Fotbolls VM i Brasilien?

Medlem
Fotbolls VM i Brasilien?

Jag kan absolut inget om fotboll men jag hänger ju med I nyheter och har sett ett och annat reportage som handlar om våldet I Brasilien. Våldet är ju ganska utbrett I de större städerna. Jag kan bara spekulera ifall polis och militär kan hålla alla våldsverkare I schack under VM eller om det har slutits någon form av avtal mellan gängen och polisen nu under VM. Det vore ju riktigt tråkigt ifall det skulle bli en massa rån, misshandels fall och även kanske mord nu på ditresta supportrar.
Jag är osäker på ifall jag hade velat åka till ett sådant VM iallafall.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Hoppas lika som du men av erfarenhet så föder sådana här tillställningar tyvärr dessa tråkigheter.

Medlem

Bara kolla på sidor som Liveleak så förstår man att Brasilien är hell on earth, fattar inte hur de kunde få VM.

Medlem
Skrivet av Banditen:

Jag kan absolut inget om fotboll men jag hänger ju med I nyheter och har sett ett och annat reportage som handlar om våldet I Brasilien. Våldet är ju ganska utbrett I de större städerna. Jag kan bara spekulera ifall polis och militär kan hålla alla våldsverkare I schack under VM eller om det har slutits någon form av avtal mellan gängen och polisen nu under VM. Det vore ju riktigt tråkigt ifall det skulle bli en massa rån, misshandels fall och även kanske mord nu på ditresta supportrar.
Jag är osäker på ifall jag hade velat åka till ett sådant VM iallafall.

Ett utav kraven för att Brasilien skulle få ha VM var att minska brottsligheten och slå ut dem stora kriminella gängen som finns i VM städerna.
Brasiliens har lagt extrema summor på detta och redan för några år sedan gjorde polisen stora offensiver mot dess gäng som i stort sett styrde städerna mer än regeringen. Ska finnas bilder och filmer på när pansarfordon m.m rullar in i vissa städer för att ta över kontrollen. Och som sagt så kostar detta en jävla massa pengar och det är därför befolkningen nu börjar demonstrerar, alldeles för mycket pengar går till VM och dess säkerhet medans stor del av befolkningen blir lidande. Även poliserna gick ut i en demonstration för dem hade för lite lön och regeringen hade inget val än att höja deras löner, annars hade säkerheten kollapsat. Kan tänka mig att säkerheten kommer vara större under fotbolls VM än under OS i Sotji.

https://www.youtube.com/watch?v=6sh9Oc40xHI

Medlem

Gick ju bra när det var i Sydafrika som är ännu värre än Brasilien. Visst lär det hända en massa otrevligheter som kan vara kopplad till VM, men jag tror ändå inte att det kommer vara så mycket mer än vad det annars brukar vara. Som kaealy nämnde. Det räcker att vara på Liveleak i 5min för att se hur jävla fucked up dom har det där borta. Bäst att inte tänka så mycket på det, utan i stället sitta och njuta hemma i soffan med en kall öl

Medlem

Roligt att man byggde en enorm arena mitt ute i en djungelstad som du bara kan ta dig till med flyg eller båt uppför floden. Arenan ska användas för 3 matcher. Sen har den inget syfte mer.


signatur

Burn in the light.

Inaktiv
Skrivet av kaealy:

Bara kolla på sidor som Liveleak så förstår man att Brasilien är hell on earth, fattar inte hur de kunde få VM.

Qatar fick VM. Allt handlar om pengar i rätt fickor.

Skrivet av redruM:

Roligt att man byggde en enorm arena mitt ute i en djungelstad som du bara kan ta dig till med flyg eller båt uppför floden. Arenan ska användas för 3 matcher. Sen har den inget syfte mer.

OS i Rio 2016.

Medlem

Varför inte i La Paz?

Då får alla deltagare dessutom gratis höghöjdsträning.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Varför inte i La Paz?

Då får alla deltagare dessutom gratis höghöjdsträning.

Kanske för att La Paz ligger i Bolivia


signatur

Burn in the light.

Medlem

Detaljer, detaljer. (Viftar ilsket bort irriterande påpekanden baserade på den krassa verkligheten)


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Bara kolla på sidor som Liveleak så förstår man att Brasilien är hell on earth, fattar inte hur de kunde få VM.

Bygger man sin världsuppfattning på Liveleak så blir man nog inte klokare än så här.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av kaealy:

Bara kolla på sidor som Liveleak så förstår man att Brasilien är hell on earth, fattar inte hur de kunde få VM.

Bygger man sin världsuppfattning på Liveleak så blir man nog inte klokare än så här.

'rolls eyes' Ja, för det finns uppenbart inte en problematik i landet när det kommer 100-tals videos i veckan på när folk mördas på alla möjliga sätt av väldigt lite anledning. Speciellt inte när många innefattar hur folk massor står och häcklar folk som förblöder på gatan eller poliser som själva rånmördar vanligt folk.

Men men, vill du leva i din fantasivärld så.

Medlem

VM är redan en flopp.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotbol...

Det är fan den fulaste planen jag någonsin sett. Svenska div 3 lag har till och med bättre fotbollsplaner.

SoL
Medlem

Jag e taggad som fan på vm i brasilien! Men brasilien borde inte fått vm, de e för mycket korruption. Medans folk svälter eller förlorar sina hem under regnperioden bygger lägger politikerna 100-miljarder på "festen" vissa arenor kommer inte användas mer än under gruppspelen. Dom skulle använda sina olje pengar på välfärd och få ner brottsligheten istället..

Medlem
Skrivet av Bojkott:

VM är redan en flopp.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotbol...

Det är fan den fulaste planen jag någonsin sett. Svenska div 3 lag har till och med bättre fotbollsplaner.

Haha den ser ju förjävlig ut, får tom ipn utanför huset att se bra ut trots att den e ojämn och jävlig.

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av kaealy:

Bara kolla på sidor som Liveleak så förstår man att Brasilien är hell on earth, fattar inte hur de kunde få VM.

Bygger man sin världsuppfattning på Liveleak så blir man nog inte klokare än så här.

Krävs inte liveleak för att förstå att det finns en enorm brottslighet och fattigdom där.

Medlem

Som turist lär man vara extremt utsatt för rån och stöld.

Medlem

Jag tror man som turist kan vara relativt säker i Brasilien. Har man bara sunt förnuft och rör sig i kvarter som rekommenderas av hotell/vandrarhem/resesajter, etc så löper man liten eller ingen risk att bli utsatt för något våld. Dock lär antalet ficktjuvar skjuta i höjden så lite på hugget får man nog vara.

Det ska bli otroligt kul med VM och att det faktiskt är i Brasilien. Dock kunde förutsättningarna varit bättre för de som bor där. Givetvis förstår man missnöjet när de spenderar tiotals miljarder på arenor och förberedelser inför VM när det istället kunde gått till infrastruktur och hjälp till de som behöver i allmänhet.

Domen får vi egentligen fälla efter spektaklet är slut.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av redruM:

Roligt att man byggde en enorm arena mitt ute i en djungelstad som du bara kan ta dig till med flyg eller båt uppför floden. Arenan ska användas för 3 matcher. Sen har den inget syfte mer.

Stämmer inte riktigt. Manaus som arenan heter kommer användas av lokala fotbollslag efter att VM är slut men det kommer nog eka ganska tomt eftersom det lär ju inte vara tillnärmelsevis lika många åskådare som under VM. Snacka om overkill. Man kan verkligen ifrågasätta valet av plats i detta fall.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Våld hör väl till fotboll.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fan vad snyggt Tyskland,, ni drog ner byxorna på brassarna hahaha. Hoppas ni vinner hela VM. Grattis.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar