Amiibo – toys-to-life i Super Smash Bros.

Robot
Medlem
Amiibo – toys-to-life i Super Smash Bros.

Ganska schysst idé. Speciellt då det går att använda i flera spel. Inget som intresserar mig personligen dock.

Medlem

Om de inte blir allt för dyra så skulle jag kunna tänka mig att köpa dem för prydnad. Att de sen är kompatibla med Wii U's NFC är bara ett plus

Medlem

Jag hoppas inte de påverkar spelet så mycket...
Min första tanke vara att de bara tänkte mjölka oss på pengar.

tex, jag hoppas verkligen man kan låsa upp alla karaktärer osv utan dessa leksaker.

Men man får ju se hur det blir, ifall jag skulle köpa någon så är det ju givetvis Link iaf.

Medlem

Riktigt kul idé faktiskt. Undrar hur dem funkar med t.ex Mario Kart 8. Kan jag verkligen få The hero of time att köra Go-Kart eller är det förmodligen begränsad så? Hade varit roligt hur som helst.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

En variant på Skylanders med kända nintendokaraktärer? i see money rolling their way.

Tänk om dom skulle göra detta med hela pokémon universumet?

Medlem

Jag älskar att ovanstående talare är positiva och att det inte pratas mjölkning! Men ja, skitfiffig idé! Jag tvekar på att det här kommer slå igenom och få folk att glömma Skylanders, men det är en bit på vägen. Disney Infinity är ett bra exempel på en Skylanderskonkurrent som inte gick så bra.

Säg att dom tar det här med Amiibo till en helt ny nivå och låter dig använda dina skräddarsydda karaktärer i samtliga framtida Nintendo-titlar, så har vi genast något som ger samma karaktärsmöjligheter som Diablo!

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

En variant på Skylanders med kända nintendokaraktärer? i see money rolling their way.

Tänk om dom skulle göra detta med hela pokémon universumet?

Ge dem inga fler idéer nu... ryser bara på tanken att de skulle skapa 400+ figurer med deras vanliga slogan "Gotta catch(collect) them all"... föräldrar kommer gråta blod när plånboken får lida.

Skrivet av insilence:

Jag hoppas inte de påverkar spelet så mycket...
Min första tanke vara att de bara tänkte mjölka oss på pengar.

tex, jag hoppas verkligen man kan låsa upp alla karaktärer osv utan dessa leksaker.

Men man får ju se hur det blir, ifall jag skulle köpa någon så är det ju givetvis Link iaf.

Tror det skulle fungera precis som det gör med sin Mii som förare i Mario Kart 8, att karaktären på din amiibo kommer att få stats efter storleken på karaktären (viktklasser). Om något så borde Mario Kart delen av amiibo vara den enklaste av alla implementeringar.

Men som sagt, jag hoppas att spel inte kommer att få upplevelser låsta bara för att man ska behöva köpa alla amiibos som stöds till spelet, eller att man får fördelar på något sätt i spel med onlinefunktioner.
Det är dem 2 saker jag är mest rädd för att det kommer hända med amiibo.
Annars kan de bli bra (kan ju alltid hoppas).

*Edit
Jävla autojustering

Jag läste "aimbot" ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

jag skulle lätt köpa dom som jag vill ha och dom kommer säkert att kosta 150 kr eller nåt sånt efter som sky landers gubbarna kostar så mycket per gubbe altså men det beror på vart altså som game,gamestop eller andra ställen på game är det 150 kr typ samma på gamestop

1
Skriv svar