GTA V släpps till PS4, Xbox One och... pc!

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Det är väl därför det inte händer ett jävla dyft på GTA Online fronten. Rockstar har hypat upp alla gratis updates i två månader och sen när det slutligen har släppts så har det handlat om 3 fordon, en handfull uppdrag och fula slimfit suits...

Tycker en del slimfit suits var rätt snygga!

Medlem

Fuck yes! Så kul det kommer bli med alla moddar!

Medlem

Vad skönt, jag som hade börjat ångra att jag sålde min PS3 innan jag köpte min PS4.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Medlem

Trevligt att höra! Lite för sent för mig, dock jag har redan spelat mig trött på det på Xbox :).

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Trevligt att höra! Lite för sent för mig, dock jag har redan spelat mig trött på det på Xbox :).

Kan man spela sig trött på GTA? Ojdå, jag tog senast igår upp och körde en omgång GTA IV. Alltid lika kul faktiskt, även om spelstunderna blir betydligt kortare när man spelat igenom det 3-4 ggr.

Medlem

Är det värt att vänta på PC-versionen eller ska jag springa redan nu och skaffa det till Xbox 360? Känns 360-versionen som en fullgod upplevelse (keep in mind att min laptop dock bara är en Acer Aspire 5750G med i7-2670QM 2,2GHz, GeForce GT 630M och ett par år på nacken).

Medlem

Redan spelat igenom det på PS3 men det lutar åt ett köp på PS4:an också, storyn är helt klart värd en vända till och då blir det kanske att prova på multiplayer lite mer också.

Medlem

Kul för dem som vägrade spela det på XBOX 360 eller PS3. Mindre kul för oss som vill ha en uppföljare.

Inaktiv

Bra för oss som ännu inte hunnit klara ut spelet på PS3:an, vi får fortsätta där vi slutade på PS3:an!

Medlem
Medlem

Fan va snyggt det är! Älskade redan hur PS3 versionen såg ut, nu kommer man dock kunna köra ENB på PC versionen, satan!!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

"So PC Gamers learn their lesson and stop stealing games"

Ja, vi kan börja med att kolla upp fakta inna vi häver ur oss sådan här BS.

Medlem
Redaktör
Skrivet av Keza:

Är bara glad att FZ fick en liten flick på näsan efter den här nyheten. Jag minns mycket väl artikeln där de tog upp osäkerheten om PC-släppet för det här spelet.

Vadå knäpp på näsan? Artikeln tog upp saker som talade för OCH emot ett GTA V på pc, och avslutades så här:

Citat:

Baserat på ovanstående kan vi inte dra några säkra slutsatser om GTA V:s eventuella framtid på våra datorer. Men vi kan gissa, och när vi gör det blir magkänslan följande – ja, Grand Theft Auto V kommer släppas till pc. Förmodligen samtidigt som de närmast självskrivna PS4- och Xbox One-varianterna. "När?" lyder nästa fråga. Möjligen i början av nästa år (det konsolspel Rockstar hintade om nyligen), men mer troligt inför årets julhandel. Många konsoler kommer köpas, och att styra Trevors, Michaels och Franlins högupplösta brottskarriärer kommer hamna högt upp på åtskilliga önskelistor.

Så, gissningsdags: Rockstar avtäcker GTA V till pc, Xbox One och PS4 i sommar (mellan juni och augusti – E3 och Gamescom, du vet), och spelet släpps i slutet av november.


signatur
Medlem

Köpte det till PS3 och kommer att köpa det till PC också!

Medlem

YES! Det blev som väntat. Dom nya konsolerna och pc samtidigt.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Roligt att pc-spelare får lite konsolspel.

Vad menar du? GTA är inget konsolspel?! Alla GTA har släppts på PC.

För övrigt är det ju kul att äntligen kunna uppleva spelet med (som FZ uttrycker det) "anständiga texturer". Jag kommer köpa detta till PC och använda 360 kontroller då det är det bästa av två världar.

Max grafik + handkontroller = Upplevelsen i TV soffan är på MAX!

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av marcus8958:

Roligt att pc-spelare får lite konsolspel.

Vad menar du? GTA är inget konsolspel?! Alla GTA har släppts på PC.

För övrigt är det ju kul att äntligen kunna uppleva spelet med (som FZ uttrycker det) "anständiga texturer". Jag kommer köpa detta till PC och använda 360 kontroller då det är det bästa av två världar.

Max grafik + handkontroller = Upplevelsen i TV soffan är på MAX!

GTA 5 har inte släppts till pc än.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Skit skoj. Ångrar nu att jag spelade spelet. Men nu kan man iaf se på saker och ting på distans! Gta V online på pc kommer bli så skuj

Inaktiv

Mina ögon läste många dryga kommentarer här på fz angående pc-release.. nu får de korvsmäll i ansiktet!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Inaktiv

Släpps det inte till PC blir det inget köp! B)

Medlem

Musiken i deras trailers är bara för sköna..Någon som vet vilken låt btw?


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

ELF
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Sebbepojken:

"So PC Gamers learn their lesson and stop stealing games"

Ja, vi kan börja med att kolla upp fakta inna vi häver ur oss sådan här BS.

Sådana troll gör världen så mycket roligare...... Att de ens orkar...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Angust:

kommer köpa detta igen, älskade storyn så pass mycket att jag känner att det är värt ett köp till.

Och det är sådana som du som gör att de kommer fortsätta med förtidsexklusivitet, tack så hemskt mycket.

Edit; Shit, världen är liten, jag vet vem du är, du gick i min paralell klass i högstadiet. xD

när man äger alla plattformar så bryr man sig inte så nämnvärt gällande tidsexklusivitet., och det var så lite så ^^
hmmm ringsjöskolan?


signatur

God is dead

Medlem

Vore fett nice om dom gjorde en "äkta" pc version, istället för att porta. Men men, köpr blir det iaf.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

GTA 5 har inte släppts till pc än.

Nej, men GTA 5 har släppts till konsolerna redan. Nu kommer next gen och PC släppet. Det är inte så att det kommer ett emulerat konsolspel till PC, utan det blir ett GTA för PC.

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av marcus8958:

GTA 5 har inte släppts till pc än.

Nej, men GTA 5 har släppts till konsolerna redan. Nu kommer next gen och PC släppet. Det är inte så att det kommer ett emulerat konsolspel till PC, utan det blir ett GTA för PC.

Emulerade spel till PC slutade komma med Dreamcast.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

ZF
Medlem
Skrivet av Fezk:
Skrivet av ZF:

#SPOILER@FRAMTIDEN

PS4: "det är 1080p! men varför är det inte 60hz?!"

XBO: "det är 900p! men varför är det inte 30hz?!"

PC: "det kunde ha varit 1440p och 60hz! men varför har jag inte tre 780.."

What? Hz? Du menar "FPS"?

Förstår inte mycket av din kommentar still ^^

Ont.

Ska bli trevligt att få testa på GTA V på PC, det var på tiden.

nej jag menar alltid vad jag skirver! men ok, FPS då för de som envisas med CRT fortfarande och kan förvirras.

hursom, tro mig. kommentaren kommer att vara jätterolig om ett halvår. eller jätteirriterande, beroende på perspektiv.

""det det är så vackert på himmelen.. som en .. som en brinnande.."

""neeej, titta inte in i den Gandalf! den kommer göra dig straight!""

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Emulerade spel till PC slutade komma med Dreamcast.

Ja, så varför säger du att det kommer konsolspel till PC? GTA 5 kommer till PC som ett PC-spel.

123
Skriv svar