Vilken var den bästa E3-konferensen?

Medlem
Skrivet av naess91:

Folk klagar på CoD serien men alla jävla Mario och Zelda spel då? (Jag tycker de är bra , men de är i princip samma grej också )

On topic: Tja.. Ubisoft gillade jag och EA .... Nej jag är inget troll, jag har bara mina egna åsikter

Det roliga är att jag alltid hör folk klaga på Nintendo att de ändrar för mycket i sina spel. "Jag önskar att Wind Waker var mer som Ocarina of TIme". "Skyward Sword är inget zelda-spel!". Sedan hör man tvärtom att de gör för mycket samma.

Jag tycker det är roligt att Nintendo vågar testa olika nya spelidéer med spelserier som är välkända. Även om de håller vissa grundidéer i spelen.

Sedan 2000 har Nintendo släppt 4 Zelda-spel som tillhör huvudserien (om man inte kollar på remakes och handhelds). Hur många Call of Duty-spel har släppts sedan 2000? Måste vara mer än 10. Tycker inte det är okej att säga att de gör samma sak.

Medlem

Skulle säga Ubisoft och Sony! Mest för att de hade de spel jag är intresserad av AC, Uncharted och Rainbow Six (The Division). Nintendos var hyfsat bra, enligt mig

Skribent

Tycker att samtliga bjöd på stabila konferenser, men inte fantastiska. Alla (utom möjligtvis EA) förstod att det är SPELEN vi vill se, och levererade, men jag hade hoppats på åtminstone ett avtäckande av Watch Dogs-kaliber. Helt nytt, stort varumärke, blixt från klar himmel etcetera.

Nintendo får pluspoäng för sin komiska inramning med liten skopa självdistans.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

lol, Sony-fanboyismen börjar komma ikapp Apple-boysen snart.

Sony med mina toktråkiga kostym-nissar som rabblar siffror och gillar att bacha konkurrenterna tar totalt död på deras tillställning...

Ubisoft var lätt de som hade de mest imponerande spelen att visa upp, och jag är övertygad om att Nintendos framträdande kommmer att generera i ett rejält försälningslyft för WiiU.

Medlem

Jag såg bara en enda och det var nintendos och den *trist*... förutom att det var kul att se zelda då så klart.

Varför gillar folk ens Smash Bros?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Zarree:

Grim Fandango, ja men vem vill spela det till konsol? Väntar hellre på PC-versionen som troligtvis kommer.

Grim Fandango är enligt mig, det absolut bästa spelet genom tiderna, men inte ens jag kan påstå att kontrollerna gör sig särskilt bra på ett tangentbord, det har alltid varit väldigt knackigt att förflytta sig i det spelet och jag tror att en handkontroll kan underlätta det något enormt. Nu hoppas ju även jag att remaken även släpps till PC så att så många som möjligt kan njuta av underverket, men själv kommer jag nog att köpa det till PS4, om inte annat som tack till Sony för att de såg till att det äntligen hände!

Medlem

Spelen borträknat så är det årligen Ubisoft som har den skönaste konferensen, även om andra kanske presenterar roligare/mer intressanta spel.

12
Skriv svar