill att invandrare ska få en chans att integreras i samhället?

Sen att säga att någon lever i förnekelse för att man inte delar din syn på saker känns ju väldigt konstruktivt. Du vet ju inte ens vilka politiska åsikter jag har eller hur mitt liv ser ut överhuvudtaget. Förutom att jag aldrig skulle rösta på SD så jag tycker det är jätteroligt att du försöker lägga någon slags skuld och ett ansvar på mig för att jag inte röstar på SD.

Det skulle vara så kul att få höra dina egna erfarenheter. Vart är du uppvuxen och vart bor du, varför du tänker som du gör, vad du har för egna erfarenheter i livet?

Mvh


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Nowly:
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av Nowly:

Du som förespråkar kvinnliga rättigheter eller i alla fall pratar om de stackars europeiska kvinnorna som våldtas av alla invandrare... varför röstar du ens på SD som vill gå ihop med franska Front National som vill förbjuda abort helt? De vill alltså som de hemska muslimerna som har en sån dålig kvinnosyn där i Mellanöstern få rätten att bestämma över vad en kvinna får och inte får göra med sin kropp, men det är ju okej för dig eftersom de inte är muslimer utan vita män?

SD vill inte förbjuda abort de vill minska antalet veckor för sista abort datum, för att så lite av fostret skall vara utvecklat ifall en sen abort äger rum. Och de skall inte gå ihop med FN möjligtvis samarbeta för att minska EU:s makt över de enskilda nationerna. Det är lätt att leverera floskler utan substans. Allra mest tycks de komma från lägret som är emot SD.

Jag tror inte alls SD kommer hamna i samma grupp som FN ifall inte något mycket osannolikt händer. Jag tänker vänta tills det blir klart innan jag gör några dumma förhastade slutsatser.

Såg just denna video, den är egentligen presenterad i ett annat syfte men här kan du höra över vad en nunna har att säga om hur kristna kvinnor behandlas i muslimska länder. Om någon har kunskap så är det henne.
https://www.youtube.com/watch?v=MusJt3bKRmQ

Gör dig själv en tjänst och sluta lev i förnekelse, det är du själv och dina medmänniskor som drabbas av den ansvarslösa politik som bedrivs idag, såvida du eller de inte har ekonomiskt kapital och kan flytta till en gateway/isolat fri från mångkultur, eller utomlands. Dock är även Sveriges territorium begränsat och tills slut kan inte ens de sista inte fly ifrån vardagen.

Mvh

Läs om, läs rätt. Jag skrev aldrig att SD vill förbjuda abort
Jag ser inte hur SD skulle vara lösning på Sveriges problem, snarare tror jag bara allt blir värre om SD skulle bli det styrande partiet i Sverige. Det är väl fortfarande inte en representation för ALLA muslimer som finns i världen? Eller menar du att bara för jag har träffat många dryga Stockholmare t.ex. så betyder de att alla Stockholmare är likadana. Jag förstår inte hur man kan vara så förbannat trångsynt som du är och inte faktiskt se att oavsett vilken religion eller etnicitet man tillhör så är vi alla individer med egna känslor, tankar och erfarenheter.

Givetvis finns det kulturella skillnader och klart man färgas till viss del varifrån man kommer och vilken uppväxt man har fått men att alla muslimer skulle vara av ondo och att det stora hotet mot Sverige är Islam är något som jag tar med en nypa salt. Vart får du alltifrån egentligen? Har du några egna personliga erfarenheter av detta du pratar om? Har du pratat med många muslimer som vill ta över Sverige? Sen är det väl en stor skillnad på att säga att Sverige islamiseras till att säga att; "ja, det finns fler muslimer i Sverige och de syns mer i samhället idag än tidigare."

Invandringspolitiken vi har i Sverige är inte den bästa och det finns verkligen utrymme för förbättringar och jag tycker att det är bra att debatten tas upp, men SD verkar ju blint tro att om vi minskar invandringen så löser det alla problem som vi har. SD politikern Roland Gustafson tycker det en bra idé att dela upp klasser i skolan efter etnicitet, hur jäkla bra är det om vi nu vill att invandrare ska få en chans att integreras i samhället?

Sen att säga att någon lever i förnekelse för att man inte delar din syn på saker känns ju väldigt konstruktivt. Du vet ju inte ens vilka politiska åsikter jag har eller hur mitt liv ser ut överhuvudtaget. Förutom att jag aldrig skulle rösta på SD så jag tycker det är jätteroligt att du försöker lägga någon slags skuld och ett ansvar på mig för att jag inte röstar på SD.

Det skulle vara så kul att få höra dina egna erfarenheter. Vart är du uppvuxen och vart bor du, varför du tänker som du gör, vad du har för egna erfarenheter i livet?

Mvh

Om inte det var det du syftade på, varför tog du upp det som exempel från första början, det blir ju ännu mer obegripligt nu. Du försökte skuldbelägga SD med metoden guilt by assocation, trots inget officiellt samarbete ägt rum. Du blev visst ertappad med handen i syltburken Ja, de jublade för att de vill att EU-kritiker skall få inflytande och begränsa EU:s inflytande eller rent av länder skall kunna gå ut ur unionen. Vad är det som du inte förstår med det?

De kommer från länder som är krigsdrabbade med en oerhört strikt religiös hållning länder där man är oerhört lojala mot sin egen stam, sin egna kultur, sin religion och är anti-väst. Föga förvånande märks detta i storstäderna där de olika etniska grupper bygger upp revir och försvarar det, eller bygger ut det. Det märks bl a i stora antalet skottlossningar i Gbg. Det är väl bara titta på UG om Husby och se den slutgiltiga destinationen för den svenska mångkulturen http://www.svt.se/ug/se-program/uppdrag-granskning-39
Det är inget enstaka fall, detta händer i många stora invandrartäta orter. Bilar har redan brunnit i Husby i år igen, fast i mindre omfattning och samma har skett på andra orter/städer. Det asociala mönstret upprepar sig.

Många av dessa är inte intresserad av att bli en del av svenska samhället eller följa svenska lagar, majoriteten är muslimer eller sympatiserar med muslimer, de föredrar hellre leva enligt muslimska lagar, dvs leva i muslimska enklaver skilda från samhället. Naturligtvis inte alla men den största andelen.
I en undersökningen framgick det att minst 44% av muslimerna i Storbritannien vill leva i en egen muslimsk enklav: http://www.dailystar.co.uk/news/latest-news/66597/Ghetto-Brit...

Som du själv säger: Vi är alla människor med egna känslor, erfarenheter. Hur styr man ett land om man skall gå ifrån alla individers egna önskemål menar du och göra alla nöjda? Miljöpartiet vill ge asylsökande rätt att rösta i svenska val, trots att de inte är medborgare och har i de flesta fall någon minsta kännedom om Sverige, kulturen, lagar etc. En vänsterpartist var t o m mer världsfrånvänd än sina kollegor, han ville ge alla åldrar rösträtt inklusive spädbarn.

I stora sakfrågor får man se till gruppens/nationens bästa och kan alltid räkna med någon individ inte kommer bli fullt ut nöjd med beslutet. Det finns ingen politik som gör alla nöjda.
Det bästa enligt mitt tycke, vore en direkt demokrati där folket själva röstar i olika sakfrågor än utse representanter som idag. Där den stora ledande median i nationen inte bedriver propagandakrig mot dissidenter som sker i Sverige idag. Där transparens råder i debatten, om för och nackdelar med enskilda lagförslag,samhällsutveckling. Idag har vi demokratur i Sverige. Jag tror det är inte för inte som alternativmedia växer sig stark i Sverige. Uppenbarligen verkar den belysa de problem som Sverige och Europa ställs inför på ett mer korrekt sätt än ledande slentrian media. Framgången för EU-kritiska partier i EU valet vittnar om detta.

Sverige skickar istället en outbildad rom, som vill göda sin egna karriär, och bedriva radikal feminism/kommunism. Vilken sann feminist tar sin 11-åriga dotter bort ifrån den svenska skolan och gifter bort henne när hon är minderårig, 16 år. Samt har hon bedrivit en romsk folkhögskola som misstänkts för ekonomiska olägenheter. Soraya Post enda argumentation i alla frågor, "alla människor är lika mycket värda", samt som feminist visste hon inte skillnaden mellan likhets feminist och särarts. Det framgår mycket tydligt i detta radioprogrammet: Granskning Sverige Grattis Sverige!

SD är ett relativt ungt parti som växer med sina sakfrågor samt attraherar mer erfarna politiker som är trötta på åsiktsfascismen i Sverige. Givetvis har jag aldrig hävdat att enbart SD har medlen att styra landet till det bästa fullo på direkten. De är de som är närmast på rätt spår enligt mitt tycke och är betydligt närmre än de andra i sina hjärtefrågor i att komma bukt med problemen. En politik som jag kan identifiera mig mest med. Får de inte något som helst inflytande ser jag dystopin bli ett totalt faktum.
Nej, det är inte bara migrationspolitiken som attraherar mig. Det är djurskyddspolitiken, välfärden, försvaret, hårdare brottsbekämpning, samt det egna kulturbevarandet. Dock hänger den fatala migrationspolitiken som skett i 20-30 års tid ihop med den nedgående spiralen för skola,välfärd, bostadsbrist, ökad andel brott och grövre brott, organiserad brottslighet etc. Alliansens privatisering av välfärden spelar givetvis också en roll för välfärdens haveri.

De svenskar som var unga för 40-50 år sedan som byggde upp Sverige, till de rikedomar och den välfärd som är kvar som vi kan ta del av idag, är tack vare dem. Idag behandlas de som paria, där äldreboenden görs om till asylboenden, och de får mindre pengar att leva med.

Du säger själv att du aldrig skulle kunna rösta på SD, då är jag ändå rätt ute när jag tycker att du lever i förnekelse (en viss sådan) för de överhopande problemen som växer sig allt mer och blir allt mer tydligare. Är man nöjd med Sveriges nuvarande utveckling är det ju självklart din fulla rätt att låta bli att agera, eller t o m inte bry sig, känn inget krav från min sida

Jag är uppväxt i en trevlig, trygg homogen miljö, men för tillfället bor jag i en invandrartätort. Och här har 2 mord ägt rum inte så långt från min bostad inom loppet av ett år. Även här har bilar brunnit. Jag blundar inte för den mångkultur som breder ut sig, jag upplever mångkulturen och islamiseringen som ett stort hot, mot Europas folk mot Europas säregna kulturella mångfald.

Jag känner mig allt mer ofta inte hemma i detta landet, demografiskt med även andra orsaker. Det är oerhört långt ifrån det Sverige jag växte upp i, även om det fanns den del problem då. Det har eskalerat mångfaldigt på skalan till det grövre. Eftersom jag nu för tillfälligt inte kan flytta så försöker jag iaf få de mest trångsynta individer att öppna ett halvt öga över det som det monster som växer. Om du inte håller med det är naturligtvis din ensak, jag tycker dock att det är svårt att inte se de negativa konsekvenserna idag.

Det finns en invandring som kan vara gynnsam för Sverige på ekonomiskt och kulturellt men det är långt ifrån den som bedrivs idag. http://www.tino.us/2013/08/flykting-och-anhoriginvandringens-... Och det är i minimal skala.

Mvh

Medlem

Herregud, Olander. Kunde du inte postat en lite mer politiskt korrekt video om du bara försökte? Typ en video där en känd komiker gör narr av SD och använder komik för att få ut sina politiska budskap?

De invandrarrelaterade problemen kommer inte att försvinna bara för att vissa försöker skämta bort dem för att plocka poäng hos det normsättande etablissemanget i media.

Men vad ska man förvänta sig av just media? You're all the same.

Medlem
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Izuel:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Izuel:

The Swedish city of Södertälje has alone taken in more Iraqi refugees than the United States and Canada combined.

Det är bra att Sverige hjälper till men det känns som Sverige försöker "rädda" världen på egen hand. Känns som vi bygger upp stora områden med missnöje och utanförskap.

Önskar fler länder kunde dra sitt strå till stacken.

Du tror inte att sådant kanske beror på det faktum att USA och Kanada råkar ligga på andra sidan av ett hav...? Eh.. Inte lika lätt att invandra till ett land beläget så, inte minst ekonomiskt.

Men Sverige ligger väl inte geografiskt "nära"? Vi är långt upp i Nordeuropa. Irak t.ex. ligger i Asien.

USA har väldigt låg flyktinginvandring per capita, av flera anledningar. Så det har snarare att göra med att USA tar emot få flyktingar, inte att Sverige tar emot för många.

Som Johan påpekat så ansökte 55000 flyktingar om asyl i Sverige under 2013. I ett land med nästan 10 miljoner invånare och (om vi ska tro regeringen) en stabil ekonomi så borde inte det vara ett problem.

Du borde ställa frågan hur många av de har riktiga flyktingskäl samt hur många är lyxflyktingar. Samt varför glöms anhörige invandringen bort, den är ännu större än "flyktingarna" .
Sverige tar redan in mest kvotflyktingar i hela Europa, bara den parten borde räknas som massinvandring och räcka för Sveriges del.

Kan det vara en tillfällighet att ni inte ser elefanten i vardagsrummet samma elefant era representanter i EU-kommissionen från Folkpartiet vägrar att se. Ni har Cecilia Malmström som gör ett utmärkt jobb att förespråka och tvinga massinvandring till andra EU-länder och fördöma de länder som inte vill, som ser och känner av konsekvenserna utav galenskapen.

En sådan politik förstör nationen och gemenskapen, ökar klassklyftorna, sänker lönerna, tar ifrån folks identitet kultur och ursprung. Ett själlöst folk som saknar gemenskap är enklare att styra:)

Om man har flytt från ett land hur kommer det sig det första man gör är att klaga på mat? Borde man inte vara evigt tacksam till den nation det folk, som tar emot en, ger en skydd,husrum samt mat.

Detta är inget unikt fall heller.

It's very bad!

Det är ju ett jävla sätt att klaga och hålla på så men det är nog minoritet ändå. Det finns dumskallar världen över så man behöver ju inte dra alla över en kam.

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Izuel:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Izuel:

The Swedish city of Södertälje has alone taken in more Iraqi refugees than the United States and Canada combined.

Det är bra att Sverige hjälper till men det känns som Sverige försöker "rädda" världen på egen hand. Känns som vi bygger upp stora områden med missnöje och utanförskap.

Önskar fler länder kunde dra sitt strå till stacken.

Du tror inte att sådant kanske beror på det faktum att USA och Kanada råkar ligga på andra sidan av ett hav...? Eh.. Inte lika lätt att invandra till ett land beläget så, inte minst ekonomiskt.

Men Sverige ligger väl inte geografiskt "nära"? Vi är långt upp i Nordeuropa. Irak t.ex. ligger i Asien.

USA har väldigt låg flyktinginvandring per capita, av flera anledningar. Så det har snarare att göra med att USA tar emot få flyktingar, inte att Sverige tar emot för många.

Som Johan påpekat så ansökte 55000 flyktingar om asyl i Sverige under 2013. I ett land med nästan 10 miljoner invånare och (om vi ska tro regeringen) en stabil ekonomi så borde inte det vara ett problem.

Du borde ställa frågan hur många av de har riktiga flyktingskäl samt hur många är lyxflyktingar. Samt varför glöms anhörige invandringen bort, den är ännu större än "flyktingarna" .
Sverige tar redan in mest kvotflyktingar i hela Europa, bara den parten borde räknas som massinvandring och räcka för Sveriges del.

Kan det vara en tillfällighet att ni inte ser elefanten i vardagsrummet samma elefant era representanter i EU-kommissionen från Folkpartiet vägrar att se. Ni har Cecilia Malmström som gör ett utmärkt jobb att förespråka och tvinga massinvandring till andra EU-länder och fördöma de länder som inte vill, som ser och känner av konsekvenserna utav galenskapen.

En sådan politik förstör nationen och gemenskapen, ökar klassklyftorna, sänker lönerna, tar ifrån folks identitet kultur och ursprung. Ett själlöst folk som saknar gemenskap är enklare att styra:)

Om man har flytt från ett land hur kommer det sig det första man gör är att klaga på mat? Borde man inte vara evigt tacksam till den nation det folk, som tar emot en, ger en skydd,husrum samt mat.

Detta är inget unikt fall heller.

It's very bad!

Det är ju ett jävla sätt att klaga och hålla på så men det är nog minoritet ändå. Det finns dumskallar världen över så man behöver ju inte dra alla över en kam.

Nu är det ju så att de gäller för många flyktingar som kommit hit som blivit lovade guld och grönska skogar. Jag tycker du skall läsa den här gamla artikeln från Gunnar Sandelin som stämmer ännu bättre in idag.

http://www.dn.se/debatt/journalisterna-morklagger-sanningen-o...

Skrivet av Gunnar Sandelin:

Endast 22.000 eller 5 procent av de asylsökande har fått stanna på grund av de är flyktingar enligt FN:s konvention, som omfattar personer som löper risk att förföljas i hemlandet på grund av ras, nationalitet, religiös eller politisk uppfattning, kön eller sexuell läggning. Ytterligare 35.000 har kommit hit som utvalda kvotflyktingar, utsedda av Migrationsverket och FN:s flyktingorgan UNHCR när alla andra möjligheter ansetts uttömda. Kvot- och konventionsflyktingar är de enda grupper som är kopplade till FN-beslut när det gäller skydd och asyl. Men drygt åtta av tio asylsökande får sina permanenta uppehållstillstånd utan att de klassificeras som flyktingar. Istället får de stanna av humanitära skäl eller får asyl på nationella särtillägg som ständigt byter namn: "flyktingliknade skäl", "de facto flykting", "skyddsbehövande".

Det får vara nog med dagarna när folk lever i sin humanistbubbla med dålig verklighetsförankring. Eftersom jag är flitig läsare av alternativmedia för bredda vad som händer i samhället mer än slentrianmedia så får man olika bilder och perspektiv. Jag kan intyga att de asylslott eller asylherrgårdar som inhyser asylsökande utsätts ständigt för bråk,kaos och även anlagda bränder mellan de boende och nu senast "dålig" mat.
http://www.friatider.se/stort-slagsmal-pa-hallandskt-asylslot...

Säg det till de 15 000 undernärda pensionärer som är på väg att svälta ihjäl, men var med om att bygga Sveriges välfärd. Vilket jävla tack från alla hycklare som förnekar massinvandringen och dess fatala effekter. Det är inga vanliga flyktingar som söker hit det är lyxflyktingar de facto.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/expert-15-000-gamla-riskera...

12
Skriv svar