De 10 bästa E3-nyheterna – enligt FZ och dig

Robot
Medlem
De 10 bästa E3-nyheterna – enligt FZ och dig

This list, is very godt.

Medlem

Engligt mig så borde Masterchief collection vara i top10

Medlem

Kanske inte direkt en del av E3, men definitivt två nyheter under E3. ATLUS utannonserade att Shin Megami Tensei IV äntligen släpps i Europa i sommar och att Persona Q släpps i Europa senare i år.

Nintendo vann lätt E3 för mig i år med att mer eller mindre inkludera Reggie i Smash Bros (Beroende på hur man ser det), Releasedatum för Smash Bros, Open World Zelda, Palutena till Smash Bros (Gotta love her), Datum för Sapphire och Ruby remakerna, Releasedatum på Bayonetta 2 samtidigt som de berättar att Bayonetta 1 följer med i Bayonetta 2 med lite nytt content.

Utöver det älskade jag trailerna för Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, The Witcher 3 och Dragon Age: Inquisition!

Medlem

Nyheten som kanske egentligen borde toppa listan: Spelbranschen överraskar absolut ingen med att återigen skita på allt som har med kvinnliga karaktärer och genustänk att göra.

En del intressant visades på E3, ja. Men synd att det återigen visas upp vilken förjävlig riktning branschen fortfarande strövar emot.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av Slashneed:

Nyheten som kanske egentligen borde toppa listan: Spelbranschen överraskar absolut ingen med att återigen skita på allt som har med kvinnliga karaktärer och genustänk att göra.

Ey, Bayonetta 2 rå?

FM-guru
F.d. Sisyr

Givetvis kommer man aldrig hålla med fullt ut pga personliga preferenser, men det var väl en rätt bra lista!

Skrivet av Slashneed:

Nyheten som kanske egentligen borde toppa listan: Spelbranschen överraskar absolut ingen med att återigen skita på allt som har med kvinnliga karaktärer och genustänk att göra.

En del intressant visades på E3, ja. Men synd att det återigen visas upp vilken förjävlig riktning branschen fortfarande strövar emot.

Hej bitter, kan du inte ta liknande ovidkommande åsikter på din blogg eller annan plats där de lämpar sig? Nu är väl risken att denna kommentarssida infekteras av detta, istället.

Medlem

Jag har redan sammanfattat mina bästa upplevelser och orkar inte göra det igen.

http://www.fz.se/bloggar/e-hypoteser/20140611/e3

Medlem
Skrivet av Slashneed:

Nyheten som kanske egentligen borde toppa listan: Spelbranschen överraskar absolut ingen med att återigen skita på allt som har med kvinnliga karaktärer och genustänk att göra.

En del intressant visades på E3, ja. Men synd att det återigen visas upp vilken förjävlig riktning branschen fortfarande strövar emot.

Nu får du gärna utveckla det där lite bättre. För jag hänger inte alls med vad du talar om.

Jag såg många spel på E3 som siktar mot toppen och där finns ingen plats för genustänk för allt vi gamers vill ha är bra spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ni glömde Hotline Miami 2 och att det kommer med en editor!

Medlem

Lite roligt att den största nyheten från E3 2014 är att ett spel från 2013 släpps igen.

Å andra sidan är väl min toppnyhet att Grim Fandango släpps igen.

Jag tycker egentligen inte att E3 var särskilt dåligt eller så, men det där kan väl knappast vara ett bra betyg på utannonseringarna?

Medlem

Mass Effect 4 är den stora nyheten för mig. Tveklöst världens bästa sco-fi serie.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Herr rygg

För mig var den bästa stunden när Ubisoft visade sin "the Division"-trailer, den FZ har länkat till. Man tappar andan av hopplöshet och sorg när man hör hur folk dör:( . Fick gåshud som står än idag. Jag satt på FZ live-chat och man märkte hur flödet stannade upp en kort stund och sedan hur kommentarerna vällde in:) Kritiker säger att det inte var Gameplay men det struntar jag i. Jag kommer definitivt att köpa ett ex.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Ta bort 1:an och byt plats lite på alla andra spel, lägg in Splatoon så har ni min lista.

I couldn't care less about GTA V. Har redan spelat de på PS3 och jag tycker det är ett OK spel, var inget spel för mig helt enkelt. Min åsikt såklart. FZ får ha sin egna och alla andra gamers också.

1: Legend Of Zelda (för mig)
2: The Witcher 3
3: Splatoon
4: Mirror's Edge 2
etc.

Bort med GTA V och Battlefield Hardline, byter ut dem mot Splatoon och Mirror's Edge 2. Självklart min egna åsikt.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Slashneed:

Nyheten som kanske egentligen borde toppa listan: Spelbranschen överraskar absolut ingen med att återigen skita på allt som har med kvinnliga karaktärer och genustänk att göra.

En del intressant visades på E3, ja. Men synd att det återigen visas upp vilken förjävlig riktning branschen fortfarande strövar emot.

Nu får du gärna utveckla det där lite bättre. För jag hänger inte alls med vad du talar om.

Jag såg många spel på E3 som siktar mot toppen och där finns ingen plats för genustänk för allt vi gamers vill ha är bra spel.

Du tror inte att kvinnliga gamers kanske skulle vilja ha möjligheten att spela som kvinnliga karaktärer? Jag har hört många de senaste dagarna som inte är så nöjda. Speciellt när det gäller nya Assassin's Creed. De spel som platsar på den verkliga toppen är de som inte kör i samma gamla hjulspår utan som faktiskt vågar ta ut svängarna lite.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

k3m
Medlem

Witcher 3 samlarutgåvan är köpt nu är det bara väntan och längtan kvar.

Medlem
Medlem
Skrivet av Glaran:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Slashneed:

Nyheten som kanske egentligen borde toppa listan: Spelbranschen överraskar absolut ingen med att återigen skita på allt som har med kvinnliga karaktärer och genustänk att göra.

En del intressant visades på E3, ja. Men synd att det återigen visas upp vilken förjävlig riktning branschen fortfarande strövar emot.

Nu får du gärna utveckla det där lite bättre. För jag hänger inte alls med vad du talar om.

Jag såg många spel på E3 som siktar mot toppen och där finns ingen plats för genustänk för allt vi gamers vill ha är bra spel.

Du tror inte att kvinnliga gamers kanske skulle vilja ha möjligheten att spela som kvinnliga karaktärer? Jag har hört många de senaste dagarna som inte är så nöjda. Speciellt när det gäller nya Assassin's Creed. De spel som platsar på den verkliga toppen är de som inte kör i samma gamla hjulspår utan som faktiskt vågar ta ut svängarna lite.

Jag själv föredrar att spela kvinnliga hjältar i spel som Tomb Raider, Bayonetta och delar av the last of us när man spelar som Ellie.

Många av spelen som släpps nu är ur serier där vi har en manlig hjälte som följt med sedan början. Då kan man inte bara byta ut hjälten och ersätta med en kvinna och hoppas det blir bra. Jag tror inte så många fans av Uncharted serien skulle vilja se Nathan Drake bytas ut mot en kvinna. Bättre att serien får ett värdigt slut så Naughty Dog kan börja jobba med ett annat spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kommer bli dyrt år 2015.. ny dator och ett Wii U.

1: Legend Of Zelda
2: The Witcher 3
3: Metroid :(....

Medlem

1 Grim Fandango


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Varför är inte Rise of the Tomb Raider med på listan? Tomb Raider reboot var ett riktigt bra spel och nu kommer en efterlängtad uppföljare. Jag kommer garanterat boka spelet.
Tar sig helt klart in på min lista av top 10 spel jag ser fram emot.

Ett annat spel som inte är med i listan är Metal Gear Solid Phantom Pain. En serie som har väldigt få dåliga eller medelmåttiga i spel. Ground Zeroes demot var otroligt bra och kan verkligen inte se vad som skulle kunna gå galet.
Ett till spel med en garanterad plats i min top 10.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

1: Destiny, alfa test redan i helgen
2: The Division
3: Destiny, alfa test redan i helgen
4: Destiny, alfa test redan i helgen
5: Rainbow Six: Siege
6: Destiny, alfa test redan i helgen
7: Civilization: Beyond Earth
8: Destiny, alfa test redan i helgen
9: Destiny, alfa test redan i helgen
10: No Man's Sky


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Grim Fandango!!

Medlem

Vilka sjukt tråkiga nyheter. Jag visste det. Sånt sömnpiller det där E3 verkar vara alltså.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

GTA V för PC, TW3 gameplay och det faktum att Far Cry 4 ser grymt ut och släpps i höst!

Medlem

Är ni helt korkade eller? Hur kan man prioritera spelet som man såg bara demon?! Det är klart man ska titta de spel man såg lite gameplay och då blir det.

1. Assassins Creed: United (Äntligen Co-Op)
2. Rainbow Six: Siege (gammal klassiker kommer igen)
3. The Division (nytänk på rätt sätt)

Spel som kommer blir bra garanterat är de som Dice och Rocksteady gör, Batman och Starwars.

Lite trist att stort sett alla spel kommer 2015, och sen ska man pre-ordra de redan, eh!

Medlem

Skådisen som spelar tywin lannister gör rösten i the witcher trailern som kung, grymt

Medlem

Öhm... Mirrors Edge 2!!!!!????


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Min "hype" lista.

1. Bloodborne
2. Zelda
3. The Division
4. Mirror's Edge 2
5. The Witcher 3
6. Rainbow Six: Siege
7. Grim Fandango
8. No Man's Sky
9. GTA V
10. Resten

Medlem
Skrivet av Soyoen:

Skådisen som spelar tywin lannister gör rösten i the witcher trailern som kung, grymt

...och Tyrion Lannister är med i Destiny.

123
Skriv svar