Den bästa E3-nyheten är...

Medlem

Trailern för Bloodborne (då Project Beast) som var tänkt att visas på Tokyo Game Show för nästan ett år sedan har läckt och kanske kan ge Bloodborne några extra röster.

http://a.pomf.se/vbeyjk.webm

Medlem
Skrivet av Duck:
Skrivet av Proximately:

Är det noterbart att uppföljare dominerar när det var väldigt få nya IP:s som utannonserades? o___o

IP? Vad står det för?

Intellectual Property såvitt jag vet

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tompa:

Det handlar inte om vilket spel vi tror är bäst, utan om de bästa E3-nyheterna. Witcher 3 lär bli svinbra, men eftersom det hörts mycket mer om Witcher 3 än Mass Effect 4 tycker vi att den senare var en bättre nyhet.

I övrigt: varför så otrevlig?

För att det är k3m... Det här är vad han sysslat med sen han började skriva i forumet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Aldrig förstått de nyare spelen i zeldaseriens popularitet, eller nintendos dito i allmänhet för den delen, men to each his own!

The Witcher 3, No Man's Sky, Dead Island och Grim Fandango var de bästa nyheterna för min del.

Tja till skillnad från t.ex. Skyrim så kan Zelda kräva lite djupare tänkande med sina puzzles. Dead Island också framstår för mig som ett väldigt enkelt uppbyggt spel som man snabbt tröttnar på.

Medlem

Tyckte Platinum Games "Scalebound" såg spännande ut.

k3m
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:

Att fz.se sätter Mass effect före Witcher 3 är ett lysande exempel på hur inkompetenta de är. FU fan fz, ni måste vara den sämsta spelsajten i manna tider.

Det handlar inte om vilket spel vi tror är bäst, utan om de bästa E3-nyheterna. Witcher 3 lär bli svinbra, men eftersom det hörts mycket mer om Witcher 3 än Mass Effect 4 tycker vi att den senare var en bättre nyhet.

I övrigt: varför så otrevlig?

Ni hoppade på min favorit

k3m
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Tompa:

Det handlar inte om vilket spel vi tror är bäst, utan om de bästa E3-nyheterna. Witcher 3 lär bli svinbra, men eftersom det hörts mycket mer om Witcher 3 än Mass Effect 4 tycker vi att den senare var en bättre nyhet.

I övrigt: varför så otrevlig?

För att det är k3m... Det här är vad han sysslat med sen han började skriva i forumet.

Oj, jag tror jag hör Gud tala, elr snarare en människa som tror hen vet allt.

Redaktör
Skrivet av k3m:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:

Att fz.se sätter Mass effect före Witcher 3 är ett lysande exempel på hur inkompetenta de är. FU fan fz, ni måste vara den sämsta spelsajten i manna tider.

Det handlar inte om vilket spel vi tror är bäst, utan om de bästa E3-nyheterna. Witcher 3 lär bli svinbra, men eftersom det hörts mycket mer om Witcher 3 än Mass Effect 4 tycker vi att den senare var en bättre nyhet.

I övrigt: varför så otrevlig?

Ni hoppade på min favorit

Idiotförklarar du alla som tycker annorlunda i verkliga livet också?


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Sisyr:

Aldrig förstått de nyare spelen i zeldaseriens popularitet, eller nintendos dito i allmänhet för den delen, men to each his own!

The Witcher 3, No Man's Sky, Dead Island och Grim Fandango var de bästa nyheterna för min del.

Tja till skillnad från t.ex. Skyrim så kan Zelda kräva lite djupare tänkande med sina puzzles. Dead Island också framstår för mig som ett väldigt enkelt uppbyggt spel som man snabbt tröttnar på.

Nu tycker jag förvisso inte att Skyrim är ett särskilt bra spel till att börja med, men är det inte ett väldigt vinklat exempel att ta eftersom det spelet inte lägger någon som helst fokus på pussel? De enda jag känner till är de där småpusslen man får lösa i samband med dungeons ibland. Zelda har utan tvekan bättre pussel (vilket fortfarande känns rätt irrelevant när det är Skyrim man jämför med), men är en rätt tröttkörd serie i mina ögon.

Dead Island hade mycket potential som det inte levde upp till, och jag inbillar mig att utvecklarna kommer göra ett bättre jobb med tvåan.

Medlem

Jag är jävligt spänd på att se vad Bioware ger oss. Aldrig gillat Dragon Age. Men Mass Effect och (?) ser jag fram emot att se mer av.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Master Chief collection.... Mmmmmm....

k3m
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:

Att fz.se sätter Mass effect före Witcher 3 är ett lysande exempel på hur inkompetenta de är. FU fan fz, ni måste vara den sämsta spelsajten i manna tider.

Det handlar inte om vilket spel vi tror är bäst, utan om de bästa E3-nyheterna. Witcher 3 lär bli svinbra, men eftersom det hörts mycket mer om Witcher 3 än Mass Effect 4 tycker vi att den senare var en bättre nyhet.

I övrigt: varför så otrevlig?

Ni hoppade på min favorit

Idiotförklarar du alla som tycker annorlunda i verkliga livet också?

Det är en sak att ha olika tycke, men att ha så urusel smak som ni, så behövs det idioti.

Redaktör
Skrivet av k3m:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:

Att fz.se sätter Mass effect före Witcher 3 är ett lysande exempel på hur inkompetenta de är. FU fan fz, ni måste vara den sämsta spelsajten i manna tider.

Det handlar inte om vilket spel vi tror är bäst, utan om de bästa E3-nyheterna. Witcher 3 lär bli svinbra, men eftersom det hörts mycket mer om Witcher 3 än Mass Effect 4 tycker vi att den senare var en bättre nyhet.

I övrigt: varför så otrevlig?

Ni hoppade på min favorit

Idiotförklarar du alla som tycker annorlunda i verkliga livet också?

Det är en sak att ha olika tycke, men att ha så urusel smak som ni, så behövs det idioti.

Det var inget svar på min fråga. Beter du dig likadant irl?

Om vår smak är så usel att du inte kan bete dig normalt ska du kanske överväga att hitta en bättre sajt. Hos oss är det ingen rättighet att bete sig som ett as.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Icerock:

Läsarnas lista är bättre imo! FZ lär er nått där!

Eller så kompletterar vi varandra?

Jag kompletterar era listor med min egen lista:

1. Batman: Arkham Knight

FINE

Edit: Självklart ser jag fram emot andra spel också. Men det korta klippet av Arkham Knight vi fick se blåste mig nästan av stolen. Plus att spelet inte fanns med i listan, så jag kände bara för att nämna det. Cheers

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Sisyr:

Aldrig förstått de nyare spelen i zeldaseriens popularitet, eller nintendos dito i allmänhet för den delen, men to each his own!

The Witcher 3, No Man's Sky, Dead Island och Grim Fandango var de bästa nyheterna för min del.

Tja till skillnad från t.ex. Skyrim så kan Zelda kräva lite djupare tänkande med sina puzzles. Dead Island också framstår för mig som ett väldigt enkelt uppbyggt spel som man snabbt tröttnar på.

Nu tycker jag förvisso inte att Skyrim är ett särskilt bra spel till att börja med, men är det inte ett väldigt vinklat exempel att ta eftersom det spelet inte lägger någon som helst fokus på pussel? De enda jag känner till är de där småpusslen man får lösa i samband med dungeons ibland. Zelda har utan tvekan bättre pussel (vilket fortfarande känns rätt irrelevant när det är Skyrim man jämför med), men är en rätt tröttkörd serie i mina ögon.

Dead Island hade mycket potential som det inte levde upp till, och jag inbillar mig att utvecklarna kommer göra ett bättre jobb med tvåan.

Fler exempel kan förstås göra men det är bättre att säga hur många spel görs idag. Korridorer, pilar som visar vart du ska hela tiden, autogenererande hälsa, info om vad som ska tryckas på etc. I det stora hela så har spel blivit mycket tråkigare p.g.a. detta just för att det ska mainstreamas så fruktansvärt mycket.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Sisyr:

Aldrig förstått de nyare spelen i zeldaseriens popularitet, eller nintendos dito i allmänhet för den delen, men to each his own!

The Witcher 3, No Man's Sky, Dead Island och Grim Fandango var de bästa nyheterna för min del.

Tja till skillnad från t.ex. Skyrim så kan Zelda kräva lite djupare tänkande med sina puzzles. Dead Island också framstår för mig som ett väldigt enkelt uppbyggt spel som man snabbt tröttnar på.

Nu tycker jag förvisso inte att Skyrim är ett särskilt bra spel till att börja med, men är det inte ett väldigt vinklat exempel att ta eftersom det spelet inte lägger någon som helst fokus på pussel? De enda jag känner till är de där småpusslen man får lösa i samband med dungeons ibland. Zelda har utan tvekan bättre pussel (vilket fortfarande känns rätt irrelevant när det är Skyrim man jämför med), men är en rätt tröttkörd serie i mina ögon.

Dead Island hade mycket potential som det inte levde upp till, och jag inbillar mig att utvecklarna kommer göra ett bättre jobb med tvåan.

Fler exempel kan förstås göra men det är bättre att säga hur många spel görs idag. Korridorer, pilar som visar vart du ska hela tiden, autogenererande hälsa, info om vad som ska tryckas på etc. I det stora hela så har spel blivit mycket tråkigare p.g.a. detta just för att det ska mainstreamas så fruktansvärt mycket.

Det där känns för mig som samma snack som har pågått åtminstone de senaste 10-15 åren i spelbranschen. "Det var bättre förr", "sluta fördumma!" osv är uttryck som förvisso kan ha viss substans men som är väldigt onyanserade och överlag felaktiga. Det görs mängder med annorlunda spel, och fokuset på indieutvecklare som premierar andra upplevelser än de "typiska" har aldrig varit så stort som det är nu.

Nintendos evighetslånga spelserier som aldrig tar slut utan bara idisslas till förbannelse hör inte till de innovationer jag vill se inom spelbranschen. Missförstå mig inte nu, för det gör inte The Witcher 3 och Dead Island 2 heller - de råkar bara vara mainstreamspel som tilltalar mig mycket mer än Nintendos diton.

Medlem
Skrivet av Duck:
Skrivet av Proximately:

Är det noterbart att uppföljare dominerar när det var väldigt få nya IP:s som utannonserades? o___o

IP? Vad står det för?

Såvitt jag vet så betyder det Intellectual Property. En ny franchise så att säga.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

123
Skriv svar