E3 enligt mig

Skribent
E3 enligt mig

Jag gör väl som alla andra och skriver ned lite spekulationer och tankar om E3. Personligen vet jag inte om jag börjar bli gammal eller vad det är? Men jag kände väldigt lite pepp på något efter presskonferenserna var gjorda. Det mesta som visades var spel eller projekt vi redan visste skulle komma. Sen att vi fick lite mer releasedatum och även se lite mer av spelen var väl såklart roligt. Nästa problem jag såg var att det mesta intressant var så långt bort, långt in 2015 eller längre. Visst, jag uppskattar att spelutvecklarna gör färdigt sina spel och inte stressar ut dem. Men den så kallade next gen känns för tillfället väldigt sval. Nu ska erkännas att jag faktiskt köpt en PS4a just för UFC-spelet, men även i hopp om att vi skulle få några trevliga nya utannonseringar på E3. Av de som kommer och det som annonserades blev det väldigt lite som jag kände är "must have". Ironiskt nog nu efter jag skaffat en PS4s så blev det Nintendos spel jag kändes mest sug efter. Tänker då på nya Zeldaspelet, men även så tyckte jag Hyrule Warriors såg rätt nice ut. Sen ett nytt Star Fox var ju väldigt trevligt att få konfirmerat. Det jag saknade var väl kanske att Metroid verkar ligga på is ett tag till. Samtidigt så kanske Nintendo ville Zelda vara fokus denna E3?

Nåväl, har ju som sagt min gigantiska back log att beta igenom.

#blogg


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
E3 enligt mig

Jag tycker ändå att det var ett ganska bra E3. Kanske inte några jättestora överraskningar, även spelen som inte utannonserats innan mässan var ganska väntade, men överlag ganska intressanta titlar. Jag är jätteglad att vi fick se så mycket av The Witcher 3 för det är ett av spelen jag ser fram emot mest just nu.

Medlem

Jag tror att det blir så nu i övergången. Nu i början av Next-gen är utvecklingen av de nya spelen lite längre pga att man gör stora blockbusters osv. Sen när de kommer igång lite mer och man kommer in i utvecklingen för nya generationen och (förhoppningsvis) slutar utveckla till de gamla skitkonsollerna, så får vi kanske ner utvecklingstiden.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Skribent

Givetvis så finns det spel som Bennii säger, the Witcher 3 bland annat. Men allt är så långt bort. Men jag sitter inte direkt i sjön med inget att spela. Så jag kan egentligen vänta


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot

TYckte själv NIntendos digital event var roligast och visade mest intressanta spel Må vara Mario, Zelda och allt annat men det gör alltid någon kul och bra spin på det hela


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar