Fem nya minuter från The Witcher 3

Medlem

Jävlar, det var bättre än förväntat.

Om de nu lyckas med att få en öppen värld som är lika stor. sömlös, levande och snygg som Skyrims (vilket ser lovande ut i gameplay trailern) och kombinerar det med allt som gör The Witcher bra, kan vi få se ett av de bästa rollspelen som skapats.

Ser klart mycket mer imponerande ut än DA3.

Medlem

Melee combat kan utan tvekan bli bättre och jag kan lova er att CD Projekt vet om detta.

Det är nästan ett år kvar innan det släpps.

Medlem

Kan inte påstå att de visade upp så värst mycket, tror folk hade väntat sig bra mer.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Preed:

Ser bra ut. Fattade inte direkt om han freestylade eller körde ett uppdrag? Känns som det spelar ganska stor roll.

Ska inte svära på det, men tror jakten på djuret var en sidequest (antagligen av typen "monster contracts", som i tvåan), medan desertörerna han stötte på var ett event man kan skippa, om man vill.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Xzander:

Alltså, combat ser fortfarande ut att vara den "svaga sidan" av The Witcher-spelen, men ta mig fan om jag bryr mig när allt annat ser, låter och känns så underbart... ja, episkt, om ni ursäktar uttrycket!

kan lova dig att dom inte använde alla spells, och du har många val möjligheter, detta vart för att visa open worlden och inte combaten helt ut.

om du titade emot mäniskorna användes 4 olika spells. du kan nog inte ha hur många equipade som helst utan måste göra val.

Varför det görs såhär? well det finns något som tyvärr heter consol och en limit med knappar, hade det varit roligare med mer än en spell i varje hexagon eller vad det nu hette.

Jo men samtidigt bätte än bara en spell för varje hexagon tror nog varje har nog en del att erbjuda hur många vettifan, sen kan jag ha helt fel här, du kanske bara har 3-4 spells men det tvivlar jag ytters och då vore det jävligt trist.

Och detta med att "vi ska inte behandla xbox versionen annorlunda problemet är, pc blir per automatic behandlat sämre, för dom har ett x antal knappar på sina kontroller vilket gör att spelen blir "tråkigare"

Tja tack för ditt svar! Just min undran gällde rörelser osv, jämför tex med Dark Souls där det flyter på mycket mer mellan "svings" och spellcasting. Jag skulle inte bry mig om man bara svingade ett svärd så länge det är god of war flyt på det

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Xzander:

Alltså, combat ser fortfarande ut att vara den "svaga sidan" av The Witcher-spelen, men ta mig fan om jag bryr mig när allt annat ser, låter och känns så underbart... ja, episkt, om ni ursäktar uttrycket!

kan lova dig att dom inte använde alla spells, och du har många val möjligheter, detta vart för att visa open worlden och inte combaten helt ut.

om du titade emot mäniskorna användes 4 olika spells. du kan nog inte ha hur många equipade som helst utan måste göra val.

Varför det görs såhär? well det finns något som tyvärr heter consol och en limit med knappar, hade det varit roligare med mer än en spell i varje hexagon eller vad det nu hette.

Jo men samtidigt bätte än bara en spell för varje hexagon tror nog varje har nog en del att erbjuda hur många vettifan, sen kan jag ha helt fel här, du kanske bara har 3-4 spells men det tvivlar jag ytters och då vore det jävligt trist.

Och detta med att "vi ska inte behandla xbox versionen annorlunda problemet är, pc blir per automatic behandlat sämre, för dom har ett x antal knappar på sina kontroller vilket gör att spelen blir "tråkigare"

Tja tack för ditt svar! Just min undran gällde rörelser osv, jämför tex med Dark Souls där det flyter på mycket mer mellan "svings" och spellcasting. Jag skulle inte bry mig om man bara svingade ett svärd så länge det är god of war flyt på det

Efter ha kollat allt med witcher så är allting reaktion, dvs allt är reaktivt dvs möter du många "små" gubbar och slåss kan du dodgar och slå snabbt slog du ett slag står du inte där trött när ett slag är påväg emot dig i ryggen.

Du kan dodga det i darksouls är det klumpigt segt, handlar inte mycket om reflexer igentligen utan du blir mer punishad för val utav attack och hur du gör det.

I detta känns det som mix mellan darksouls och mer reaktiv combat.

Dvs gäller att vara snabb i ögonen och på knapparna, detta gillar jag starkt!

sen om det finns sega hårda attacker som gör dig slö vet jag ej men det finns iaf snabba attacker.

Och ja parry finns även inte bara dodge.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av adrii:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Xzander:

Alltså, combat ser fortfarande ut att vara den "svaga sidan" av The Witcher-spelen, men ta mig fan om jag bryr mig när allt annat ser, låter och känns så underbart... ja, episkt, om ni ursäktar uttrycket!

kan lova dig att dom inte använde alla spells, och du har många val möjligheter, detta vart för att visa open worlden och inte combaten helt ut.

om du titade emot mäniskorna användes 4 olika spells. du kan nog inte ha hur många equipade som helst utan måste göra val.

Varför det görs såhär? well det finns något som tyvärr heter consol och en limit med knappar, hade det varit roligare med mer än en spell i varje hexagon eller vad det nu hette.

Jo men samtidigt bätte än bara en spell för varje hexagon tror nog varje har nog en del att erbjuda hur många vettifan, sen kan jag ha helt fel här, du kanske bara har 3-4 spells men det tvivlar jag ytters och då vore det jävligt trist.

Och detta med att "vi ska inte behandla xbox versionen annorlunda problemet är, pc blir per automatic behandlat sämre, för dom har ett x antal knappar på sina kontroller vilket gör att spelen blir "tråkigare"

Tja tack för ditt svar! Just min undran gällde rörelser osv, jämför tex med Dark Souls där det flyter på mycket mer mellan "svings" och spellcasting. Jag skulle inte bry mig om man bara svingade ett svärd så länge det är god of war flyt på det

Efter ha kollat allt med witcher så är allting reaktion, dvs allt är reaktivt dvs möter du många "små" gubbar och slåss kan du dodgar och slå snabbt slog du ett slag står du inte där trött när ett slag är påväg emot dig i ryggen.

Du kan dodga det i darksouls är det klumpigt segt, handlar inte mycket om reflexer igentligen utan du blir mer punishad för val utav attack och hur du gör det.

I detta känns det som mix mellan darksouls och mer reaktiv combat.

Dvs gäller att vara snabb i ögonen och på knapparna, detta gillar jag starkt!

sen om det finns sega hårda attacker som gör dig slö vet jag ej men det finns iaf snabba attacker.

Och ja parry finns även inte bara dodge.

Jag ger upp tror andra har skrivit vad jag menar, dessvärre har du tolkat det jag menar fel
Jag pratar om rena animeringen inget annat

Medlem
Skrivet av adrii:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av adrii:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Xzander:

Alltså, combat ser fortfarande ut att vara den "svaga sidan" av The Witcher-spelen, men ta mig fan om jag bryr mig när allt annat ser, låter och känns så underbart... ja, episkt, om ni ursäktar uttrycket!

kan lova dig att dom inte använde alla spells, och du har många val möjligheter, detta vart för att visa open worlden och inte combaten helt ut.

om du titade emot mäniskorna användes 4 olika spells. du kan nog inte ha hur många equipade som helst utan måste göra val.

Varför det görs såhär? well det finns något som tyvärr heter consol och en limit med knappar, hade det varit roligare med mer än en spell i varje hexagon eller vad det nu hette.

Jo men samtidigt bätte än bara en spell för varje hexagon tror nog varje har nog en del att erbjuda hur många vettifan, sen kan jag ha helt fel här, du kanske bara har 3-4 spells men det tvivlar jag ytters och då vore det jävligt trist.

Och detta med att "vi ska inte behandla xbox versionen annorlunda problemet är, pc blir per automatic behandlat sämre, för dom har ett x antal knappar på sina kontroller vilket gör att spelen blir "tråkigare"

Tja tack för ditt svar! Just min undran gällde rörelser osv, jämför tex med Dark Souls där det flyter på mycket mer mellan "svings" och spellcasting. Jag skulle inte bry mig om man bara svingade ett svärd så länge det är god of war flyt på det

Efter ha kollat allt med witcher så är allting reaktion, dvs allt är reaktivt dvs möter du många "små" gubbar och slåss kan du dodgar och slå snabbt slog du ett slag står du inte där trött när ett slag är påväg emot dig i ryggen.

Du kan dodga det i darksouls är det klumpigt segt, handlar inte mycket om reflexer igentligen utan du blir mer punishad för val utav attack och hur du gör det.

I detta känns det som mix mellan darksouls och mer reaktiv combat.

Dvs gäller att vara snabb i ögonen och på knapparna, detta gillar jag starkt!

sen om det finns sega hårda attacker som gör dig slö vet jag ej men det finns iaf snabba attacker.

Och ja parry finns även inte bara dodge.

Jag ger upp tror andra har skrivit vad jag menar, dessvärre har du tolkat det jag menar fel
Jag pratar om rena animeringen inget annat

jaha, my bad Jo stil och animering är ju helt personligt, jag tycker inte om darksouls så himla mycket mer glad för warframe,darksiders grafik. och detta ligger väl mer emot det hållet.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av adrii:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av adrii:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Xzander:

Alltså, combat ser fortfarande ut att vara den "svaga sidan" av The Witcher-spelen, men ta mig fan om jag bryr mig när allt annat ser, låter och känns så underbart... ja, episkt, om ni ursäktar uttrycket!

kan lova dig att dom inte använde alla spells, och du har många val möjligheter, detta vart för att visa open worlden och inte combaten helt ut.

om du titade emot mäniskorna användes 4 olika spells. du kan nog inte ha hur många equipade som helst utan måste göra val.

Varför det görs såhär? well det finns något som tyvärr heter consol och en limit med knappar, hade det varit roligare med mer än en spell i varje hexagon eller vad det nu hette.

Jo men samtidigt bätte än bara en spell för varje hexagon tror nog varje har nog en del att erbjuda hur många vettifan, sen kan jag ha helt fel här, du kanske bara har 3-4 spells men det tvivlar jag ytters och då vore det jävligt trist.

Och detta med att "vi ska inte behandla xbox versionen annorlunda problemet är, pc blir per automatic behandlat sämre, för dom har ett x antal knappar på sina kontroller vilket gör att spelen blir "tråkigare"

Tja tack för ditt svar! Just min undran gällde rörelser osv, jämför tex med Dark Souls där det flyter på mycket mer mellan "svings" och spellcasting. Jag skulle inte bry mig om man bara svingade ett svärd så länge det är god of war flyt på det

Efter ha kollat allt med witcher så är allting reaktion, dvs allt är reaktivt dvs möter du många "små" gubbar och slåss kan du dodgar och slå snabbt slog du ett slag står du inte där trött när ett slag är påväg emot dig i ryggen.

Du kan dodga det i darksouls är det klumpigt segt, handlar inte mycket om reflexer igentligen utan du blir mer punishad för val utav attack och hur du gör det.

I detta känns det som mix mellan darksouls och mer reaktiv combat.

Dvs gäller att vara snabb i ögonen och på knapparna, detta gillar jag starkt!

sen om det finns sega hårda attacker som gör dig slö vet jag ej men det finns iaf snabba attacker.

Och ja parry finns även inte bara dodge.

Jag ger upp tror andra har skrivit vad jag menar, dessvärre har du tolkat det jag menar fel
Jag pratar om rena animeringen inget annat

jaha, my bad Jo stil och animering är ju helt personligt, jag tycker inte om darksouls så himla mycket mer glad för warframe,darksiders grafik. och detta ligger väl mer emot det hållet.

Nej precis! dock så är ju inte dark souls super bra heller på den fronten, men när man ser oflytet i denna fight iallafall och att han stirrar åt ett håll alldeles för länge så förstörs lite av "indragningseffekten". Det är som att kolla på en skitbra film, så helt plötsligt ser man jättetydligt hur något är animerat. Och då menar jag jättetydligt Man borde ju få samma flow i rörelser och själva animerings smidigheten som tex flera andra Actionspel har.

Dock ska man ju tänka på att spelet inte släpps på lång tid och att det är kanske bara något som inte var färdigt till denna visning

12
Skriv svar