Jämför The Last of Us på PS3 och PS4

Robot
Jämför The Last of Us på PS3 och PS4

Hur snyggt kan något redan snyggt bli?

#the-last-of-us-remastered


Jämför The Last of Us på PS3 och PS4

Underbart, fan vad kul! Någon som vet vad låten\artist heter?

Medlem

Så om man sänker brigtness nivån på tvn så böir ens ps3a en ps4a ?

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Underbart, fan vad kul! Någon som vet vad låten\artist heter?

Vem det är som framför den där versionen vet jag inte men originalet är "Something in the Way" med Nirvana.

Inaktiv

Helt ok spel, hade köpt om jag inte hade klarat det redan.

Medlem
Skrivet av Petrik:

Så om man sänker brigtness nivån på tvn så böir ens ps3a en ps4a ?

Är väl inte direkt någon överdriven skillnad. Men man ser ju att ps4 versionen är i 1080p. Skarpare och mindre blurrigt.

Medlem

Kan man se skillnad när youtubeklippet är i 720P och PS4a versionen är i 1080P? blir det inte lite orättvis jämförelse?

Medlem

Knappast värt ett omköp för denna minimala förbättring. Känns mest riktad mot alla som inte har spelat det än.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Knappast värt ett omköp för denna minimala förbättring. Känns mest riktad mot alla som inte har spelat det än.

Precis, som jag då=)

Medlem

Jag vägrade köpa detta till PS3 i hopp om att det skulle komma till PS4 med bättre upplösning/uppdateringsfrekvens, tack gode gud för att jag väntade, av samma anledning jag heller aldrig köpte GTA5. Äntligen kan jag få njuta av båda spelen som det var tänkt. (Dock GTA5 till PC).

Medlem

Blir köp igen. Ett av världens bästa spel. Längtar som fan efter GTA V också.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Kan man se skillnad när youtubeklippet är i 720P och PS4a versionen är i 1080P? blir det inte lite orättvis jämförelse?

Dessutom ställer ju youtubes komprimering till det, så där blurrigt är det inte på en PS3. Sen att PS4-versionen rulllar i 60 bilder per sekund syns ju inte heller här då youtube max visar 30 fps.

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Underbart, fan vad kul! Någon som vet vad låten\artist heter?


signatur

God is dead

Medlem

Underbart spel, men det är ett spel som ska göras till PC. Att kontrollera bågen med PS spakar är som texas hold'em= 70% tur och 30% skicklighet.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Krayze:

Underbart spel, men det är ett spel som ska göras till PC. Att kontrollera bågen med PS spakar är som texas hold'em= 70% tur och 30% skicklighet.

känns som l2p från din sida


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

De här blir perfekt köp före D3

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Krayze:

Underbart spel, men det är ett spel som ska göras till PC. Att kontrollera bågen med PS spakar är som texas hold'em= 70% tur och 30% skicklighet.

känns som l2p från din sida

L2p?


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Underbart! Nu vet man ju att alla VIDEOSEKVENSER i spelet är bättre renderade iallafall.. What about gameplay?

Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Krayze:

Underbart spel, men det är ett spel som ska göras till PC. Att kontrollera bågen med PS spakar är som texas hold'em= 70% tur och 30% skicklighet.

känns som l2p från din sida

L2p?

Learn 2 play


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Krayze:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Krayze:

Underbart spel, men det är ett spel som ska göras till PC. Att kontrollera bågen med PS spakar är som texas hold'em= 70% tur och 30% skicklighet.

känns som l2p från din sida

L2p?

Learn 2 play

Haha hmm jag är rätt bra på att spela men shooters styrs bäst med mus. Majoriteten håller nog med om det. Tycker det är bara synd att man skapar grymma spel som Last of us och inte tillåter det njutas till fullo.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Krayze:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Krayze:

Underbart spel, men det är ett spel som ska göras till PC. Att kontrollera bågen med PS spakar är som texas hold'em= 70% tur och 30% skicklighet.

känns som l2p från din sida

L2p?

Learn 2 play

Haha hmm jag är rätt bra på att spela men shooters styrs bäst med mus. Majoriteten håller nog med om det. Tycker det är bara synd att man skapar grymma spel som Last of us och inte tillåter det njutas till fullo.

XIM finns ju om man vill koppla mus och tangentbord eller någon annan kombination till konsolerna.

Medlem

Coolt, vet inte om jag vill köpa det igen dock. Självklart är det snyggt och så, men jag har spelat spelet tre ggr redan! Men man får se, det var ju ändå ett grymt kul spel

Medlem

Lite kul att de spoilar en hel del i jämförelsen... smart

Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Krayze:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Krayze:

Underbart spel, men det är ett spel som ska göras till PC. Att kontrollera bågen med PS spakar är som texas hold'em= 70% tur och 30% skicklighet.

känns som l2p från din sida

L2p?

Learn 2 play

Haha hmm jag är rätt bra på att spela men shooters styrs bäst med mus. Majoriteten håller nog med om det. Tycker det är bara synd att man skapar grymma spel som Last of us och inte tillåter det njutas till fullo.

Stora delar av spelet går ut på smyga och kräver att du inte gör det for fort eller för sakta för att undvika att bli upptäckt. Det går inte med tangentbord som saknar analoga kontroller för att variera hastigheten.
Enda alternativet skulle vara att fördumma spelet och bara 3 lägen, smyga, gå och springa.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Krayze:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Krayze:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Krayze:

Underbart spel, men det är ett spel som ska göras till PC. Att kontrollera bågen med PS spakar är som texas hold'em= 70% tur och 30% skicklighet.

känns som l2p från din sida

L2p?

Learn 2 play

Haha hmm jag är rätt bra på att spela men shooters styrs bäst med mus. Majoriteten håller nog med om det. Tycker det är bara synd att man skapar grymma spel som Last of us och inte tillåter det njutas till fullo.

Stora delar av spelet går ut på smyga och kräver att du inte gör det for fort eller för sakta för att undvika att bli upptäckt. Det går inte med tangentbord som saknar analoga kontroller för att variera hastigheten.
Enda alternativet skulle vara att fördumma spelet och bara 3 lägen, smyga, gå och springa.

Aa håller med där, men det skulle inte skada att göra en pc version o göra scrollen som anpassning efter hastigheten att gå på


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

WoooW vilken skillnad måste skaffa detta till mit ps4

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Stora delar av spelet går ut på smyga och kräver att du inte gör det for fort eller för sakta för att undvika att bli upptäckt. Det går inte med tangentbord som saknar analoga kontroller för att variera hastigheten.
Enda alternativet skulle vara att fördumma spelet och bara 3 lägen, smyga, gå och springa.

Enda alternativet? Splinter Cell använde scrollhjulet för att styra hur snabbt man gick redan för 15 år sedan.

Medlem
Skrivet av McNord:

Lite kul att de spoilar en hel del i jämförelsen... smart

Håller med. Jag insåg det efter ett par sekunder, stängde av direkt.

Jag har ju inte spelat det ännu så spoilers går fetbort.

1
Skriv svar