Så ser Far Cry 4 ut på Playstation 4

Robot
Så ser Far Cry 4 ut på Playstation 4
Medlem
Så ser Far Cry 4 ut på Playstation 4

I ärlighetens namn var jag mest orolig för elefanten.


signatur

Jäh!

Medlem

Inte för att man tror på många utveklare längre då dom oftast förfinar sina saker inför e3 å andra Expos.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Är det dålig videorender på detta klippet? Kör 1080p men det ser ut som crap iallafall :S
Jag har svårt att se att detta skulle vara lika bra som Far Cry 3. Känns lite som Ubisoft tycker att man ska mjölka ett ip så fort de får en bra sale (*host* Assassins Creed...*host*)

Medlem

såg väldigt bra ut, såg ut som 30 fps,det blev blurrigt, hoppas det vart 30 fps och inte en effekt dom valt att lägga in(vissa spel har den inlagd) du ser det tydligt vid havet innan han kommer fram till elefanten när han kollar höger och vänster.

Medlem

De såg då inte så uppretade ut.. så det måste vara högt tränade MÖRDARELEFANTER.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Finns det några uppenbara nya features? Jag tycker att det ser ut som trean rakt av med en ny miljö. Jämförelsevis la ju trean till en hel del jämfört med tvåan men här ser det just inte ut att vara någon skillnad. Känns som att det bara blir en dyr expansion i form av en ny karta i så fall.

Edit: Hittade en video som visar lite nytt. Basically blir det mer Just Cause Änterhake, hoppa mellan fordon, glidflygning. Co-op-delen är ju trevlig (allt utom story-uppdrag går att köra sömlöst med en till spelare) men även det liknar Just Cause MP.

Medlem

Smyga och släcka larmet är alltid lika kul.
Vet inte om det är samma i 4'an hoppas det.

Run'ngun då finns ju cod.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Smyga och släcka larmet är alltid lika kul.
Vet inte om det är samma i 4'an hoppas det.

Run'ngun då finns ju cod.

Fast jag tycker det tråkigaste med smygandet är att man har sån himla extra hjälp och kan tagga fiender för att se dem genom väggar, se dem på minikartan samt få indikatorer i mitten av skärmen när man är sedd av någon. Shoot 'em up-delen känns extremt mainstream redan och dessvärre är ju smygandet det också. Att öka svårighetsgraden och få tuffare fiender blir liksom fel väg att gå om man söker en större utmaning i form av att inte bli hållen i handen hela tiden.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

såg väldigt bra ut, såg ut som 30 fps,det blev blurrigt, hoppas det vart 30 fps och inte en effekt dom valt att lägga in(vissa spel har den inlagd) du ser det tydligt vid havet innan han kommer fram till elefanten när han kollar höger och vänster.

ALLA youtube-klipp är i 30fps. Det behöver inte betyda att spelen som visas är det.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Är det dålig videorender på detta klippet? Kör 1080p men det ser ut som crap iallafall :S
Jag har svårt att se att detta skulle vara lika bra som Far Cry 3. Känns lite som Ubisoft tycker att man ska mjölka ett ip så fort de får en bra sale (*host* Assassins Creed...*host*)

Youtube kompressar alltid videos ytterliggare än att visa det skick det laddades upp i.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av FuzioN:

såg väldigt bra ut, såg ut som 30 fps,det blev blurrigt, hoppas det vart 30 fps och inte en effekt dom valt att lägga in(vissa spel har den inlagd) du ser det tydligt vid havet innan han kommer fram till elefanten när han kollar höger och vänster.

ALLA youtube-klipp är i 30fps. Det behöver inte betyda att spelen som visas är det.

Klippen får aldrig det lagget, om du tittar du kan kolla vilket klipp du än vill på youtube, finns ingen som ger den effekten. kolla själv kolla andra youtube klipp, det är väl tidig build inget att klaga över bara något jag la märke över, kan fö vara en effekt dom tycker är fräck

Inaktiv

Hur ska det gå till? Har ni helt glömt bort att FarCry AI:n är efterbliven? :crazy:

Medlem

Såg ju rätt snyggt ut, när kameran stod stilla....

Motion blur och depth of field var ju horribelt högt märkte jag.

Medlem

Är det att man ska springa runt och ta över baser nu igen. Far Cry 3 var bra men man vill helst ha lite nytt och inte göra samma grej hela tiden. Jag har en liten känsla av att dom har legat på latsidan på detta spelet.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av chopper:

Smyga och släcka larmet är alltid lika kul.
Vet inte om det är samma i 4'an hoppas det.

Run'ngun då finns ju cod.

Fast jag tycker det tråkigaste med smygandet är att man har sån himla extra hjälp och kan tagga fiender för att se dem genom väggar, se dem på minikartan samt få indikatorer i mitten av skärmen när man är sedd av någon. Shoot 'em up-delen känns extremt mainstream redan och dessvärre är ju smygandet det också. Att öka svårighetsgraden och få tuffare fiender blir liksom fel väg att gå om man söker en större utmaning i form av att inte bli hållen i handen hela tiden.

Låyer som du ska hitta ett annat spel som passar dig...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ärligt talat tycker jag nästan alla 1080P klipp på youtube nu för tiden är skit. Dom har höjt komprimeringen till sådana sjuka höjder att det inte är representativt överhuvudtaget längre.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av chopper:

Smyga och släcka larmet är alltid lika kul.
Vet inte om det är samma i 4'an hoppas det.

Run'ngun då finns ju cod.

Fast jag tycker det tråkigaste med smygandet är att man har sån himla extra hjälp och kan tagga fiender för att se dem genom väggar, se dem på minikartan samt få indikatorer i mitten av skärmen när man är sedd av någon. Shoot 'em up-delen känns extremt mainstream redan och dessvärre är ju smygandet det också. Att öka svårighetsgraden och få tuffare fiender blir liksom fel väg att gå om man söker en större utmaning i form av att inte bli hållen i handen hela tiden.

Låyer som du ska hitta ett annat spel som passar dig...

Trean passade mig alldeles utmärkt efter ett par moddar som tog bort just de grejerna jag ogillar och jag var väl haft en förhoppning om att fyran inte ska hålla en i handen lika mycket.

Medlem

Aldrig tyckt om armborst, båge ska det vara!

Medlem

Finns några tillfällen i klippet när jag tycker fienden reagerar riktigt korkat. Förhoppningsvis något som de jobbar på att förbättra innan släppet för artificiell dumhet är väldigt tråkigt i spel.

Skrivet av Sebbepojken:

Finns det några uppenbara nya features? Jag tycker att det ser ut som trean rakt av med en ny miljö. Jämförelsevis la ju trean till en hel del jämfört med tvåan men här ser det just inte ut att vara någon skillnad. Känns som att det bara blir en dyr expansion i form av en ny karta i så fall.

Edit: Hittade en video som visar lite nytt. Basically blir det mer Just Cause Änterhake, hoppa mellan fordon, glidflygning. Co-op-delen är ju trevlig (allt utom story-uppdrag går att köra sömlöst med en till spelare) men även det liknar Just Cause MP.

Med den skillnad att Just Cause har horribel styrning


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av chopper:

Smyga och släcka larmet är alltid lika kul.
Vet inte om det är samma i 4'an hoppas det.

Run'ngun då finns ju cod.

Fast jag tycker det tråkigaste med smygandet är att man har sån himla extra hjälp och kan tagga fiender för att se dem genom väggar, se dem på minikartan samt få indikatorer i mitten av skärmen när man är sedd av någon. Shoot 'em up-delen känns extremt mainstream redan och dessvärre är ju smygandet det också. Att öka svårighetsgraden och få tuffare fiender blir liksom fel väg att gå om man söker en större utmaning i form av att inte bli hållen i handen hela tiden.

Låyer som du ska hitta ett annat spel som passar dig...

Trean passade mig alldeles utmärkt efter ett par moddar som tog bort just de grejerna jag ogillar och jag var väl haft en förhoppning om att fyran inte ska hålla en i handen lika mycket.

OK lite linjärt är det väl ibland. men tycker inte att spelet håller en i handen hela tiden på PC.

Konsol är värre men skulle aldrig spela detta på konsol. Konsol kommer aldrig att bli mig grej he he när det gäller spel som detta, ju närmare fps man kommer desto sämre blir det på konsol. enligt mig.

Men jag har ju alltid haft råstarka PC och det kan aldrig en konsol matcha. Har haft ps3 + xbox360 men vissa spel funkar bra på dessa men fps har varit min typ av spel så konsol blir det kanske men väldigt besviken på nextgen.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Livslusten hos AI:n är mer eller mindre obefintlig

Medlem

Korkad att rida på en elefant samtidigt som man skjuter. Där uppe är man väldigt exponerad.

1
Skriv svar