Payday 2 släpps till Xbox One och Playstation 4

Robot
Payday 2 släpps till Xbox One och Playstation 4

Battlefield Hardline får konkurrens bland tjuvar och poliser.

#payday-2, #overkill-software, #starbreeze-studios, #battlefield-hardline


Payday 2 släpps till Xbox One och Playstation 4

Det känns som något kan ha blivit lite fel i denna artikel.

Medlem

Har svårt att förstå varför Payday 2 och BF:Hardline ens nämns i samma mening med tanke på att de har lika mycket gemensamt som Quake och The Sims. BF:Hardline är inget annat än ett re-skinnat BF:4 fast med sämre grafik(ja jag har spelat betan)

Medlem

signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Comodin:

Har svårt att förstå varför Payday 2 och BF:Hardline ens nämns i samma mening med tanke på att de har lika mycket gemensamt som Quake och The Sims. BF:Hardline är inget annat än ett re-skinnat BF:4 fast med sämre grafik(ja jag har spelat betan)

Båda handlar om tjuvar och poliser... ? Måste ha missat The Sims: Tjuvstad-expansionen.


signatur
Medlem

I Payday 2 utför du rån/inbrott/meth-kokande etc och ska undankomma utan att bli upptäckt (helst iaf) och så vitt jag vet spelar du aldrig på polis-sidan, du spelar alltid tjuvarna/rånarna.
Så vitt jag kan se så är BF:Hardline mer ett mer "arkadifierat" Rainbow Six (tjuvar/terrorister mot poliser/S.W.A.T. eller vad det nu kan vara). Kom tyvärr inte in i BF: Hardline-betan, sidan vägrade fungera som den skulle när presentationen tog slut och registreringen öppnades, och när jag vaknat tidigt nästa morgon för jobbet (typ 2-3 på natten) så var det redan för sent att komma in så.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Comodin:

Har svårt att förstå varför Payday 2 och BF:Hardline ens nämns i samma mening med tanke på att de har lika mycket gemensamt som Quake och The Sims. BF:Hardline är inget annat än ett re-skinnat BF:4 fast med sämre grafik(ja jag har spelat betan)

Båda handlar om tjuvar och poliser... ? Måste ha missat The Sims: Tjuvstad-expansionen.

Men om det är det enda kriteriet så tycker jag ni ska jämföra Hardline med gamla hederliga Police Quest i fortsättningen för där finns också tjuvar och poliser =D

What?! Har du missat den expansionen, lätt den bästa
Kan garantera att efter att EA har läst detta så kommer vi att se denna expansion inom kort.

Medlem
Skrivet av Comodin:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Comodin:

Har svårt att förstå varför Payday 2 och BF:Hardline ens nämns i samma mening med tanke på att de har lika mycket gemensamt som Quake och The Sims. BF:Hardline är inget annat än ett re-skinnat BF:4 fast med sämre grafik(ja jag har spelat betan)

Båda handlar om tjuvar och poliser... ? Måste ha missat The Sims: Tjuvstad-expansionen.

Men om det är det enda kriteriet så tycker jag ni ska jämföra Hardline med gamla hederliga Police Quest i fortsättningen för där finns också tjuvar och poliser =D

What?! Har du missat den expansionen, lätt den bästa
Kan garantera att efter att EA har läst detta så kommer vi att se denna expansion inom kort.

Men skärp dig. Det är ju uppenbart att Battlefield Hardline har skapats med idén från Payday-serien. Game moden och hela systemet med att man köper sina vapen luktar payday lång väg.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Comodin:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Comodin:

Har svårt att förstå varför Payday 2 och BF:Hardline ens nämns i samma mening med tanke på att de har lika mycket gemensamt som Quake och The Sims. BF:Hardline är inget annat än ett re-skinnat BF:4 fast med sämre grafik(ja jag har spelat betan)

Båda handlar om tjuvar och poliser... ? Måste ha missat The Sims: Tjuvstad-expansionen.

Men om det är det enda kriteriet så tycker jag ni ska jämföra Hardline med gamla hederliga Police Quest i fortsättningen för där finns också tjuvar och poliser =D

What?! Har du missat den expansionen, lätt den bästa
Kan garantera att efter att EA har läst detta så kommer vi att se denna expansion inom kort.

Haha, fast lite rim och reson kan man ju ha. Kanske borde ha petat in nya Rainbow Six istället, men vet inte om det var tänkt att släppas i år.

Den går visst redan att förboka!


signatur
Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Men skärp dig. Det är ju uppenbart att Battlefield Hardline har skapats med idén från Payday-serien. Game moden och hela systemet med att man köper sina vapen luktar payday lång väg.

Om det är deras tanke så har dom misslyckats katastrofalt för spelmässigt så skiljer de sig som dag och natt. Att dra en jämförelse med att du köper vapen var bara löjligt för det gör du i vart och vartannat spel. Uppenbart att du inte spelat Payday

Medlem
Skrivet av Comodin:

Har svårt att förstå varför Payday 2 och BF:Hardline ens nämns i samma mening med tanke på att de har lika mycket gemensamt som Quake och The Sims. BF:Hardline är inget annat än ett re-skinnat BF:4 fast med sämre grafik(ja jag har spelat betan)

Jag spelar också BF:H-betan och lirar en del Payday 2 och kan inte annat än att hålla med. Jag tror EA underskattar Payday 2:s dragningskraft, några direkta konkurrenter är de inte.

Däremot är jag betydligt mer benägen att spela BF:H än BF3/4/etc då de skjutarna alltid känns som identiska spel utan något nytt.

Rainbow Six: Siege känns som ett nytt SWAT, är väldigt peppad på det. Men alla tre spelen är väldigt olika.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av Comodin:

Har svårt att förstå varför Payday 2 och BF:Hardline ens nämns i samma mening med tanke på att de har lika mycket gemensamt som Quake och The Sims. BF:Hardline är inget annat än ett re-skinnat BF:4 fast med sämre grafik(ja jag har spelat betan)

Du kanske är fel ute om du jämför Hardline med BF 4. Jämför istället Hardline med just Payday. Vad har de gemensamt? Poliser och rånare är ju ganska uppenbart. Själv tycker jag att Hardline ser ut att vara en blandning mellan Payday och arkadracing i PvP-format.

Jag har kollat på några minuters gameplay och kan snabbt konstatera att en hel del av spelmekaniken och utrustningen verkar vara gemensam; blås upp transportbilen, öppna valvet, bär på bytet, o.s.v. Jag har inte spelat BF 4 men jag föreställer mig att det inte är typiskt det man ägnar sig åt där. Materialet som utvecklarna skyltar med är just sånt som en Payday-spelare känner igen sig i, sen är det möjligt att det finns saker som är mer lika The Sims. Den stora skillnaden mot Payday är väl att Hardline utspelar sig i en mer öppen karta samt att det är PvP. Så frågan till dig som tycks vara sensei i ämnet här; hur olika blir spelen om man ponerar att Hardline har ett spelläge där rånarna kör med AI som motståndare?

Medlem
Skrivet av Victorstrandmark:

Det känns som något kan ha blivit lite fel i denna artikel.

Ja, exempelvis ordningen på saker och ting.

Starbreeze köpte upp Overkill studios våren 2012, alltså drygt ett år innan Payday2 släpptes i Augusti 2013. Däremot hade Overkill dessförinnan hunnit släppa Payday:the heist hösten 2011.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Comodin:

Har svårt att förstå varför Payday 2 och BF:Hardline ens nämns i samma mening med tanke på att de har lika mycket gemensamt som Quake och The Sims. BF:Hardline är inget annat än ett re-skinnat BF:4 fast med sämre grafik(ja jag har spelat betan)

Båda handlar om tjuvar och poliser... ? Måste ha missat The Sims: Tjuvstad-expansionen.

Jag är ingen expert på Sims 3 men jag vet att man kan ta jobb både som tjyv och polis. Krävs ingen expansion.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Du kanske är fel ute om du jämför Hardline med BF 4. Jämför istället Hardline med just Payday. Vad har de gemensamt? Poliser och rånare är ju ganska uppenbart. Själv tycker jag att Hardline ser ut att vara en blandning mellan Payday och arkadracing i PvP-format.

Jag har kollat på några minuters gameplay och kan snabbt konstatera att en hel del av spelmekaniken och utrustningen verkar vara gemensam; blås upp transportbilen, öppna valvet, bär på bytet, o.s.v. Jag har inte spelat BF 4 men jag föreställer mig att det inte är typiskt det man ägnar sig åt där. Materialet som utvecklarna skyltar med är just sånt som en Payday-spelare känner igen sig i, sen är det möjligt att det finns saker som är mer lika The Sims. Den stora skillnaden mot Payday är väl att Hardline utspelar sig i en mer öppen karta samt att det är PvP. Så frågan till dig som tycks vara sensei i ämnet här; hur olika blir spelen om man ponerar att Hardline har ett spelläge där rånarna kör med AI som motståndare?

Det är just det jag försöker men tro mig det otroligt svårt med tanke på hur olika de är.
Gemensamt är att de både har "cops and robbers".
Jag älskar Payday och har spelat både ettan och tvåan otroligt mycket så själklart blev jag exalterad när jag fick höra om Hardline speciellt med tanke på att flera jämförde det med Payday.
Efter att ha testat Hardline betan blev det ganska uppenbart att de personerna aldrig testat Payday för min besvikelse blev enorm för spelmekaniskt är de som dag och natt.

Hardline ser precis ut som BF och spelas som det med medans Payday handlar om att planera och utföra den perfekta heisten och komma undan med så mycket byte/pengar så möjligt. Stealth är nästan alltid plan A medans guns blazing är något man oftast bara tar till när plan A skiter sig.
Detta är min åsikt men jag tror att många som testat båda spelen håller med mig.

Sen för att vara rättvis mot Calle så liknade han aldrig spelen vid varann utan nämnde bara att det nu finns ett spel till för gamers som gillar tjuvar och poliser

Medlem

BFH kan bli ett bra polis och tjuv spel om utvecklarna lyssnar på sina beta spelare som aktivt lägger förslag på deras forum. Om man har spelat betan så ser man att mycket kan förbättras till det bättre, Men det hela beror på om utvecklarna brinner för sitt spel och sina fans eller om dom är ett par EA slavar som nöjer sig med att lyssna på EA som tydligen inte kan ett skit om spel..

1
Skriv svar