Streamingtjänsten Playstation Now kan bli en dyr historia

Robot
Inaktiv
Streamingtjänsten Playstation Now kan bli en dyr historia

Tills det finns kvant-internet som kan strömma data ögonblickligen (sjuka naturlag:)), så är det här helt jävla menlöst.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Tills det finns kvant-internet som kan strömma data ögonblickligen (sjuka naturlag:)), så är det här helt jävla menlöst.

Det räcker egentligen att man har en bra lina och att servrarna ligger hyfsat nära för att det ska bli acceptabelt. Helt meningslöst skulle jag inte vilja påstå iaf.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Tills det finns kvant-internet som kan strömma data ögonblickligen (sjuka naturlag:)), så är det här helt jävla menlöst.

Folk säger alltid så när något nytt kommer ut..


signatur
jkw
Medlem

Ge mig möjligheten att spela Borderlands 2 med alla tillägg så är jag nöjd.

KoP
Medlem

Fast OM det rör sig om att streama ett nytt fullpris spel så är väl 20 dollar inget att tjaffsa om? Dessutom är dollarn låg. Men med den vanliga logiken i dessa sammanhang så lär 20 dollar bli 200 kr här. :S

jkw
Medlem

Jag skulle hellre se en tjänst i liknande med PSN+. Betala typ 150-200kr/månad, streama alla spel i biblioteket.

Medlem

gissar på att 20 dollar i månaden är för att kunna spela allt hur mycket man vill. Finns väl ingen som trodde en sån speltjänst skulle kunna bli jättebillig?

jkw
Medlem

Som jag förstått det får man betala per spel, det intresserar mig inte ett dugg. Jag har 500/50 Mbit, så alla spel borde fungera okej, men är inte intresserad om man måste betala styckepris för varje spel. Dock skulle jag vara intresserad som @Zappa skriver, att betala en summa per månad för att kunna streama alla spel!

Medlem

Jag förstår inte, är inte Playstation Store samma sak? Du köper saker och laddar ner... eller med plus. Jag har inte tittat på E3 så vet inte, jag ska genast läsa om detta på playstationsidan om vad detta är för någonting.


signatur

hejsanhejsanhejsan

jkw
Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Jag förstår inte, är inte Playstation Store samma sak? Du köper saker och laddar ner... eller med plus. Jag har inte tittat på E3 så vet inte, jag ska genast läsa om detta på playstationsidan om vad detta är för någonting.

PlayStation Now är tänkt att vara en tjänst som ska tillgodose dig med PlayStation 3-titlar på din PlayStation 4. Och förmodligen 3-titlar på 3. Vita på 3 och 4, mm. PlayStation Plus är tjänsten för att få "gratis" spel till 3 och 4 varje månad, nog för att de som varit till 4 sedan release har varit ett jävla skämt, men ändå.

Och samt att PSN+ är till för att kunna spela online på PS4.

KoP
Medlem
Skrivet av Zappa:

gissar på att 20 dollar i månaden är för att kunna spela allt hur mycket man vill. Finns väl ingen som trodde en sån speltjänst skulle kunna bli jättebillig?

Fast det är väl per spel man betalar. Hade det bara kostat 20 dollar i månaden för att spela vad och hur mycket man vill måste man vara ganska snål för att tycka att det är dyrt.

Medlem

$20 för att spela ett spel i en månad är väl inte dyrt? Hur mycket kostar ett fullprisspel och hur lång tid tar det att spela klart det? Slår vad om att det är många som köpt ett spel på release för minst tre gånger den summan bara för att spela klart det på typ en vecka. Ändå så klagar folk bara för att det är frågan om en månadskostnad...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar