E3 är för konsoler – inte PC

Robot
Medlem
E3 är för konsoler – inte PC

Dålig bortförklaring.

Medlem

Jag kan tycka att PC spel inte får tillräckligt mycket love i spelvärlden från andra än just pc-spelare. Nästan lite tragiskt

Medlem

Ingen hemlighet att man pushar för xbox .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tycker det är tråkigt när vi alla vet att det är på PC utvecklarna faktiskt har chansen att göra något riktigt bra utan några direkta gränser.

Medlem

Phil Spencer är säkert rätt man med fokus på att Xbone ska vara en spelmaskin i första hand, och inte primärt en HTPC.

Det är dock märkvärdigt att inte Microsoft är bättre på att utnyttja det faktum att man nästan har monopol på en så stor spelplattform som PC?

Medlem

Phil Spencer är full av skit, precis som deras produkter!

MS har sagt det i flera år nu, att dom så gärna vill och ska satsa på PC-spel och PC-community, men så händer absolut ingenting.

Möjligtvis att vi snart ser Dead Rising 3 på PC men jag antar att det blir i den mest fantastiska MS-andan, "Only on Windows 8"
För det finns inget MS älskar så mycket som att begränsa och försöka kontrollera sina kunder.

Lika bra dom skiter fullständigt i PC-marknaden och håller sig till sina skämtartiklar till produkter!

Medlem
Skrivet av Deli:

Phil Spencer är full av skit, precis som deras produkter!

MS har sagt det i flera år nu, att dom så gärna vill och ska satsa på PC-spel och PC-community, men så händer absolut ingenting.

Möjligtvis att vi snart ser Dead Rising 3 på PC men jag antar att det blir i den mest fantastiska MS-andan, "Only on Windows 8"
För det finns inget MS älskar så mycket som att begränsa och försöka kontrollera sina kunder.

Lika bra dom skiter fullständigt i PC-marknaden och håller sig till sina skämtartiklar till produkter!

cry me a river...

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Deli:

Phil Spencer är full av skit, precis som deras produkter!

MS har sagt det i flera år nu, att dom så gärna vill och ska satsa på PC-spel och PC-community, men så händer absolut ingenting.

Möjligtvis att vi snart ser Dead Rising 3 på PC men jag antar att det blir i den mest fantastiska MS-andan, "Only on Windows 8"
För det finns inget MS älskar så mycket som att begränsa och försöka kontrollera sina kunder.

Lika bra dom skiter fullständigt i PC-marknaden och håller sig till sina skämtartiklar till produkter!

cry me a river...

Haha, håller med. Så mycket whine.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det finns inte särskilt mycket pengar för Microsoft i PC-spelande och därmed ingen anledning för dem att gynna detta.
De vill ju naturligtvis att alla ska spela XBox och inget annat.

Medlem
Skrivet av Rentah:

Jag kan tycka att PC spel inte får tillräckligt mycket love i spelvärlden från andra än just pc-spelare. Nästan lite tragiskt

Och ingen hatar konsoler och dess användare mer än PC-folket.

Känns som att E3 inte behövs för att lyfta fram PC-spelen lika bra. Spelsidor, olika communities och forum gör ett riktigt bra jobb där. PC gamers lyfter gärna fram underground-titlar, medan konsol gamers fokuserar mest på sina AAA-titlar.

Medlem

det är ingen fara PC kommer alltid segra in the end.. bäst vinner alltid.

Jag älskar spel i alla dess former, men bara för den sakens skull behöver man inte välja bort en stor skara spel-entusiaster som föredrar PC:n som spelplattform. På många sätt är det just dessa som har sporrat konsolerna och tekniken att skynda på lite.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag älskar spel i alla dess former, men bara för den sakens skull behöver man inte välja bort en stor skara spel-entusiaster som föredrar PC:n som spelplattform. På många sätt är det just dessa som har sporrat konsolerna och tekniken att skynda på lite.

Problemet är ju att det finns ingen stor hårdvarutillverkare som tjänas på att ha en stor visning med PC-spel. Folk kan lika gärna köpa produkter från konkurrenterna och spela på.

EA och Ubi visar ju faktiskt många spel som kommer till de flesta plattformar.

Det enda företag som det vore vettigt att ha en E3-show med PC-spel för är Valve. De tjänar ju massor av pengar på andras spel på Steam så att marknadsföra dessa på E3 skulle kunna gynna både Valve och branschen.

Medlem

Tycker inte det är ett konstigt utalande, det är ju såhär det funkar. Dom tillverkare som satsar på PCspel, vilket MS inte gör, visar ju upp sina saker, t ex Firaxis.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ase
Medlem

Spencer verkar inte fatta mycket,x-box är en htpc i låst format ,för en spelmaskin är det inte. För enklare spel i sämmre upplösning & slöspelande duger den säkert men i dessa tider med steam os & andra aktörer( Android vilket jag nästan hatar osv) så biter dom sig själva i foten. Snart så spelar dom flesta pc spelare på annat än windows om dom fortsätter så här & då får dom helt enkelt skylla sig själva.

Medlem
Skrivet av Natrium:

det är ingen fara PC kommer alltid segra in the end.. bäst vinner alltid.

inte nödvändigtvis. betamax hade bättre bildkvalitet än vhs, för att inte tala om framväxten av ibm-pc-arkitekturen som inte på något sätt var den bästa processortypen. det var snarare ekonomiska incitament som ledde till x86ornas dominans. (om jag minns rätt valde ibm att inte patentera arkitekturen, vilket gjorde att compaq och andra kunde bygga billiga ibm-pc-kompatibla datorer)

Skrivet av boota:
Skrivet av Natrium:

det är ingen fara PC kommer alltid segra in the end.. bäst vinner alltid.

inte nödvändigtvis. betamax hade bättre bildkvalitet än vhs, för att inte tala om framväxten av ibm-pc-arkitekturen som inte på något sätt var den bästa processortypen. det var snarare ekonomiska incitament som ledde till x86ornas dominans. (om jag minns rätt valde ibm att inte patentera arkitekturen, vilket gjorde att compaq och andra kunde bygga billiga ibm-pc-kompatibla datorer)

Är ju inte samma sak, Man kan ju inte säga att PC spel marknaden är i sin linda utan det är en enormt mogen marknad som nog aldrig kommer försvinna helt, just nu är den stark och de flesta stora titlar kommer också till PC.
Det jag ser är lite dåligt av Microsoft är att de hela tiden säger att man skall lägga mer fokus på PC spelarna men det man sedan gör är något helt annat.
Nu tror jag dock datorspelandet klarar sig helt utan draghjälp av Microsoft men däremot hade nog Windows gynnats av sådan draghjälp.

Medlem

Så m$ fortsätt skjuta er i foten ;). E3 var sist jag kollade en spelmässa, och inte en konsolmässa. Och om det är mest konsolspel där? M$, det känns som ni pissar på pc spelarna :/. Men men, var över ett år sen jag bestämde mig för att sluta sponsra er så w/e

Medlem
Skrivet av Deli:

Phil Spencer är full av skit, precis som deras produkter!

MS har sagt det i flera år nu, att dom så gärna vill och ska satsa på PC-spel och PC-community, men så händer absolut ingenting.

Möjligtvis att vi snart ser Dead Rising 3 på PC men jag antar att det blir i den mest fantastiska MS-andan, "Only on Windows 8"
För det finns inget MS älskar så mycket som att begränsa och försöka kontrollera sina kunder.

Lika bra dom skiter fullständigt i PC-marknaden och håller sig till sina skämtartiklar till produkter!

Right on, brother. Right on.

Medlem

Det ironiska är bara att många av "konsolspelen" visas på en PC förklätt till en konsol. Absolut inget ovanligt.

Medlem
Skrivet av Rentah:

Jag kan tycka att PC spel inte får tillräckligt mycket love i spelvärlden från andra än just pc-spelare. Nästan lite tragiskt

Till skillnad mot konsollspel som får massor av "love" från PC-spelare?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

k3m
Medlem

Som vanligt är rubriken vinklad. Spencer talar om att Windows inte hör hemma på E3 och där håller jag med honom. Windows hör inte hemma någonstans. Att sedan om PC spel hör hemma på E3 är en helt annan sak. Vilket det naturligtvis gör.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rentah:

Jag kan tycka att PC spel inte får tillräckligt mycket love i spelvärlden från andra än just pc-spelare. Nästan lite tragiskt

Och ingen hatar konsoler och dess användare mer än PC-folket.

http://inwallspeakers1.com/wp-content/uploads/2014/06/dirty-c...

Känns som att E3 inte behövs för att lyfta fram PC-spelen lika bra. Spelsidor, olika communities och forum gör ett riktigt bra jobb där. PC gamers lyfter gärna fram underground-titlar, medan konsol gamers fokuserar mest på sina AAA-titlar.

Hatar? Nej, men Microsoft är alltsom oftast lika tröttsamma som det påståendet.

Medlem
Skrivet av Nightcrawler78:
Skrivet av boota:
Skrivet av Natrium:

det är ingen fara PC kommer alltid segra in the end.. bäst vinner alltid.

inte nödvändigtvis. betamax hade bättre bildkvalitet än vhs, för att inte tala om framväxten av ibm-pc-arkitekturen som inte på något sätt var den bästa processortypen. det var snarare ekonomiska incitament som ledde till x86ornas dominans. (om jag minns rätt valde ibm att inte patentera arkitekturen, vilket gjorde att compaq och andra kunde bygga billiga ibm-pc-kompatibla datorer)

Är ju inte samma sak, Man kan ju inte säga att PC spel marknaden är i sin linda utan det är en enormt mogen marknad som nog aldrig kommer försvinna helt, just nu är den stark och de flesta stora titlar kommer också till PC.
Det jag ser är lite dåligt av Microsoft är att de hela tiden säger att man skall lägga mer fokus på PC spelarna men det man sedan gör är något helt annat.
Nu tror jag dock datorspelandet klarar sig helt utan draghjälp av Microsoft men däremot hade nog Windows gynnats av sådan draghjälp.

fast... poängen är ju den att när olika teknologier konkurrerar med varandra är det inte bara teknisk överlägsenhet som vinner. har också svårt att se pcspelandet överleva helt utan microsoft än så länge. DirectX är en ganska stor del i pc-spelarens vardag

Medlem

Vilken mässa är för pc då?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rentah:

Jag kan tycka att PC spel inte får tillräckligt mycket love i spelvärlden från andra än just pc-spelare. Nästan lite tragiskt

Och ingen hatar konsoler och dess användare mer än PC-folket.

http://inwallspeakers1.com/wp-content/uploads/2014/06/dirty-c...

Känns som att E3 inte behövs för att lyfta fram PC-spelen lika bra. Spelsidor, olika communities och forum gör ett riktigt bra jobb där. PC gamers lyfter gärna fram underground-titlar, medan konsol gamers fokuserar mest på sina AAA-titlar.

Varför hatar du konsoler för? Vad har en konsol någonsin gjort dig? Jag tycker att du borde springa ner till närmaste affär och köpa dig en valfri konsol och bli vän med den. Det är det enda sättet att få inre fred.

// God gaming race, owner of all.

Medlem
Skrivet av Deli:

Phil Spencer är full av skit, precis som deras produkter!

MS har sagt det i flera år nu, att dom så gärna vill och ska satsa på PC-spel och PC-community, men så händer absolut ingenting.

Möjligtvis att vi snart ser Dead Rising 3 på PC men jag antar att det blir i den mest fantastiska MS-andan, "Only on Windows 8"
För det finns inget MS älskar så mycket som att begränsa och försöka kontrollera sina kunder.

Lika bra dom skiter fullständigt i PC-marknaden och håller sig till sina skämtartiklar till produkter!

Ok, överdriv lite va..

Medlem
Skrivet av furzinate:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rentah:

Jag kan tycka att PC spel inte får tillräckligt mycket love i spelvärlden från andra än just pc-spelare. Nästan lite tragiskt

Och ingen hatar konsoler och dess användare mer än PC-folket.

http://inwallspeakers1.com/wp-content/uploads/2014/06/dirty-c...

Känns som att E3 inte behövs för att lyfta fram PC-spelen lika bra. Spelsidor, olika communities och forum gör ett riktigt bra jobb där. PC gamers lyfter gärna fram underground-titlar, medan konsol gamers fokuserar mest på sina AAA-titlar.

Varför hatar du konsoler för? Vad har en konsol någonsin gjort dig? Jag tycker att du borde springa ner till närmaste affär och köpa dig en valfri konsol och bli vän med den. Det är det enda sättet att få inre fred.

// God gaming race, owner of all.

Sa jag att jag hatade konsoler? Har Wii U, PS3, 360 och en PC för att få ut så mycket som möjligt av min hobby. Allt jag sa var att PC gamers (såna som bara spelar på PC) tenderar att hata konsoler.

Medlem
12
Skriv svar