Att streama när man spelar är inte roligt

Robot
Inaktiv
Att streama när man spelar är inte roligt

Wii U har dessutom ingen vanlig ethernet, vilket är sjukt korkat. Inte ens en aktuell wi-fi lösning, utan gammal skit där allt tar en evighet att ladda ner.

Streama på det? Nej tack.

Medlem

Spelar ingen roll vad Nintendo tycker.

Spelarna tycker det är jätteroligt att streama, det är därför varje ungdom streamar dota,cs,lol,hs 24/7

Medlem
Skrivet av Segas:

Wii U har dessutom ingen vanlig ethernet, vilket är sjukt korkat. Inte ens en aktuell wi-fi lösning, utan gammal skit där allt tar en evighet att ladda ner.

Streama på det? Nej tack.

Eh, va? Vet inte med ditt Wii U men mitt har i alla fall 802.11n, något som räcker gott och väl. Att det oftast går segt att ladda ner från eShop beror inte på konsolen utan på servrarna, och det problemet upplever jag på samtliga konsoler.

Min gissning är att det beror på att Wii U inte har dedikerad hårdvara för video encoding, vilket PS4 har, och Xbone använder garanterat molnet för den uppgiften.

Medlem

Nu vet jag inte hur det är med wii u, men till wii var det inte mycket som var smidigt gällande online. Ta bara vänsystemet med alla dessa koder istället för nicknames.

Medlem

Nintendos saknad av förståelse över vad konsumenterna vill ha spelar ingen roll. Dom kan utannonsera en nyrelease av ett gammalt Mario-spel så alla Nintendoälskare kissar på sig av upphetsning och glömmer bort alla brister.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Haha. Vill man inte ha twitchstöd är det väl bättre att ta en anledning som har någon sorts reson istället för en anekdot som uppenbarligen inte stämmer då man ser på populariteten av streams.

Medlem

Om Nintendo bara hade bättre kommunikation och öppenhet med sina fans så skulle de fullständigt dominera på konsolmarknaden. Vilket de nu lyckas med bara p.g.a. de andra aktörernas släpphänthet..

Medlem
Skrivet av Segas:

Wii U har dessutom ingen vanlig ethernet, vilket är sjukt korkat. Inte ens en aktuell wi-fi lösning, utan gammal skit där allt tar en evighet att ladda ner.

Streama på det? Nej tack.

Lan-adaptern är visserligen ett tillbehör man får köpa separat men visst finns det vanligt ethernet


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

dmn
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Spelar ingen roll vad Nintendo tycker.

Spelarna tycker det är jätteroligt att streama, det är därför varje ungdom streamar dota,cs,lol,hs 24/7

Visst att många streamar, men vem fan glor på skiten egentligen?

Medlem

Trams. Låt konsumenterna bestämma vad som är roligt.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Ztreek:

Spelar ingen roll vad Nintendo tycker.

Spelarna tycker det är jätteroligt att streama, det är därför varje ungdom streamar dota,cs,lol,hs 24/7

Visst att många streamar, men vem fan glor på skiten egentligen?

Så in i helvete många, Finns rätt så intressanta streams, nog för inte jag sitter o kollar på det i timmar, men nån halvtimma här o där blir det iaf med dom streams där det är nån som är interaktiv med sin publik o gör det bra..

Kan tipsa om "cohhcarnage" skön individ och streamar inte bara ett spel o har lite beta/alpha keys ibland att ge ut..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Ztreek:

Spelar ingen roll vad Nintendo tycker.

Spelarna tycker det är jätteroligt att streama, det är därför varje ungdom streamar dota,cs,lol,hs 24/7

Visst att många streamar, men vem fan glor på skiten egentligen?

Inte helt förvånande är det fler som tittar på streams än antalet som faktiskt streamar.

Medlem

Är det inte upp till konsumenterna att avgöra vad som är underhållande?


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem
Skrivet av Jozo:

Nu vet jag inte hur det är med wii u, men till wii var det inte mycket som var smidigt gällande online. Ta bara vänsystemet med alla dessa koder istället för nicknames.

Wii U har ett likartat system som PS3/PS4 och Xbox 360/One har, med undantag för eShop som fortfarande inte låte dig ladda om ner det spel du har köpt.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Nintendos saknad av förståelse över vad konsumenterna vill ha spelar ingen roll. Dom kan utannonsera en nyrelease av ett gammalt Mario-spel så alla Nintendoälskare kissar på sig av upphetsning och glömmer bort alla brister.

Varför har folk en tendens att tillägga onödiga provokationer i sina kommentarer? Visst att man kan vara kritisk, men att vara respektlös mot alla som helt enkelt är väldigt förtjusta i de titlar Nintendo släppt och ska släppa är la bara så omoget?


signatur

Everybody needs help.

Nintendo saknar kontakt med verkligheten, mer nyheter kring den här shockartade utvecklingen kl 11.

Sanningen är nog snarare så att wii-u klarar blankt inte av att streama för sig själv om så livet hängde på det, men de väljer att försöka vifta bort det med "åh det är ju inte kul, vi vet vad som är bra, vi är de goda grabbarna här".

Men ja de har ju visat prov på att leva i en lite annan verklighet förr så de kanske är så borta att de tror på det de säger.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Segas:

Wii U har dessutom ingen vanlig ethernet, vilket är sjukt korkat. Inte ens en aktuell wi-fi lösning, utan gammal skit där allt tar en evighet att ladda ner.

Streama på det? Nej tack.

Eh, va? Vet inte med ditt Wii U men mitt har i alla fall 802.11n, något som räcker gott och väl. Att det oftast går segt att ladda ner från eShop beror inte på konsolen utan på servrarna, och det problemet upplever jag på samtliga konsoler.

Min gissning är att det beror på att Wii U inte har dedikerad hårdvara för video encoding, vilket PS4 har, och Xbone använder garanterat molnet för den uppgiften.

Skrivet av Json_81:
Skrivet av Segas:

Wii U har dessutom ingen vanlig ethernet, vilket är sjukt korkat. Inte ens en aktuell wi-fi lösning, utan gammal skit där allt tar en evighet att ladda ner.

Streama på det? Nej tack.

Lan-adaptern är visserligen ett tillbehör man får köpa separat men visst finns det vanligt ethernet

Nåt knasigt verkar det iallafall vara med nätverksdelen i konsolen för oavsett om man kör trådat eller trådlöst så går allt internetrelaterat väldigt slött. Tyvärr funkar ju inte sidor som bredbandskollen eller liknande på Wii U, så det finns inget vettigt sätt att kontrollera hur väl den nyttjar bandbredden.

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Segas:

Wii U har dessutom ingen vanlig ethernet, vilket är sjukt korkat. Inte ens en aktuell wi-fi lösning, utan gammal skit där allt tar en evighet att ladda ner.

Streama på det? Nej tack.

Eh, va? Vet inte med ditt Wii U men mitt har i alla fall 802.11n, något som räcker gott och väl. Att det oftast går segt att ladda ner från eShop beror inte på konsolen utan på servrarna, och det problemet upplever jag på samtliga konsoler.

Min gissning är att det beror på att Wii U inte har dedikerad hårdvara för video encoding, vilket PS4 har, och Xbone använder garanterat molnet för den uppgiften.

Skrivet av Json_81:
Skrivet av Segas:

Wii U har dessutom ingen vanlig ethernet, vilket är sjukt korkat. Inte ens en aktuell wi-fi lösning, utan gammal skit där allt tar en evighet att ladda ner.

Streama på det? Nej tack.

Lan-adaptern är visserligen ett tillbehör man får köpa separat men visst finns det vanligt ethernet

Nåt knasigt verkar det iallafall vara med nätverksdelen i konsolen för oavsett om man kör trådat eller trådlöst så går allt internetrelaterat väldigt slött. Tyvärr funkar ju inte sidor som bredbandskollen eller liknande på Wii U, så det finns inget vettigt sätt att kontrollera hur väl den nyttjar bandbredden.

Kan hålla med om att själva webbläsaren inte är av bästa variant, men det har nog mer med webbläsaren i sig att göra och inte hårdvaran. Hade t.ex. inga problem att streama live genom Twitch och Youtube nu under E3.

Medlem

Att streama är som Internet, en fluga som kommer dö.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Intressant uttalande, undrar i vilken riktning de tror att spelmedia kommer ta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Spelar ingen roll vad Nintendo tycker.

Spelarna tycker det är jätteroligt att streama, det är därför varje ungdom streamar dota,cs,lol,hs 24/7

Det är väl tur då att Nintendo står fast vid sina ideal, om dom nu gör det som Mattias Frost säger, dvs:
"Man kan spekulera i att Nintendo helt enkelt inte vill att den ocensurerade verkligheten ska hitta ut till den yngre målgruppens känsliga sinnesorgan – att livesändningar med arga, svärande och möjligtvis berusade män inte hör till företagets vision. "

Medlem

I Japan tror man fortfarande att bara småbarn och tonåringar spelar spel, tråkigt.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

I Japan tror man fortfarande att bara småbarn och tonåringar spelar spel, tråkigt.

Är du säker? Tycker det verkar vara många vuxna kvinnor som spelar.
Kollar man streams är det en hel del kvinnor speciellt vuxna och en hel del vuxna män.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag förstår varför man tycker om montages från till exempel PewDiePie, SeaNanners och alla dem, däremot har jag aldrig och kommer nog aldrig att gilla streams, de känns som slöseri med tid när man kan spela själv.

Medlem

Vilket jävla svin alltså. Sitta här och diktera vad som är roligt och inte. Glad som fan att jag inte rört en nintendo produkt på flera år

Medlem
Skrivet av Cane:

Vilket jävla svin alltså. Sitta här och diktera vad som är roligt och inte. Glad som fan att jag inte rört en nintendo produkt på flera år

"We don't think streaming 30 minutes of gameplay by itself is a lot of fun,"

notera "by itself" vilket kan betyda att han menar när någon streamar något och lägger upp det utan att kommentera eller tillägga något själva. Let´s Play är inte populärt tack vare spelen som spelas, de är populära tack vare de som spelar dem.

Medlem
Skrivet av Cane:

Vilket jävla svin alltså. Sitta här och diktera vad som är roligt och inte. Glad som fan att jag inte rört en nintendo produkt på flera år

ok, är vi inte lite väl aggressiva nu?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Folk får det att låta som att man inte kan streama alls från Wii U.
Om man nu vill streama med sin Wii U så är det väl bara att skaffa något från t ex Elgato eller Hauppauge.
Finns ju redan idag många som streamar Wii U spel.
Och jag köper system efter spel, inte om jag kan streama direkt från maskinen eller ej.

Medlem

Tycker nästan att det är bättre att de inte har en inbyggd stream-tjänst, förutsatt att de inte aktivt motarbetar att folk streamar deras spel på traditionellt vis.

12
Skriv svar