Bli en karaktär i A Song for Viggo

Robot
Bli en karaktär i A Song for Viggo

Häng upp en Viggo-bild på en märklig plats så kan ditt namn bli en medborgare i det deppiga pappersäventyret.

#a-song-for-viggo


Killmonday Games
Bli en karaktär i A Song for Viggo

kul att se att ni äntligen hjälper dom små svenska utvecklarna!


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Frilansare

Nu är det ju inte vår uppgift att "hjälpa" utvecklare, men Viggo ligger oss väldigt varmt om hjärtat av flera anledningar.

Medlem

Kan rekommendera "Dream Machine", ett sjukt bra spel gjort helt i stop motion med lera. Första delen har funnits ute i flera år och det är helt briljant. Också helt svenskt.


signatur

iObject!

Medlem

Jag ser fram emot detta spel med vånda. Har själv en son. Tanken är outhärdlig.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Nu är det ju inte vår uppgift att "hjälpa" utvecklare, men Viggo ligger oss väldigt varmt om hjärtat av flera anledningar.

Nu kan jag bara tala för mig själv, men vad jag själv tycker och tror om andra är att ifall något riktigt intressant dyker upp på kickstarter som då är från oss svenskar, än mer så ifall det är Fz användare själva som i det här fallet, så är det inte helt omotiverat att ge lite free advertisement för att hjälpa till att uppmärksamma det.

Det är inte er uppgift, det har du helt rätt i, men jag hade definitivt inte klagat på ifall det dök upp den här typen av artikel då och då.

Medlem

Tycker handlingen är dåligt genom tänkt det grundar jag på att jag vill bli road när jag spelar det här känns som hallå syns jag för jag är unik.

Så bra arbete men storyn suger.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Tycker handlingen är dåligt genom tänkt det grundar jag på att jag vill bli road när jag spelar det här känns som hallå syns jag för jag är unik.

Så bra arbete men storyn suger.

hur kan du säga att storyn suger när du endast fått ta del av en synopsis? Är väl snarare så att du inte är intresserad av den här sortens handlingar och väljer därför att inte backa projektet. Nä tillbaka in under bron ditt troll.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av chopper:

Tycker handlingen är dåligt genom tänkt det grundar jag på att jag vill bli road när jag spelar det här känns som hallå syns jag för jag är unik.

Så bra arbete men storyn suger.

hur kan du säga att storyn suger när du endast fått ta del av en synopsis? Är väl snarare så att du inte är intresserad av den här sortens handlingar och väljer därför att inte backa projektet. Nä tillbaka in under bron ditt troll.

Får inte plats . Du sitter redan där och tycker vad vi ska gilla. Anser att handlingen är smaklös. Det har jag rätt att tycka utan att kallas troll.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Redaktör
Ponny
Skrivet av chopper:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av chopper:

Tycker handlingen är dåligt genom tänkt det grundar jag på att jag vill bli road när jag spelar det här känns som hallå syns jag för jag är unik.

Så bra arbete men storyn suger.

hur kan du säga att storyn suger när du endast fått ta del av en synopsis? Är väl snarare så att du inte är intresserad av den här sortens handlingar och väljer därför att inte backa projektet. Nä tillbaka in under bron ditt troll.

Får inte plats . Du sitter redan där och tycker vad vi ska gilla. Anser att handlingen är smaklös. Det har jag rätt att tycka utan att kallas troll.

Du har all rätt att tycka vad du vill! Kritik behövs, kritik berikar. MEN att säga storyn är illa genomtänkt pga att du vill bli road är väl ändå rätt konstig kritik? Alla vill inte ha action och komik. En del vill också ha drama och tragedi. Somliga vill ha "blåhåriga hjältar som räddar världen"-storys, somliga vill ha drama kring vanliga människor.

Spelvärlden behöver fler vanliga människor. Det finns alla sorters böcker och filmer, det behöver också finnas alla sorters spel.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av chopper:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av chopper:

Tycker handlingen är dåligt genom tänkt det grundar jag på att jag vill bli road när jag spelar det här känns som hallå syns jag för jag är unik.

Så bra arbete men storyn suger.

hur kan du säga att storyn suger när du endast fått ta del av en synopsis? Är väl snarare så att du inte är intresserad av den här sortens handlingar och väljer därför att inte backa projektet. Nä tillbaka in under bron ditt troll.

Får inte plats . Du sitter redan där och tycker vad vi ska gilla. Anser att handlingen är smaklös. Det har jag rätt att tycka utan att kallas troll.

Du har all rätt att tycka vad du vill! Kritik behövs, kritik berikar. MEN att säga storyn är illa genomtänkt pga att du vill bli road är väl ändå rätt konstig kritik? Alla vill inte ha action och komik. En del vill också ha drama och tragedi. Somliga vill ha "blåhåriga hjältar som räddar världen"-storys, somliga vill ha drama kring vanliga människor.

Spelvärlden behöver fler vanliga människor. Det finns alla sorters böcker och filmer, det behöver också finnas alla sorters spel.

Road kan man bli på många sätt och nämnde inte action och humor specifikt. För det är ganska lite komik i tex BF3.
Är det så svårt att förstå att jag vill bli road under den tid jag spelar. Det är nog ganska många spelare som vill ha kul under tiden de spelar. Väldigt konstigt att du inte har förstått det.
Blir trams av ditt svar när du skall vända detta emot mig.

Så detta spel går smaklöst över gränsen enligt mig även om jag tycker att det ska gärna vara variation på teman/handling i spel. Jag ser det fortfarande som ett väldigt udda spel som skriker "hallå syns jag" vad gäller handlingen men det är ganska snyggt gjort.

Så kan du inte acceptera min åsikt utan ska vända ord emot mig så har du missat vad fri åsikt är. Men det blir ju ditt problem då jag väljer att ignorera tramsigt ordvrängeri. Förvånad bara att en som jobbar här på FZ inte vet vad road under spel tid är....


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Redaktör
Ponny
Skrivet av chopper:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av chopper:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av chopper:

Tycker handlingen är dåligt genom tänkt det grundar jag på att jag vill bli road när jag spelar det här känns som hallå syns jag för jag är unik.

Så bra arbete men storyn suger.

hur kan du säga att storyn suger när du endast fått ta del av en synopsis? Är väl snarare så att du inte är intresserad av den här sortens handlingar och väljer därför att inte backa projektet. Nä tillbaka in under bron ditt troll.

Får inte plats . Du sitter redan där och tycker vad vi ska gilla. Anser att handlingen är smaklös. Det har jag rätt att tycka utan att kallas troll.

Du har all rätt att tycka vad du vill! Kritik behövs, kritik berikar. MEN att säga storyn är illa genomtänkt pga att du vill bli road är väl ändå rätt konstig kritik? Alla vill inte ha action och komik. En del vill också ha drama och tragedi. Somliga vill ha "blåhåriga hjältar som räddar världen"-storys, somliga vill ha drama kring vanliga människor.

Spelvärlden behöver fler vanliga människor. Det finns alla sorters böcker och filmer, det behöver också finnas alla sorters spel.

Road kan man bli på många sätt och nämnde inte action och humor specifikt. För det är ganska lite komik i tex BF3.
Är det så svårt att förstå att jag vill bli road under den tid jag spelar. Det är nog ganska många spelare som vill ha kul under tiden de spelar. Väldigt konstigt att du inte har förstått det.
Blir trams av ditt svar när du skall vända detta emot mig.

Så detta spel går smaklöst över gränsen enligt mig även om jag tycker att det ska gärna vara variation på teman/handling i spel. Jag ser det fortfarande som ett väldigt udda spel som skriker "hallå syns jag" vad gäller handlingen men det är ganska snyggt gjort.

Så kan du inte acceptera min åsikt utan ska vända ord emot mig så har du missat vad fri åsikt är. Men det blir ju ditt problem då jag väljer att ignorera tramsigt ordvrängeri. Förvånad bara att en som jobbar här på FZ inte vet vad road under spel tid är....

Jag accepterar absolut din åsikt, men jag tycker din kritik är konstig. Och jag vänder inget mot dig, utan nämnde några exempel. Jag tror t.ex. att många blir "roade" (i brist på bättre ord) av spel med svåra teman än sådana som har lättsamt och traditionellt kul gameplay. Själv älskar jag t.ex. Telltales Walking Dead för att det är skitjobbigt rent känslomässigt. Samtidigt tycker jag det kan vara awesome att spela rena, raka spel ibland.

Helt enkelt: jag gillar att spelvärlden börjar bli mer oliktänkande än vad den var för tio år sedan. Det är en bra sak, och där tror jag vi åtminstone är överens.

Men berätta gärna mer om vad du menar med "hallå, syns jag" eller att det är smaklöst. Skulle du exempelvis tycka det vore lika smaklöst om en bok eller en dramafilm handlade om två föräldrar som råkar orsaka sitt barns död? Eller är det smaklöst för att det är ett spel? Är det smaklöst överlag? Vad är smaklöst? Jag är genuint nyfiken – och jag tycker det är skoj om vi har en bra ton när vi diskuterar också.

Tror det du (kanske) tycker är smaklöst är att ämnet är tabubelagt och en stor skam för de som drabbas. Därför tror jag på att det behöver berättas, både för diskussionens skull och att ta bort tabustämpeln.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av chopper:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av chopper:

Tycker handlingen är dåligt genom tänkt det grundar jag på att jag vill bli road när jag spelar det här känns som hallå syns jag för jag är unik.

Så bra arbete men storyn suger.

hur kan du säga att storyn suger när du endast fått ta del av en synopsis? Är väl snarare så att du inte är intresserad av den här sortens handlingar och väljer därför att inte backa projektet. Nä tillbaka in under bron ditt troll.

Får inte plats . Du sitter redan där och tycker vad vi ska gilla. Anser att handlingen är smaklös. Det har jag rätt att tycka utan att kallas troll.

Du har all rätt att tycka vad du vill! Kritik behövs, kritik berikar. MEN att säga storyn är illa genomtänkt pga att du vill bli road är väl ändå rätt konstig kritik? Alla vill inte ha action och komik. En del vill också ha drama och tragedi. Somliga vill ha "blåhåriga hjältar som räddar världen"-storys, somliga vill ha drama kring vanliga människor.

Spelvärlden behöver fler vanliga människor. Det finns alla sorters böcker och filmer, det behöver också finnas alla sorters spel.

Road kan man bli på många sätt och nämnde inte action och humor specifikt. För det är ganska lite komik i tex BF3.
Är det så svårt att förstå att jag vill bli road under den tid jag spelar. Det är nog ganska många spelare som vill ha kul under tiden de spelar. Väldigt konstigt att du inte har förstått det.
Blir trams av ditt svar när du skall vända detta emot mig.

Så detta spel går smaklöst över gränsen enligt mig även om jag tycker att det ska gärna vara variation på teman/handling i spel. Jag ser det fortfarande som ett väldigt udda spel som skriker "hallå syns jag" vad gäller handlingen men det är ganska snyggt gjort.

Så kan du inte acceptera min åsikt utan ska vända ord emot mig så har du missat vad fri åsikt är. Men det blir ju ditt problem då jag väljer att ignorera tramsigt ordvrängeri. Förvånad bara att en som jobbar här på FZ inte vet vad road under spel tid är....

Jag accepterar absolut din åsikt, men jag tycker din kritik är konstig. Och jag vänder inget mot dig, utan nämnde några exempel. Jag tror t.ex. att många blir "roade" (i brist på bättre ord) av spel med svåra teman än sådana som har lättsamt och traditionellt kul gameplay. Själv älskar jag t.ex. Telltales Walking Dead för att det är skitjobbigt rent känslomässigt. Samtidigt tycker jag det kan vara awesome att spela rena, raka spel ibland.

Helt enkelt: jag gillar att spelvärlden börjar bli mer oliktänkande än vad den var för tio år sedan. Det är en bra sak, och där tror jag vi åtminstone är överens.

Men berätta gärna mer om vad du menar med "hallå, syns jag" eller att det är smaklöst. Skulle du exempelvis tycka det vore lika smaklöst om en bok eller en dramafilm handlade om två föräldrar som råkar orsaka sitt barns död? Eller är det smaklöst för att det är ett spel? Är det smaklöst överlag? Vad är smaklöst? Jag är genuint nyfiken – och jag tycker det är skoj om vi har en bra ton när vi diskuterar också.

Tror det du (kanske) tycker är smaklöst är att ämnet är tabubelagt och en stor skam för de som drabbas. Därför tror jag på att det behöver berättas, både för diskussionens skull och att ta bort tabustämpeln.

Är personligen emot tabun eftersom jag tycker att allt man förtränger blir fel. Det smaklösa är att när något som i handlingen händer så är det väldigt känsligt och privat och jag tycker inte att allt ska dissekeras offentligt.

Naturligtvis ska man kunna prata och stötta den som drabbas men att göra ett spel om en fruktansvärd händelse är lika dålig ide som att göra film om malexander morden. Förstår inte nyttan av det. Den drabbade måste få sin tid att hantera sin sorg och kanske bli lämnad ifred av "allmänheten"

Ta tex Titanic katastrofen den är mer ok att ta upp offentligt då tiden har fått anhöriga att smälta händelsen.
Man måste inte vika ut allt i sociala medier eller göra spel av tragiska eländen som inte fått sin tid att hela anhöriga.

"hallå syns jag" grundar jag på ämnets väldigt känsliga händelse. Gör man något exceptionellt så sticker det ut och i detta fall sticker ämnet ut på grund av sitt speciella ämne. Typ spräng en bank i Stockholm så ser hela världen dig gör det i morup och väldigt få ser det.

Så jag tycker ämnet är för privat helt enkelt där för gillar jag det inte. Men gynnar sig själv på en tragisk händelse om man gör ett spel på andras olycka av denna känsliga natur. Lite morbid feeling får jag när jag ser handlingen i spelet. Men det är min privata åsikt att det är fel att sko sig på ett ämne som detta. Resten är upp till er andra ni går över gränsen om ni hyllar detta. Tekniskt sett var det bra gjort.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Hej Chopper!

Det är ju tråkigt att du tycker så, även om det inte är min mening att vaska fram guld ur personers tragedi. Verkligen inte, och jag är tämligen rädd att folk skall tro det. Jag intevjuar människor som varit med om sorg med allra största respekt, i hopp om att andra som lider av att ha förlorat någon eller har depression ska känna igen sig och känna att de inte är ensamma i situationen. Att jag vill att spelet skall Kickstartas är något självklart, men jag använder själv också min egen depression i sammanhanget.

Det finns säkerligen många som tycker att det känns fel, att det känns obekvämt, men även att det kan behövas. Interaktiva medier är ett så bra verktyg för att hjälpa människor som kan användas mycket mer. Jag har fått flertalet mail från föräldrar som förlorat sina barn, från utvecklare som är deprimerade m.m, där de förklarar att det jag gör är något bra.

Jag kan givetvis inte ändra din åsikt, men ville bara förklara lite hur jag ser på det hela.

Medlem
Skrivet av Simon Karlsson:

Hej Chopper!

Det är ju tråkigt att du tycker så, även om det inte är min mening att vaska fram guld ur personers tragedi. Verkligen inte, och jag är tämligen rädd att folk skall tro det. Jag intevjuar människor som varit med om sorg med allra största respekt, i hopp om att andra som lider av att ha förlorat någon eller har depression ska känna igen sig och känna att de inte är ensamma i situationen. Att jag vill att spelet skall Kickstartas är något självklart, men jag använder själv också min egen depression i sammanhanget.

Det finns säkerligen många som tycker att det känns fel, att det känns obekvämt, men även att det kan behövas. Interaktiva medier är ett så bra verktyg för att hjälpa människor som kan användas mycket mer. Jag har fått flertalet mail från föräldrar som förlorat sina barn, från utvecklare som är deprimerade m.m, där de förklarar att det jag gör är något bra.

Jag kan givetvis inte ändra din åsikt, men ville bara förklara lite hur jag ser på det hela.

Jag har full förståelse att några klarar sitt sorgearbete genom att ha en offentlig "process" men min uppfattning är att det fungerar för ett få tal och inget fel i att lyfta fram och dryfta ett problem men vi är alla olika och visst finns det fördomar om detta ämne men jag försöker se det från "din synvinkel" men någonstans tycker jag det känns fel.

Många läser psykologi för att ta itu med sina egna "problem" men inte alltid den bästa lösningen om du förstår mig för många är inte "funtade" att klara ut psykologis insikt och ta det på rätt sätt om man söker den lösningen.
Vi är alla olika i våra reaktioner på händelser och ska ta det som vi tror fungerar bäst. Kanske kan detta fungera för några men i den stora helheten är det nog inte den bästa lösningen enligt mig.

Men vill gärna ge en eloge för "pappers arbetet" in game riktigt bra gjort så spelet känns ganska unikt men gillar bara inte handlingen, Lycka till det finns kanske en nisch som det platsar i bara inte min grej ok. Hoppas du förstår vad jag menar.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar