Bayonetta 2 släpps i oktober – första spelet på köpet

Robot
Bayonetta 2 släpps i oktober – första spelet på köpet
Medlem
Bayonetta 2 släpps i oktober – första spelet på köpet

Platinum games <3

Medlem

Spelet är sexistiskt så det får bara 1 av 5 i betyg.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

MEG
Medlem

Spelet är sexistiskt så det får 4 av 5 i betyg


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Spelet är sexistiskt så det får 4 av 5 i betyg

Vänta tills aftonbladet får tag på spelet. Kanske blir minus i betyg.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kolla vilka superläckra pickadoller!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av MEG:

Spelet är sexistiskt så det får 4 av 5 i betyg

Vänta tills aftonbladet får tag på spelet. Kanske blir minus i betyg.

Varför ens gå så långt? FZ gör liknande recensioner.

Redaktör
Skrivet av bleak:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av MEG:

Spelet är sexistiskt så det får 4 av 5 i betyg

Vänta tills aftonbladet får tag på spelet. Kanske blir minus i betyg.

Varför ens gå så långt? FZ gör liknande recensioner.

Om recensenten stör sig på sexism i ett spel och argumenterar väl för sin ståndpunkt bör det stå stå i recensionen. Samma sak omvänt: om sexism, nakenhet eller något annat lyfter spelupplevelsen bör det stå. Fast vi ska förstås försöka undvika att använda en recensent med så starka åsikter om något att det påverkar hela upplevelsen.

Första Bayonetta fick 5/5 i betyg här på FZ. Det recenserades av Jonas Högberg, som skriver en del för Aftonbladet.


signatur
MEG
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av MEG:

Spelet är sexistiskt så det får 4 av 5 i betyg

Vänta tills aftonbladet får tag på spelet. Kanske blir minus i betyg.

Aftonbladets spelrecensioner brukar inte stämma överens med mina så dem skippar jag, läser i stället FZ och några andra nättidningar.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Shame att det vart Wii U exklusivt bara. Älskade 1an

Medlem

Oh får man med första spelet på köpet också, wow nice deal !!!
Givet köp

Medlem

Hahahaha


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Wii U exklusivt... Att det inte var ett direkt smart drag med tanke på hur konsolmarknaden ser ut idag, är årets underdrift.

Skribent
Skrivet av Chomag:

Wii U exklusivt... Att det inte var ett direkt smart drag med tanke på hur konsolmarknaden ser ut idag, är årets underdrift.

Fast det är ju Nintendo som finanserar spelet, varken Sony eller MS ville lägga in någon deg i Bayonetta 2. Så att släppa till andra format skulle vara konstigt av Platinum.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av MEG:

Aftonbladets spelrecensioner brukar inte stämma överens med mina så dem skippar jag, läser i stället FZ och några andra nättidningar.

Måste ju ha ett gott skratt varje dag, bara därför man kollar deras så kallade "recensioner" (snarare artiklar om allt annat än spelet i fråga)


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Johlor:
Skrivet av Chomag:

Wii U exklusivt... Att det inte var ett direkt smart drag med tanke på hur konsolmarknaden ser ut idag, är årets underdrift.

Fast det är ju Nintendo som finanserar spelet, varken Sony eller MS ville lägga in någon deg i Bayonetta 2. Så att släppa till andra format skulle vara konstigt av Platinum.

Tror inte de behövde deg efter succén med första spelet och rent marknadsmässigt sett är det ett uselt drag att släppa spelet exklusivt till ett haltande Nintendo med en redan idag föråldrad konsol. Som sagt, de hade tjänat mer pengar om de släppt de till samtliga format istället.

1
Skriv svar