Uncharted 4-trailern kördes i realtid

Medlem
Skrivet av unavailable:

Neogaf är Sony fanboys Mecka och Naughty Dog är lika dåliga som Ubisoft när det gäller bullshots.

100% skitsnack.

http://i.imgur.com/3hruTM1.jpg
http://i.imgur.com/bxAjPOc.jpg
http://i.imgur.com/382tZWZ.jpg

Då är min version av Uncharted 3 en e3 build. Var tvungen att dra igång det för att kolla med bilderna du länka och inte fan ser min ut som "din" så kallade final build.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Sjukt sugen man blev! Uncharted är ett av de bästa spelen jag spelat någonsin. Kan bli en PS4 bara för det.

Medlem

ännu mer ballt när man kollar på trailern på deras hemsida en på youtube. 1080p och 60 fps

Medlem

Tycker det är lustigt att folk fortfarande hävdar att det knappt är någon skillnad mellan 30 fps och 60 fps medan jag kan störa mig på om skärmen råkar vara inställd på 120 hz i stället för 144 hz då musen upplevs som slöare än normalt.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av TeveT:
Skrivet av AndyZedd:

Tycker allt gått lite överstyr med snacket om 60 fps. Många kommenterar som att det inte är spelbart eller något att spela om det inte har 60 fps. Kommer ihåg UT som var enormt optimerat och flöt hur bra som helst fast man ibland var på 15-18 fps.
Om jag inte misstar mig så har vi vanliga döda svårt att märka skillnaden över 30 fps.

Om man inte märker skillnad på 30 fps mot 60 eller 120 etc så bör man nog undersöka hur det står till med ögonen egentligen...

Ja jag kanske skall göra det ,har ju bara 10 % syn på mitt vänstra öga.
Här var det inte frågan om 30 till 120 fps utan 30 till 60 och det märker vi inte så stort utav. Det finns många rön om det.

Men snälla rara ta det lugnt med all sk*tsnack. 30 till 60 märker man av utan några som helst problem och gör man inte det får man (som rekommenderat) kolla med ögonläkaren.
Det räcker nu med sådana barnsligheter, tack.

Medlem

Klart det kördes i realtid. På en svindyr PC.

Moderator | Testpilot
Skrivet av AndyZedd:

Tycker allt gått lite överstyr med snacket om 60 fps. Många kommenterar som att det inte är spelbart eller något att spela om det inte har 60 fps. Kommer ihåg UT som var enormt optimerat och flöt hur bra som helst fast man ibland var på 15-18 fps.
Om jag inte misstar mig så har vi vanliga döda svårt att märka skillnaden över 30 fps.

Eftre att ha citerat så har jag märkt det varit lite snack men...

Man ser skillnad, vissa personer bättre än andra. Själv så ser jag inte så stor skillnad från 60-120 men 30-60 är två helt olika världar.

Med det sagt vill jag inte säga att 30 FPS är dåligt. Beror helt på spel, tv/skärm.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Tycker allt gått lite överstyr med snacket om 60 fps. Många kommenterar som att det inte är spelbart eller något att spela om det inte har 60 fps. Kommer ihåg UT som var enormt optimerat och flöt hur bra som helst fast man ibland var på 15-18 fps.
Om jag inte misstar mig så har vi vanliga döda svårt att märka skillnaden över 30 fps.

Att vi inte kan se skillnaden efter 30 fps är en GAMMAL myt som inte stämmer för fem öre.
De allra flesta ser (speciellt i kombination med "känner" med valfri kontrollmetod) även skillnader över 60 fps.

Vilket många med PC och skärmar som rullar i 120/144 hz kan intyga.

EDIT: Även jag upptäckte nu att flera hade kommenterat liknande som jag. Sorry för upprepning.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Jag vill se ett No one lives forever 3:)

För övrigt, 2014 års bästa spelrelaterade kommentar. Har inte hittat något single-player spel som jag haft så roligt med som nolf 1&2. Sådan charm, sådant hjärta! Ge mig ett monolith-utvecklat nolf 3 i unreal 4 motorn!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av kurdpopcorn:
Skrivet av AndyZedd:

Tycker allt gått lite överstyr med snacket om 60 fps. Många kommenterar som att det inte är spelbart eller något att spela om det inte har 60 fps. Kommer ihåg UT som var enormt optimerat och flöt hur bra som helst fast man ibland var på 15-18 fps.
Om jag inte misstar mig så har vi vanliga döda svårt att märka skillnaden över 30 fps.

Har du provat att kolla på en film eller serie på en 120hz TV? Enorm skillnad.

Filmen/serien är ju kodad i 60 FPS oavsett vad du har för TV, så '120hz' gör i sig absolut ingen skillnad alls. En del TV-apparater kan dock utnyttja den extra bilden för digitala effekter som interpolering, vilket ger mjukare panoreringar mm. (En slags motion blur).

Filmen är i 24 fps men har motion blur och ingen interaktion av tittaren. Därför känns det aldrig laggigt.

Tv har 60hz och någon typ av bildförbättring i 120hz och lurar köparen att det är en 120hz tv.
Min tv är 2000hz men konstigt nog klarar den bara av 60hz.

Nja, det är ingen "bildförbättring" utan det är interpolering. Det vill säga att TVn bara gissar in bilder för att nå den nivån av uppdateringar per sekund.

Det är sällan man får ett bra resultat av detta.

Medlem
Skrivet av Typh00n:

Nja, det är ingen "bildförbättring" utan det är interpolering. Det vill säga att TVn bara gissar in bilder för att nå den nivån av uppdateringar per sekund.

Det är sällan man får ett bra resultat av detta.

Ja, det första man får göra med en ny TV (speciellt om man ska spela på den) är att stänga av alla "bildförbättringar" och filter för att få en vettig bild. Dessa inställningar ser bara bra ut när man tittar som hastigast i butiken.

Medlem
Skrivet av unavailable:

Neogaf är Sony fanboys Mecka och Naughty Dog är lika dåliga som Ubisoft när det gäller bullshots.

100% skitsnack.

http://i.imgur.com/3hruTM1.jpg
http://i.imgur.com/bxAjPOc.jpg
http://i.imgur.com/382tZWZ.jpg

Ser ut som skillnaden mellan PC och PS4 ärligt talat

Medlem
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av kurdpopcorn:
Skrivet av AndyZedd:

Tycker allt gått lite överstyr med snacket om 60 fps. Många kommenterar som att det inte är spelbart eller något att spela om det inte har 60 fps. Kommer ihåg UT som var enormt optimerat och flöt hur bra som helst fast man ibland var på 15-18 fps.
Om jag inte misstar mig så har vi vanliga döda svårt att märka skillnaden över 30 fps.

Har du provat att kolla på en film eller serie på en 120hz TV? Enorm skillnad.

Filmen/serien är ju kodad i 60 FPS oavsett vad du har för TV, så '120hz' gör i sig absolut ingen skillnad alls. En del TV-apparater kan dock utnyttja den extra bilden för digitala effekter som interpolering, vilket ger mjukare panoreringar mm. (En slags motion blur).

Filmen är i 24 fps men har motion blur och ingen interaktion av tittaren. Därför känns det aldrig laggigt.

Tv har 60hz och någon typ av bildförbättring i 120hz och lurar köparen att det är en 120hz tv.
Min tv är 2000hz men konstigt nog klarar den bara av 60hz.

Nja, det är ingen "bildförbättring" utan det är interpolering. Det vill säga att TVn bara gissar in bilder för att nå den nivån av uppdateringar per sekund.

Det är sällan man får ett bra resultat av detta.

Är inte bara interpolation. Kan vara pulserande ljus för att slippa ghosting.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

30fps på tv + handkontroll fungera alldeles utmärkt och känns mjukt.
helt annorlunda med mus och tangentbord o liten skärm då känns 60fps bättre.

Jäkligt sant.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Typh00n:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av kurdpopcorn:
Skrivet av AndyZedd:

Tycker allt gått lite överstyr med snacket om 60 fps. Många kommenterar som att det inte är spelbart eller något att spela om det inte har 60 fps. Kommer ihåg UT som var enormt optimerat och flöt hur bra som helst fast man ibland var på 15-18 fps.
Om jag inte misstar mig så har vi vanliga döda svårt att märka skillnaden över 30 fps.

Har du provat att kolla på en film eller serie på en 120hz TV? Enorm skillnad.

Filmen/serien är ju kodad i 60 FPS oavsett vad du har för TV, så '120hz' gör i sig absolut ingen skillnad alls. En del TV-apparater kan dock utnyttja den extra bilden för digitala effekter som interpolering, vilket ger mjukare panoreringar mm. (En slags motion blur).

Filmen är i 24 fps men har motion blur och ingen interaktion av tittaren. Därför känns det aldrig laggigt.

Tv har 60hz och någon typ av bildförbättring i 120hz och lurar köparen att det är en 120hz tv.
Min tv är 2000hz men konstigt nog klarar den bara av 60hz.

Nja, det är ingen "bildförbättring" utan det är interpolering. Det vill säga att TVn bara gissar in bilder för att nå den nivån av uppdateringar per sekund.

Det är sällan man får ett bra resultat av detta.

Är inte bara interpolation. Kan vara pulserande ljus för att slippa ghosting.

Yes, det gäller bara plasmor dock.

Medlem

Fps diskussioner, alltid lika roligt! Helt galet om man inte märker någon skillnad på 30 och 60 eller 60 och 120.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar