Skapa egna utmaningar med Mario Maker

Robot
Medlem
Skapa egna utmaningar med Mario Maker

hoppas att det blir en smart och enkel funktion att dela banor med varandra!!

Medlem

SPELET?!
Ni menar väl modden, alternativ DLC...

Medlem

Detta skulle inte roa mig i många minuter...

Medlem

hmh... Finns redan sedan många mååånga måååååånga år tillbaka på PC, men bra att det finns en officiell version av Nintendo, är dock lite skeptisk, varför skulle folk vilja skaffa det till Wii U när det finns gratis till PC? hmh.

KoP
Medlem

Betyder detta att Nintendo slipper presentera ett nytt Mario spel varje år då spelarna nu kan göra sina egna banor?

KoP
Medlem
Skrivet av Ztreek:

hmh... Finns redan sedan många mååånga måååååånga år tillbaka på PC, men bra att det finns en officiell version av Nintendo, är dock lite skeptisk, varför skulle folk vilja skaffa det till Wii U när det finns gratis till PC? hmh.

För att dom som spelat på konsoll antingen:

A. Endast spelar på konsol och inte bryr sig om att spela på pc.

B. Inte har en aning om att det ens existerar ett Mariospel på pc med baneditor pga punkt A. (jag visste det själv inte)

Medlem
Skrivet av KoP:

A. Endast spelar på konsol och inte bryr sig om att spela på pc.

B. Inte har en aning om att det ens existerar ett Mariospel på pc med baneditor pga punkt A. (jag visste det själv inte)

A. Antagligen, men vem som helst med en PC klarar av att spela dessa.

B. well, officiellt gör det ju inte det heller, det är ju en SNES Emulator som du spelet Super Mario World på, sen finns det ett open source program som gör att du kan skapa banor helt från scratch, du kanske har hört rykten om Kaizo Mario? svåraste banorna som existerar.

https://www.youtube.com/watch?v=qq3h18fT2No

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ztreek:

hmh... Finns redan sedan många mååånga måååååånga år tillbaka på PC, men bra att det finns en officiell version av Nintendo, är dock lite skeptisk, varför skulle folk vilja skaffa det till Wii U när det finns gratis till PC? hmh.

Varför köpa något spel när man kan pirata allt gratis right?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför köpa något spel när man kan pirata allt gratis right?

Pirata 24 år gammalt spel är är ju verkligen att vara ett arsle?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

hmh... Finns redan sedan många mååånga måååååånga år tillbaka på PC, men bra att det finns en officiell version av Nintendo, är dock lite skeptisk, varför skulle folk vilja skaffa det till Wii U när det finns gratis till PC? hmh.

För alla Nintendo gamers sitter ofta och pillar med open source och emulatorer på PC? Sen var det Wii-U grafik och inte SNES grafik om du såg streamen. Mina kids jublade iaf.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför köpa något spel när man kan pirata allt gratis right?

Pirata 24 år gammalt spel är är ju verkligen att vara ett arsle?

" varför skulle folk vilja skaffa det till Wii U när det finns gratis till PC?"

Igen, varför köpa något spel till PC när man bara kan pirata allting gratis? Tss


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nintendo tvingar ju varenda person som använt sig utav mario sprites att stänga ner sin sida eller ta bort hela spelet(även om personen släppt sitt fan-made spel gratis). Förvånar mig att de släpper Mario Maker.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Jag gissar att de flesta som dissar detta är vuxna (män) och ni glömmer kanske att Nintendo gör barnspel. Visst visst en vuxen kan gilla dessa spel och det är inget fel med det men målgruppen är barn. Minns själv när jag var liten och satt med min SNES och den där horribla plastmusen i Mario Paint. Då skulle säkert någon kunna sagt åt mig "det är ju mycket bättre att rita på en PC juueh" men det hade jag inte brytt mig om. Kan säkert se en målgrupp för detta, ungar som har egna Wii:s och inte vill/kan/får sitta vid föräldrarnas datorer.

Medlem
Skrivet av ixon:

För alla Nintendo gamers sitter ofta och pillar med open source och emulatorer på PC? Sen var det Wii-U grafik och inte SNES grafik om du såg streamen. Mina kids jublade iaf.

Det gick att välja mellan NES och modern grafik.
sen att 'pilla'
http://fusoya.eludevisibility.org/lm/shots.html
känns nästan mer användarvänlig än det lilla man fick se på trailern

Hade jag varit en hardcore Mario fan som tyckte om sidescrolling mario hade jag suttit på rom hacks dygnet runt, vet inte vilka begränsningar det här spelet kommer att ha, men att göra supersvåra banor till mario spel är väldigt intressant hur som helst. Mario spelen har haft lite för enkla banor imo.

1
Skriv svar