Bloodborne - mer ond bråd död från Dark Souls-skaparna

Robot
Bloodborne - mer ond bråd död från Dark Souls-skaparna

Ryktena kring Project Beast skingrades på Sonys presskonferens - Bloodborne är fött.

#dark-souls-2-2, #bloodborne, #from-software


Medlem
Bloodborne - mer ond bråd död från Dark Souls-skaparna

Jag är förälskad i både Dark Souls och Dark Souls 2 fast än på helt olika vis då de upplevs väldigt olika så Bloodborne känns som ett givet köp. Blir mycket pengar det här... :\

Medlem

Hade hoppats på lite gameplay men jag är helt klart intresserad, inte kommit en systemsäljare för min del ännu dock men det kommer onekligen att bli en PS4 någon dag

Medlem

Varför skriver ni att det är en uppföljare till Dark Souls?? Herregud vad ni hittar på nu.. Detta är ingen uppföljare till Dark Souls... Bara för att det är gjort av samma utvecklare. Jorå såatte'..

Medlem

Jaha, nu måste jag alltså köpa en PS4.

Medlem
Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Varför skriver ni att det är en uppföljare till Dark Souls?? Herregud vad ni hittar på nu.. Detta är ingen uppföljare till Dark Souls... Bara för att det är gjort av samma utvecklare. Jorå såatte'..

Det är gjort av samma team som gjorde Demon's- och Dark Souls (ettan) och på de bilder och filmsnuttar som läckt ut så verkar det vara liknande gameplay. Dark Souls kallades ju ofta för en uppföljare till Demon's Souls av samma anledning.

Hur som helst så är det en av de intressantaste titlarna som finns på spelhorisonten.

Medlem
Skrivet av Shinjed:

Hade hoppats på lite gameplay men jag är helt klart intresserad, inte kommit en systemsäljare för min del ännu dock men det kommer onekligen att bli en PS4 någon dag

https://www.youtube.com/watch?v=w0YvHBxv-3Y

Medlem

Första gången det har funnits en anledning att köpa en konsol då

Medlem

Jahopp, då blir det PS4 då trots allt. Var sugen på Xbone där ett tag men Uncharted+detta blev för mycket...

Medlem

Undrar varför Blodborne valdes som namn? Antar att dem arbetar för Sony entertainment iom att det är PS4 exlusivt, och då borde de ju använt Demon's souls namnet, då det redan är ett känt IP.

Är ju omöjligt att förknippa bloodborne med souls serien om man bara hör namnen.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Vintersorg:

Varför skriver ni att det är en uppföljare till Dark Souls?? Herregud vad ni hittar på nu.. Detta är ingen uppföljare till Dark Souls... Bara för att det är gjort av samma utvecklare. Jorå såatte'..

Det är gjort av samma team som gjorde Demon's- och Dark Souls (ettan) och på de bilder och filmsnuttar som läckt ut så verkar det vara liknande gameplay. Dark Souls kallades ju ofta för en uppföljare till Demon's Souls av samma anledning.

Hur som helst så är det en av de intressantaste titlarna som finns på spelhorisonten.

Dark souls kallades för en Spirituell uppföljare till Demon's souls då FROM inte kunde använda namnet Demon' souls, och var då tvungna att bytta.

Alltså borde Bloodborne närmast vara en spirituell uppföljare till Demon's/Dark souls. Ingen direkt uppföljare.

Medlem

Nu har jag bestämt mig! Jag köper PS4 när en sån här pärla dyker upp till den maskinen, exklusivt! Så jävla stabilT!!!11 ;E


signatur
Medlem

Att det blir PS4 har aldrig varit någon tvekan. Har bara väntat på bra titlar.

Från och med idag ser det extremt bra ut. Hype-mätaren for precis upp och rakt genom taket!

SoL
Medlem

Kan det vara så att de blir som en uppföljare till demons souls?? Sjukt glad oavsett, blir ett köp rakt av! Ska bli spännande o använda en double barrel -shotgun

Medlem

Har det nämnts något om PC release?

Om inte, lär det väl komma vid ett senare tillfälle. Får se om jag kan hålla mig borta eller om jag måste köpa mig ett PS4.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Har det nämnts något om PC release?

Om inte, lär det väl komma vid ett senare tillfälle. Får se om jag kan hålla mig borta eller om jag måste köpa mig ett PS4.

Det ges ut av Sony, namnet registrerades av Sony, Sony Japan Studio är med och utvecklar och det står "only on Playstation" lite här och där. Chanserna är nog mikroskopiska.

Lite nya bilder: https://www.flickr.com/photos/playstationblog/with/1420664197...

Edit: Mer info - http://blog.eu.playstation.com/2014/06/10/details-bloodborne-...

1
Skriv svar