GTA V släpps till PS4, Xbox One och... pc!

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av marcus8958:

Emulerade spel till PC slutade komma med Dreamcast.

Ja, så varför säger du att det kommer konsolspel till PC? GTA 5 kommer till PC som ett PC-spel.

Kanske för att det är ett konsolspel portat till pc.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Skönt att jag inte köpte det till min dammsamlare (ps3).
Så nu får man en buggfri upplevelse med acceptabel grafik istället.
Tålamod är en dygd.

Medlem

Äntligen kan tidningar , folk och siter sluta skriva: Kommer GTA V till PC!!?!?!?!? Det var självklart hela tiden.

Medlem

Får väl se om PC version är något att ha denna gång, som jag minns var GTA IV en bedrövlig port.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Sebbepojken:

"So PC Gamers learn their lesson and stop stealing games"

Ja, vi kan börja med att kolla upp fakta inna vi häver ur oss sådan här BS.

Ja, jag trodde ironin var uppenbar. Får tydligen återgå till att använda fusk-HTML-taggar för att uttryckligen visa det

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Keza:

Är bara glad att FZ fick en liten flick på näsan efter den här nyheten. Jag minns mycket väl artikeln där de tog upp osäkerheten om PC-släppet för det här spelet.

Vadå knäpp på näsan? Artikeln tog upp saker som talade för OCH emot ett GTA V på pc, och avslutades så här:

Citat:

Baserat på ovanstående kan vi inte dra några säkra slutsatser om GTA V:s eventuella framtid på våra datorer. Men vi kan gissa, och när vi gör det blir magkänslan följande – ja, Grand Theft Auto V kommer släppas till pc. Förmodligen samtidigt som de närmast självskrivna PS4- och Xbox One-varianterna. "När?" lyder nästa fråga. Möjligen i början av nästa år (det konsolspel Rockstar hintade om nyligen), men mer troligt inför årets julhandel. Många konsoler kommer köpas, och att styra Trevors, Michaels och Franlins högupplösta brottskarriärer kommer hamna högt upp på åtskilliga önskelistor.

Så, gissningsdags: Rockstar avtäcker GTA V till pc, Xbox One och PS4 i sommar (mellan juni och augusti – E3 och Gamescom, du vet), och spelet släpps i slutet av november.

Ownage!

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Angust:

kommer köpa detta igen, älskade storyn så pass mycket att jag känner att det är värt ett köp till.

Och det är sådana som du som gör att de kommer fortsätta med förtidsexklusivitet, tack så hemskt mycket.

Edit; Shit, världen är liten, jag vet vem du är, du gick i min paralell klass i högstadiet. xD

när man äger alla plattformar så bryr man sig inte så nämnvärt gällande tidsexklusivitet., och det var så lite så ^^
hmmm ringsjöskolan?

Njae, men det hade varit nice ändå om de hade kunnat multiplattforma det vid release, och slippa köpa det två gånger isåfall. Här sitter jag gott och väntar (lidandes av alla gif, bilder & videos) och försöker distansiera mig så mycket som möjligt från GTA5. Det har gått lite sådär, men jag ska ta mig fan inte köpa det till något annat än PC.

Och ja, Ringsjöskolan.

KoP
Medlem

Been there, done that på current gen. Ser liten poäng i att slanta upp för samma spel igen men på Xbone elr PS4'an. -_-

Medlem

Tänk bara på hur många det kommer att vara med trainers online å sabbar allt :/

Medlem

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!

Fick just ett stort glädjeskutt i magen!

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Angust:

kommer köpa detta igen, älskade storyn så pass mycket att jag känner att det är värt ett köp till.

Och det är sådana som du som gör att de kommer fortsätta med förtidsexklusivitet, tack så hemskt mycket.

Edit; Shit, världen är liten, jag vet vem du är, du gick i min paralell klass i högstadiet. xD

när man äger alla plattformar så bryr man sig inte så nämnvärt gällande tidsexklusivitet., och det var så lite så ^^
hmmm ringsjöskolan?

Njae, men det hade varit nice ändå om de hade kunnat multiplattforma det vid release, och slippa köpa det två gånger isåfall. Här sitter jag gott och väntar (lidandes av alla gif, bilder & videos) och försöker distansiera mig så mycket som möjligt från GTA5. Det har gått lite sådär, men jag ska ta mig fan inte köpa det till något annat än PC.

Och ja, Ringsjöskolan.

ja det är definitivt inte lätt eller skoj att vänta på något man går o längtar efter. men jag kan garantera att GTA V är värt er väntan. oj liten värld indeed, vad heter du?


signatur

God is dead

Medlem

Blir ett köp direkt (har väntat på detta)

Medlem

- Japp!


signatur

autograph

Medlem

Jag hade lätt blevat grinig om dom ej skulle ha släppt GTA till Pc oxå.... Tack så mkt

Medlem

Knäpp på näsan, ägd etc.

Medlem

Tack för att ni betatestade spelet, konsolscrubs.

Medlem

Jag kräver System Requirements !! .. hoppas det släpps snarast !

Medlem
Skrivet av Preacher81:

Jag hade lätt blevat grinig om dom ej skulle ha släppt GTA till Pc oxå.... Tack så mkt

Det var ganska självklart att GTA V skulle komma till PC/XONE/PS4 eftersom det är samma spel. De "nya" konsolerna är ju PC med låst hårdvara. Har man väl gjort en PC version så måste man ju vara dum om man inte släpper den på XONE/PS4 också då PC versionerna av dessa typer av spel nästan alltid inkluderar en gamepad som "controller option".

Medlem
Skrivet av Faith101:
Skrivet av Preacher81:

Jag hade lätt blevat grinig om dom ej skulle ha släppt GTA till Pc oxå.... Tack så mkt

Det var ganska självklart att GTA V skulle komma till PC/XONE/PS4 eftersom det är samma spel. De "nya" konsolerna är ju PC med låst hårdvara. Har man väl gjort en PC version så måste man ju vara dum om man inte släpper den på XONE/PS4 också då PC versionerna av dessa typer av spel nästan alltid inkluderar en gamepad som "controller option".

Njae, riktigt så enkelt är det inte. Är väldigt mycket arbete som krävs enbart för PC-versionen.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Faith101:
Skrivet av Preacher81:

Jag hade lätt blevat grinig om dom ej skulle ha släppt GTA till Pc oxå.... Tack så mkt

Det var ganska självklart att GTA V skulle komma till PC/XONE/PS4 eftersom det är samma spel. De "nya" konsolerna är ju PC med låst hårdvara. Har man väl gjort en PC version så måste man ju vara dum om man inte släpper den på XONE/PS4 också då PC versionerna av dessa typer av spel nästan alltid inkluderar en gamepad som "controller option".

Njae, riktigt så enkelt är det inte. Är väldigt mycket arbete som krävs enbart för PC-versionen.

Javisst behövs mycket arbete för PC versionen (iofs utvecklades GTA V på PC) , men när du väl gjort det arbetet är det inte såååå mycket jobb att flytta över spelet till PS4/XONE eftersom deras processor och minnes arkitektur är väldigt lik PC. När de förra året sa att det skulle komma "senare" till PC så var det ganska uppenbart att det skulle komma till nya konsolerna.

Medlem
Skrivet av Krayze:

Musiken i deras trailers är bara för sköna..Någon som vet vilken låt btw?

Dan Croll - From Nowhere Baardsen Remix

Medlem

signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Den största fördelen med ett PC-släpp av GTA V är allt moddande som kommer att växa fram nu tack vare community. Vi kommer att få se en massa mods vilket kommer att få spelet att leva betydligt längre.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

123
Skriv svar