Pressa din dator med ny 3DMark-del

Robot
Pressa din dator med ny 3DMark-del

Det högflygande testet ska ruska om i hårdvaran på laptops och datorer i mellanklassen.


Medlem
Pressa din dator med ny 3DMark-del

Trodde detta var ett 3d Mark för Dell


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

använder folk fortfarande detta trams?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

använder folk fortfarande detta trams?

Heh, jo, är lite förvånad av denna nyhet också. 3DMark var stort i början av 00-talet, men nu har ju 10 år gått sedan deras glansdagar.

Medlem

Nä fy för vattnet som fortfarande ser ut som olja.

Medlem

Någon annan än jag som vill se fortsättningen på detta?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av SWEBarb:

använder folk fortfarande detta trams?

Heh, jo, är lite förvånad av denna nyhet också. 3DMark var stort i början av 00-talet, men nu har ju 10 år gått sedan deras glansdagar.

Vad är ersättaren idag?

Medlem
Skrivet av Stich:

Vad är ersättaren idag?

Faktiska spel istället för en syntetiskt benchmark.

Medlem
Skrivet av Holtqvist:

Någon annan än jag som vill se fortsättningen på detta?

Jag vill jag vill!
Även om dagen spel faktiskt är snyggare än 3DMarks syntetiska världar så tyckte jag videon var grym. Som en modern Lara Croft i ekorredräkt. Mums

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Stich:

Vad är ersättaren idag?

Faktiska spel istället för en syntetiskt benchmark.

Om man vill bencha riktigt så kan 3Dmark vara något men med alla olika versioner som dom spottar ut så håller sig många kvar vid Vantage samt 11.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Stich:

Vad är ersättaren idag?

Faktiska spel istället för en syntetiskt benchmark.

Detta, samt alternativ som Unigine Heaven och Valley och andra syntetiska tester så som Furmark (med flera) som avser att testa specifika aspekter av överklockningar/prestanda.

Hur som helst så vet jag ingen som betalar för FutureMark-grejer när allt detta finns tillgängligt gratis.

Medlem

Förväntade mig att den skulle få datorn att gå ner på knä men såg sedan att det var mid range test, låg på runt 150-200 fps utanför fysiktesten.

Medlem

- Man behövde ju inte undra om det var en tjej eller kille i dräkten.


signatur

autograph

Medlem

Finns inget roligare än att få se sin svindyra, nyinköpta dator kämpa med frameraten till en ful och dåligt optimerad benchmark.

Medlem

Kul att dem fortfarande gör något på 3dmark, e själv betalade användare och har inget emot fler tester för att jämföra min egna datorer jag haft sedan dem börja lansera.

The realthing är ju alltid bäst för spelprestanda dock. Men gillar man statistik så rek jag 3dmark.

1
Skriv svar