Se hur mycket snyggare GTA V är på PS4

Medlem

Man märker vilken skillnad mellan ps3 och ps4. Det såg mycket snyggt ut. Lätt värt ett köp, även fast jag helst vill se det till PC.

ser ingen skillnad ? bara lite bättre kontrast, lensflares och lite mer lampor på vissa ställen . modellerna är inte uppdaterade, och ingen högre detaljrikedom

Medlem

Lite ledsen i ögat då man redan kört igenom det på ps3:an

Medlem

Lätt värt att köpa det igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av humancentipede:

ser ingen skillnad ? bara lite bättre kontrast, lensflares och lite mer lampor på vissa ställen . modellerna är inte uppdaterade, och ingen högre detaljrikedom

Bättre ljus, bättre skugga, depth of field, bättre draw distance, högre utlösning, definitivt mer detaljer, mer gräs, träd, bättre texturer, ambient occlusion.

Gen
Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av humancentipede:

ser ingen skillnad ? bara lite bättre kontrast, lensflares och lite mer lampor på vissa ställen . modellerna är inte uppdaterade, och ingen högre detaljrikedom

Bättre ljus, bättre skugga, depth of field, bättre draw distance, högre utlösning, definitivt mer detaljer, mer gräs, träd, bättre texturer, ambient occlusion.

Utlösning? Wat?

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av nils45:
Skrivet av humancentipede:

ser ingen skillnad ? bara lite bättre kontrast, lensflares och lite mer lampor på vissa ställen . modellerna är inte uppdaterade, och ingen högre detaljrikedom

Bättre ljus, bättre skugga, depth of field, bättre draw distance, högre utlösning, definitivt mer detaljer, mer gräs, träd, bättre texturer, ambient occlusion.

Utlösning? Wat?

Sitter här och gråter av skratt...

Hur som helst! Vilken tur att man äger en bra PC och inte en skräping PS4.

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Gen:
Skrivet av nils45:
Skrivet av humancentipede:

ser ingen skillnad ? bara lite bättre kontrast, lensflares och lite mer lampor på vissa ställen . modellerna är inte uppdaterade, och ingen högre detaljrikedom

Bättre ljus, bättre skugga, depth of field, bättre draw distance, högre utlösning, definitivt mer detaljer, mer gräs, träd, bättre texturer, ambient occlusion.

Utlösning? Wat?

Sitter här och gråter av skratt...

Hur som helst! Vilken tur att man äger en bra PC och inte en skräping PS4.

vilken tur att man äger båda systemen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Som redan konstaterats här, ser riktigt, riktigt bra ut men jag blev också påmind av hur otroligt bra gjort de faktiskt hade lyckats skapa det grafiska på den äldre generationen när jag såg den här videon.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

ser ingen skillnad ? bara lite bättre kontrast, lensflares och lite mer lampor på vissa ställen . modellerna är inte uppdaterade, och ingen högre detaljrikedom

Håller med dig LITE.. det är ett antal skillnader men vissa här verkar ha bad case of HYPESJUKAN.

Det jag såg var:
En hel del texturer, objekt och ljus/skugg-försköningar.. men ANTALET objekt som ökat verkar hållas till bilar gubbar och gräs. För jag såg endast något enstaka träd eller buske mer (räknade på några ställen). Drawdistance såg ut att vara samma fast 1:30 blev vägen inte lågupplöst riktigt lika fort.

Sen var ju jämförelserna små och inte i sync, så lite svårt o se... men men.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

intressant att folk gnäller på att konsoler är flera år gamla redan när de lanseras, men när man släpper ett år gammalt spel på nytt så är det helt fantastiskt...

Visst, jag kanske köper det nån gång, men jag vet inte om jag är intresserad av att kör igenom det igen. Var knappast så bra.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

För personer som inte upplevt spelet som mig själv så kommer det bli en otroligt roligt att äntligen få spela det och även ta del av ögongodiset som erbjuds. Men jag kan förstå en del som inte är intresserade som redan varvat spelet och inte känner för att spela det bara för att det ser bättre ut. Själv köper jag till PC och när jag klarat det en gång så kommer jag moda sönder det

Medlem

Ambient occlusion <3

När kommer detta till PS4?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Hittar inte musiken, vet någon vad det är för låt?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Jävligt snyggt, särskilt om man jämför med "the true next-gen experience" som utlovades i Watch Dogs.

Medlem
Skrivet av Johnny:

För personer som inte upplevt spelet som mig själv så kommer det bli en otroligt roligt att äntligen få spela det och även ta del av ögongodiset som erbjuds. Men jag kan förstå en del som inte är intresserade som redan varvat spelet och inte känner för att spela det bara för att det ser bättre ut. Själv köper jag till PC och när jag klarat det en gång så kommer jag moda sönder det

Jag köpte GTA V till PS3, men jag har inte varvat det. Har väl spelat runt 60 timmar eller så, men jag kommer kpa det till PC i alla fall, dels för att jag vill ha ett ännu snyggare spel, dels för att jag hoppas det säljer bra på PC så att Rockstar fortsätter göra PC-versioner av sina spel, som uppföljaren till Red Dead Redemption.

Medlem

Hoppas spelet är vänligt mot moddning, vilket jag antar det kommer vara iom rockstar, ifall man utgår från det så kan man väl räkna med en "ice enhancer" inom snar framtid och spelet kommer vara totalt jaw-dropping.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av nils45:
Skrivet av humancentipede:

ser ingen skillnad ? bara lite bättre kontrast, lensflares och lite mer lampor på vissa ställen . modellerna är inte uppdaterade, och ingen högre detaljrikedom

Bättre ljus, bättre skugga, depth of field, bättre draw distance, högre utlösning, definitivt mer detaljer, mer gräs, träd, bättre texturer, ambient occlusion.

Utlösning? Wat?

Freudiansk felskrivning?

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Hittar inte musiken, vet någon vad det är för låt?

Den heter:
"From Nowhere" (Baardsen remix) by Dan Croll

Skrivet av Protosstrator:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Hittar inte musiken, vet någon vad det är för låt?

Den heter:
"From Nowhere" (Baardsen remix) by Dan Croll

Danke!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

12
Skriv svar