Se en retsam trailer för Doom 4!
Wolfenstein försökte ju återgå till klassisk FPS men det gick la sådär. Nu är hoppet satt hos Doom. Vill ha en hjärndöd shooter utan mellansekvenser och allt för mycket story. Ge mig key cards, älgstudsare, Megahealth och en massa elaka demoner i FullHD!
WORD!
Tänk om De tänker/gör spelet på rätt sätt!!!!!!!!
Gör en lite SP del som lär/ger noobies mer smak men fokusera på MP för att slå genom den torra/tråkiga FPS djungeln och kanske kicka igång den till det underbara stadiet som det var under 1999-2006?
Det saknas en populär 1v1 upp till 4v4 fps shooter på marknaden som är snabb, overklig, underhållande, beroendeframkallande, med bra spectator/replay verktyg.
Kombinera det bästa av vad som funnits, gör bra marknadsföring, annonsera tävlingar tidigt..ge oss något som tillfredsställer oss som gillar 1v1 ala tenis/golf/mma/toplistor,,,
“Too weird to live, too rare to die”
Vad är det med Doom som alltid väcker mitt intresse? Detta ser väldigt bra ut. Bara nu inte det är ett jäkla MMO eller påtvingat multiplayer.
Grattis, det blev ett F2P!
Eh? Jag menar bara att jag helst inte vill ha ett Watch dogs- eller The Division-likt spel.
"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack
Wolfenstein försökte ju återgå till klassisk FPS men det gick la sådär. Nu är hoppet satt hos Doom. Vill ha en hjärndöd shooter utan mellansekvenser och allt för mycket story. Ge mig key cards, älgstudsare, Megahealth och en massa elaka demoner i FullHD!
Tyckte faktiskt att de lyckades riktigt bra med Wolfenstein, fick riktiga oldschool-vibbar av det och det har en skön brutalitet som många av dagens spel saknar.
Fick rysningar när dörren öppnade sig. Det ljudet känner man igen!3
Det ljudet är väldigt färskt för mig, för jag spelade precis klart alla Doom med DoomsDay Engine <3
Wolfenstein försökte ju återgå till klassisk FPS men det gick la sådär. Nu är hoppet satt hos Doom. Vill ha en hjärndöd shooter utan mellansekvenser och allt för mycket story. Ge mig key cards, älgstudsare, Megahealth och en massa elaka demoner i FullHD!
Jag såg det som ett möte mellan gammalt och nytt och ett väldigt välfungerande sådant. Det var ju sjukt mycket old-school tänk över mycket vapen och bandesign med större ytor där man kunde backtracka och ha sig. Älskade dessutom brutaliteten och den banala storyn. Den var visserligen välberättad men ganska absurd ändå vilket enligt mig är positivt. Saknar dagarna då gameplay faktiskt var iaf lika viktigt som story. Att få kötta nazis på månen med dubbla lasergevär är nog bland det roligaste jag haft inom spelvärlden på sjukt jävla länge.
Jag har nog aldrig blivit direkt besviken på ett Doom eller Quake-spel även om Quake 1 är det enda av dem jag anser vara ett klassiskt mästerverk av episka proportioner.
Jag tror Doom 4 blir bra, att Carmack inte är med betyder att det inte kommer att bli tekniskt banbrytande på något sätt men det har nog ingen betydelse alls för speldesignen.
Å andra sidan var väl Rage aldrig något teknologiskt mästerverk när det släpptes heller. Doom 3 var ju absolut snyggast i världen i några månader, tills Half-Life 2 kom.
Wolfenstein försökte ju återgå till klassisk FPS men det gick la sådär. Nu är hoppet satt hos Doom. Vill ha en hjärndöd shooter utan mellansekvenser och allt för mycket story. Ge mig key cards, älgstudsare, Megahealth och en massa elaka demoner i FullHD!
Jag såg det som ett möte mellan gammalt och nytt och ett väldigt välfungerande sådant. Det var ju sjukt mycket old-school tänk över mycket vapen och bandesign med större ytor där man kunde backtracka och ha sig. Älskade dessutom brutaliteten och den banala storyn. Den var visserligen välberättad men ganska absurd ändå vilket enligt mig är positivt. Saknar dagarna då gameplay faktiskt var iaf lika viktigt som story. Att få kötta nazis på månen med dubbla lasergevär är nog bland det roligaste jag haft inom spelvärlden på sjukt jävla länge.
Jag har nog aldrig blivit direkt besviken på ett Doom eller Quake-spel även om Quake 1 är det enda av dem jag anser vara ett klassiskt mästerverk av episka proportioner.
Jag tror Doom 4 blir bra, att Carmack inte är med betyder att det inte kommer att bli tekniskt banbrytande på något sätt men det har nog ingen betydelse alls för speldesignen.
Å andra sidan var väl Rage aldrig något teknologiskt mästerverk när det släpptes heller. Doom 3 var ju absolut snyggast i världen i några månader, tills Half-Life 2 kom.
Rage introducerade id Tech 5-motorn vars största och mest unika nyhet var megatexturing men även innehöll en hel del del andra mindre uppseendeväckande nyheter.
En ny spelmotor och ett helt nytt sätt att anlägga texturer på kartor är en ganska stor grej tekniskt sett även om själva spelet inte var så speciellt.
Fick rysningar när dörren öppnade sig. Det ljudet känner man igen!3
Amen!
Wolfenstein försökte ju återgå till klassisk FPS men det gick la sådär. Nu är hoppet satt hos Doom. Vill ha en hjärndöd shooter utan mellansekvenser och allt för mycket story. Ge mig key cards, älgstudsare, Megahealth och en massa elaka demoner i FullHD!
Jag såg det som ett möte mellan gammalt och nytt och ett väldigt välfungerande sådant. Det var ju sjukt mycket old-school tänk över mycket vapen och bandesign med större ytor där man kunde backtracka och ha sig. Älskade dessutom brutaliteten och den banala storyn. Den var visserligen välberättad men ganska absurd ändå vilket enligt mig är positivt. Saknar dagarna då gameplay faktiskt var iaf lika viktigt som story. Att få kötta nazis på månen med dubbla lasergevär är nog bland det roligaste jag haft inom spelvärlden på sjukt jävla länge.
Jag har nog aldrig blivit direkt besviken på ett Doom eller Quake-spel även om Quake 1 är det enda av dem jag anser vara ett klassiskt mästerverk av episka proportioner.
Jag tror Doom 4 blir bra, att Carmack inte är med betyder att det inte kommer att bli tekniskt banbrytande på något sätt men det har nog ingen betydelse alls för speldesignen.
Å andra sidan var väl Rage aldrig något teknologiskt mästerverk när det släpptes heller. Doom 3 var ju absolut snyggast i världen i några månader, tills Half-Life 2 kom.
Rage introducerade id Tech 5-motorn vars största och mest unika nyhet var megatexturing men även innehöll en hel del del andra mindre uppseendeväckande nyheter.
En ny spelmotor och ett helt nytt sätt att anlägga texturer på kartor är en ganska stor grej tekniskt sett även om själva spelet inte var så speciellt.
Det snackades jävligt mycket om rage:s teknik men det jag syftade på var att det i praktiken inte riktigt stämde.
De hade ju enorma texturproblem med värre pop-ins än ue3. Dessutom var dem inte så högupplösta som id hade gett sken av. Rage såg ju ut att bli ett teknologiskt mästerverk hela vägen fram till release.
Förlåt att jag frågar men är det id Tech 6 som används eller är det där förrenderat?
Skulle gissa på förrenderat inom id Tech 5. Tror inte att id Tech 6 är i närheten av att bli färdig än. Speciellt inte med tanke på hur färsk id Tech 5 är. Det har ju bara släppts 2 spel än så länge med id Tech 5 och på wikipedia står det att Doom 4 kör 5:an.
Grymmaste med allt var ju lätt ljudet av att hagelbrakaren laddades! Känns väldigt bekant