The Last of Us-monster till Diablo III

Medlem
The Last of Us-monster till Diablo III

Frågan är ju om det är värt att skaffa spelet igen för detta om man redan har spelat sönder spelet på PC.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Frågan är ju om det är värt att skaffa spelet igen för detta om man redan har spelat sönder spelet på PC.

Varför ska du köpa det igen om du redan har det?

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Gaara:

Frågan är ju om det är värt att skaffa spelet igen för detta om man redan har spelat sönder spelet på PC.

Varför ska du köpa det igen om du redan har det?

Ja det är ju frågan jag ställer, är det här extra grejerna för Ps4 versionen värt att köpa spelet igen för?

Jag har redan 2st Diablo3/Reaper of souls till PC och Diablo3 till Ps3. Har lagt ner över 2000timmar på spelet sen D3 släpptes.

Diablo3 är roligare på konsol IMO pga att det fungerar bättre med handkontrol och man kan spela offline. Dock är det inte kul att spela konsol versionen när Reaper of Souls är ute.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Gaara:

Frågan är ju om det är värt att skaffa spelet igen för detta om man redan har spelat sönder spelet på PC.

Varför ska du köpa det igen om du redan har det?

Ja det är ju frågan jag ställer, är det här extra grejerna för Ps4 versionen värt att köpa spelet igen för?

Jag har redan 2st Diablo3/Reaper of souls till PC och Diablo3 till Ps3. Har lagt ner över 2000timmar på spelet sen D3 släpptes.

Diablo3 är roligare på konsol IMO pga att det fungerar bättre med handkontrol och man kan spela offline. Dock är det inte kul att spela konsol versionen när Reaper of Souls är ute.

Jag skulle då inte lägga pengar på det igen bara pga en ny grotta och en rustning

Medlem

Varför inte till pc? traitors....

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Varför inte till pc? traitors....

Snarare traitors för att dom gör som med WoW och plockar in saker från andra spel i universumet och pajjar lore osv. D3 var en av de sämre spelköpen på flera år. Det kommer dröja innan jag köper ett Blizz-spel igen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av SWEBarb:

Varför inte till pc? traitors....

Snarare traitors för att dom gör som med WoW och plockar in saker från andra spel i universumet och pajjar lore osv. D3 var en av de sämre spelköpen på flera år. Det kommer dröja innan jag köper ett Blizz-spel igen.

Diablos lore har aldrig varit intressant... Klagomålet mot WoW är dock giltigt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SWEBarb:

Varför inte till pc? traitors....

Antagligen för att Naughty Dog enbart gör spel till PS, och kanske inte är skitintresserade av att promota andra plattformar. Tänk lite innan du gnäller.

Medlem

Kul att de jobbar så hårt med konsol versionerna och inte fixar spelet på Pc..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Diablos lore har aldrig varit intressant...

*alltid

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kul att de jobbar så hårt med konsol versionerna och inte fixar spelet på Pc..

Så dom regelbundna patcharna som släpps (2.0.6 släpptes i Onsdags) räknas inte som att dom fixar spelet på PC/Mac då?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av SWEBarb:

Varför inte till pc? traitors....

Snarare traitors för att dom gör som med WoW och plockar in saker från andra spel i universumet och pajjar lore osv. D3 var en av de sämre spelköpen på flera år. Det kommer dröja innan jag köper ett Blizz-spel igen.

Oj...bitter?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av conthox:
Skrivet av SWEBarb:

Varför inte till pc? traitors....

Snarare traitors för att dom gör som med WoW och plockar in saker från andra spel i universumet och pajjar lore osv. D3 var en av de sämre spelköpen på flera år. Det kommer dröja innan jag köper ett Blizz-spel igen.

Oj...bitter?

Ja, lite. D2 var en av de bästa spelen när det kom ut och som jag suttit massvis med timmar med. Att se uppföljaren till det fördummas och förstöras på det sättet som det gjordes gjorde mig inte glad direkt.

Vad hade du tyckt om någon tog något som du tyckte väldigt mycket om och totalsabbade det?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ender:
Skrivet av conthox:
Skrivet av SWEBarb:

Varför inte till pc? traitors....

Snarare traitors för att dom gör som med WoW och plockar in saker från andra spel i universumet och pajjar lore osv. D3 var en av de sämre spelköpen på flera år. Det kommer dröja innan jag köper ett Blizz-spel igen.

Oj...bitter?

Ja, lite. D2 var en av de bästa spelen när det kom ut och som jag suttit massvis med timmar med. Att se uppföljaren till det fördummas och förstöras på det sättet som det gjordes gjorde mig inte glad direkt.

Vad hade du tyckt om någon tog något som du tyckte väldigt mycket om och totalsabbade det?

Samma som du. Tog ett tag innan det sjönk in vad dom gjort med D3, och kort därefter lade jag ner. Sedan dess så har Blizzard gjort om och rätt, och med RoS så är spelet nu riktigt bra.
Kan dock inte säga att jag tycker det är mycket att raga om att lore är förstörd över ett litet zombieinhopp. Låter mer som gammalt vanligt Blizzardhat tyvärr.

Medlem
Skrivet av Ender:

Tog ett tag innan det sjönk in vad dom gjort med D3, och kort därefter lade jag ner. Sedan dess så har Blizzard gjort om och rätt, och med RoS så är spelet nu riktigt bra.

Jag kan hålla med och D3 är mycket bättre nu, men ännu så saknas mycket av det som gjorde D2 så bra. Som skillträden, run-systemet osv. Att den där jäkla W3-grafiken är kvar stör en del, precis som den plockade bort feelingen i SC2. Det är främst animationerna men också mycket av hur miljön renderas och effekter med mera som på något sätt för bort tankarna från Diablo/StarCraft och bara får mig att tänka på WarCraft.

Skrivet av Ender:

Kan dock inte säga att jag tycker det är mycket att raga om att lore är förstörd över ett litet zombieinhopp. Låter mer som gammalt vanligt Blizzardhat tyvärr.

Kanske det, men det är ytterligare en sak som läggs på högen med alla andra saker som Blizz har gjort fel den senaste tiden och det är väl därför reaktionerna blir större än vad dom skulle ha blivit annars.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar