Se en retsam trailer för Doom 4!

Medlem
Skrivet av Gen:

Wolfenstein försökte ju återgå till klassisk FPS men det gick la sådär. Nu är hoppet satt hos Doom. Vill ha en hjärndöd shooter utan mellansekvenser och allt för mycket story. Ge mig key cards, älgstudsare, Megahealth och en massa elaka demoner i FullHD!

WORD!

Medlem
Skrivet av wrangman:

Vad är det med Doom som alltid väcker mitt intresse? Detta ser väldigt bra ut. Bara nu inte det är ett jäkla MMO eller påtvingat multiplayer.

Grattis, det blev ett F2P!

Medlem

Tänk om De tänker/gör spelet på rätt sätt!!!!!!!!

Gör en lite SP del som lär/ger noobies mer smak men fokusera på MP för att slå genom den torra/tråkiga FPS djungeln och kanske kicka igång den till det underbara stadiet som det var under 1999-2006?

Det saknas en populär 1v1 upp till 4v4 fps shooter på marknaden som är snabb, overklig, underhållande, beroendeframkallande, med bra spectator/replay verktyg.

Kombinera det bästa av vad som funnits, gör bra marknadsföring, annonsera tävlingar tidigt..ge oss något som tillfredsställer oss som gillar 1v1 ala tenis/golf/mma/toplistor,,,


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Detta har jag längtat efter! Fyfan vad härligt, lite DOOM HETZ IGEN!!!

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av wrangman:

Vad är det med Doom som alltid väcker mitt intresse? Detta ser väldigt bra ut. Bara nu inte det är ett jäkla MMO eller påtvingat multiplayer.

Grattis, det blev ett F2P!

Eh? Jag menar bara att jag helst inte vill ha ett Watch dogs- eller The Division-likt spel.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Gen:

Wolfenstein försökte ju återgå till klassisk FPS men det gick la sådär. Nu är hoppet satt hos Doom. Vill ha en hjärndöd shooter utan mellansekvenser och allt för mycket story. Ge mig key cards, älgstudsare, Megahealth och en massa elaka demoner i FullHD!

Tyckte faktiskt att de lyckades riktigt bra med Wolfenstein, fick riktiga oldschool-vibbar av det och det har en skön brutalitet som många av dagens spel saknar.

Medlem

Tvivlar Doom4 blir något annat än en kopia av doom 3. Lite andra monster och lite annan miljö. Men i stora hela ingenting nytt...

Medlem
Skrivet av nisp88:

Fick rysningar när dörren öppnade sig. Det ljudet känner man igen!3

Det ljudet är väldigt färskt för mig, för jag spelade precis klart alla Doom med DoomsDay Engine <3

http://dengine.net


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Bara det är klassiskt stuk på det hela.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Gen:

Wolfenstein försökte ju återgå till klassisk FPS men det gick la sådär. Nu är hoppet satt hos Doom. Vill ha en hjärndöd shooter utan mellansekvenser och allt för mycket story. Ge mig key cards, älgstudsare, Megahealth och en massa elaka demoner i FullHD!

Jag såg det som ett möte mellan gammalt och nytt och ett väldigt välfungerande sådant. Det var ju sjukt mycket old-school tänk över mycket vapen och bandesign med större ytor där man kunde backtracka och ha sig. Älskade dessutom brutaliteten och den banala storyn. Den var visserligen välberättad men ganska absurd ändå vilket enligt mig är positivt. Saknar dagarna då gameplay faktiskt var iaf lika viktigt som story. Att få kötta nazis på månen med dubbla lasergevär är nog bland det roligaste jag haft inom spelvärlden på sjukt jävla länge.

Skrivet av Ahris:

Jag har nog aldrig blivit direkt besviken på ett Doom eller Quake-spel även om Quake 1 är det enda av dem jag anser vara ett klassiskt mästerverk av episka proportioner.

Jag tror Doom 4 blir bra, att Carmack inte är med betyder att det inte kommer att bli tekniskt banbrytande på något sätt men det har nog ingen betydelse alls för speldesignen.

Å andra sidan var väl Rage aldrig något teknologiskt mästerverk när det släpptes heller. Doom 3 var ju absolut snyggast i världen i några månader, tills Half-Life 2 kom.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Gen:

Wolfenstein försökte ju återgå till klassisk FPS men det gick la sådär. Nu är hoppet satt hos Doom. Vill ha en hjärndöd shooter utan mellansekvenser och allt för mycket story. Ge mig key cards, älgstudsare, Megahealth och en massa elaka demoner i FullHD!

Jag såg det som ett möte mellan gammalt och nytt och ett väldigt välfungerande sådant. Det var ju sjukt mycket old-school tänk över mycket vapen och bandesign med större ytor där man kunde backtracka och ha sig. Älskade dessutom brutaliteten och den banala storyn. Den var visserligen välberättad men ganska absurd ändå vilket enligt mig är positivt. Saknar dagarna då gameplay faktiskt var iaf lika viktigt som story. Att få kötta nazis på månen med dubbla lasergevär är nog bland det roligaste jag haft inom spelvärlden på sjukt jävla länge.

Skrivet av Ahris:

Jag har nog aldrig blivit direkt besviken på ett Doom eller Quake-spel även om Quake 1 är det enda av dem jag anser vara ett klassiskt mästerverk av episka proportioner.

Jag tror Doom 4 blir bra, att Carmack inte är med betyder att det inte kommer att bli tekniskt banbrytande på något sätt men det har nog ingen betydelse alls för speldesignen.

Å andra sidan var väl Rage aldrig något teknologiskt mästerverk när det släpptes heller. Doom 3 var ju absolut snyggast i världen i några månader, tills Half-Life 2 kom.

Rage introducerade id Tech 5-motorn vars största och mest unika nyhet var megatexturing men även innehöll en hel del del andra mindre uppseendeväckande nyheter.
En ny spelmotor och ett helt nytt sätt att anlägga texturer på kartor är en ganska stor grej tekniskt sett även om själva spelet inte var så speciellt.

Medlem

vill ha ett ntt Quke 1 !!!

eld
Medlem
Skrivet av deep9:

Är inte Doom utan Carmack.

Doom har ju dock inte varit doom på länge utan Romero.

Medlem

Take my money!


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nisp88:

Fick rysningar när dörren öppnade sig. Det ljudet känner man igen!3

Amen!


signatur
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Gen:

Wolfenstein försökte ju återgå till klassisk FPS men det gick la sådär. Nu är hoppet satt hos Doom. Vill ha en hjärndöd shooter utan mellansekvenser och allt för mycket story. Ge mig key cards, älgstudsare, Megahealth och en massa elaka demoner i FullHD!

Jag såg det som ett möte mellan gammalt och nytt och ett väldigt välfungerande sådant. Det var ju sjukt mycket old-school tänk över mycket vapen och bandesign med större ytor där man kunde backtracka och ha sig. Älskade dessutom brutaliteten och den banala storyn. Den var visserligen välberättad men ganska absurd ändå vilket enligt mig är positivt. Saknar dagarna då gameplay faktiskt var iaf lika viktigt som story. Att få kötta nazis på månen med dubbla lasergevär är nog bland det roligaste jag haft inom spelvärlden på sjukt jävla länge.

Skrivet av Ahris:

Jag har nog aldrig blivit direkt besviken på ett Doom eller Quake-spel även om Quake 1 är det enda av dem jag anser vara ett klassiskt mästerverk av episka proportioner.

Jag tror Doom 4 blir bra, att Carmack inte är med betyder att det inte kommer att bli tekniskt banbrytande på något sätt men det har nog ingen betydelse alls för speldesignen.

Å andra sidan var väl Rage aldrig något teknologiskt mästerverk när det släpptes heller. Doom 3 var ju absolut snyggast i världen i några månader, tills Half-Life 2 kom.

Rage introducerade id Tech 5-motorn vars största och mest unika nyhet var megatexturing men även innehöll en hel del del andra mindre uppseendeväckande nyheter.
En ny spelmotor och ett helt nytt sätt att anlägga texturer på kartor är en ganska stor grej tekniskt sett även om själva spelet inte var så speciellt.

Det snackades jävligt mycket om rage:s teknik men det jag syftade på var att det i praktiken inte riktigt stämde.

De hade ju enorma texturproblem med värre pop-ins än ue3. Dessutom var dem inte så högupplösta som id hade gett sken av. Rage såg ju ut att bli ett teknologiskt mästerverk hela vägen fram till release.

Medlem

Förlåt att jag frågar men är det id Tech 6 som används eller är det där förrenderat?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Förlåt att jag frågar men är det id Tech 6 som används eller är det där förrenderat?

Skulle gissa på förrenderat inom id Tech 5. Tror inte att id Tech 6 är i närheten av att bli färdig än. Speciellt inte med tanke på hur färsk id Tech 5 är. Det har ju bara släppts 2 spel än så länge med id Tech 5 och på wikipedia står det att Doom 4 kör 5:an.

Medlem

Dörrljudet är kvar från första, 4an saknas från titeln

Medlem

- Jag hade glömt att jag fick en inbjudan till Doom Beta med spelet Wolfenstein-The new order.
Kanske jag borde kolla upp det...
Är det någon annan som testat?


signatur

autograph

Medlem

har alltid sett dessa nya "doom" spel som helt vanliga FPS, som några i mängden bara.
doom för mig är de gamla, doom 1, doom 2 och final doom.

Medlem

Tyckte doom 3 var riktigt grymt iaf. Har nog spelat igenom det spelet 10 gånger eller något.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Hoppas bara det inte är lika mörkt som Doom 3, man såg nästan ingenting alls och var tvungen att byta till ficklampan hela tiden. Dessutom var det alldeles för mycket audio files och emails man var tvungna att läsa/lyssna på.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Grymmaste med allt var ju lätt ljudet av att hagelbrakaren laddades! Känns väldigt bekant


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

12
Skriv svar