Medlem
Livet.

Mycket lättare att skriva här när man inte känner nån. Fick veta förra fredag att min älskade son har cancer. De mörkaste punkten i mitt liv. Hur ska man hantera den känslan. Var ensam hemma med hans store bror när sambon ringde och berättade. Bestämde mig om gående att jag ska vara den starka och bära den tunga lasten. Nu ligger han i sin vagn och sover. Snart ska han tvättas och sen är de dags för operation. Sen tunga lasten börjar väga allt för mycket nu. Hämskt känsla. Mvh T.


signatur

🐖💨💩

Skrivet av Tronic:

Mycket lättare att skriva här när man inte känner nån. Fick veta förra fredag att min älskade son har cancer. De mörkaste punkten i mitt liv. Hur ska man hantera den känslan. Var ensam hemma med hans store bror när sambon ringde och berättade. Bestämde mig om gående att jag ska vara den starka och bära den tunga lasten. Nu ligger han i sin vagn och sover. Snart ska han tvättas och sen är de dags för operation. Sen tunga lasten börjar väga allt för mycket nu. Hämskt känsla. Mvh T.

Som tur bor ni i ett av de främsta länderna i världen där man kan behandla cancer med mycket gott resultat. Jag har varit där ni är, och jag vet att det inte är lätt. Försök ändå vara positiva och föreställ er inte det allra hemskaste, utan det allra bästa. Det kommer går bra ska du se.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Som pappa till två får jag ont i magen bara av att läsa detta. Om du behöver skriva av dig mer är du mer än välkommen, eller skicka ett PM om du känner för det.


signatur
Medlem

Tråkigt att höra. Min mamma fick cancer för 20 år sedan och har haft några återfall sen dess. Det är jobbigare än många tror att stå bredvid när en i familjen blir sjuk. Alla andra i familjen drabbas och jag tog på mig mycket av hennes ångest och oro när jag försökte stötta henne. Jag tyckte det var skönt att komma i kontakt med en kurator. Det är, som du själv påpekar, ofta lättare att prata med någon utomstående och att ventilera sina känslor är bra.

Medlem

Usch vad tråkigt att höra. Har själv en liten grabb och vet inte vad jag skulle ta mig till om jag hamnar i din situation. Det är så att ögonen vattnas bara av att läsa ditt inlägg. Som tur är så ligger Sverige väldigt långt fram inom forskning för att kunna bekämpa cancer, och framför allt barncancer.

Våga prata med dina anhöriga, och du kan även prata av dig här om du känner att du måste lätta på trycket. Tänk även på att du inte är ensam, utan har stöd från många i din närhet, och inte minst din familj. Bär den tunga lasten tillsammans och stötta varandra genom denna jobbiga period, och förlora aldrig hoppet. Och som Bennii sa, prata med en kurator. Ni kommer definitivt bli erbjuden stöd utifrån, och det stödet kan vara guld värt i såna här situationer. Och det finns absolut inget att skämmas över med att prata med en kurator.

Önskar dig och dina närmaste all lycka under denna långa och hårda väg. Och kom ihåg att det är bättre att vandra längs den långa vägen tillsammans än ensam.

Medlem

Klapp på ryggen! De flesta fallen ordnar sig. Mina barns kusin drabbades men överlevde och du är inte ensam.

Medlem

Tragiskt. Som de andra säger, så har du bland de bästa förutsättningarna i världen för att det ska gå bra. Hoppas på det bästa!

Medlem

Ska bli farsa i september och hoppas jag aldrig får gå igenom det du nu får göra. Håller tummarna för din son och er.

Medlem

Jag är själv pappa till en liten tjej och kan förstå alla känslor som bubblar upp med ett sådant besked. Ta vara på dig själv och din sambo och kom ihåg att det är okej att inte vara stark hela tiden. Ibland behöver man få lov att bli hederligt förbannad och ledsen också.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Förjävligt. Hoppas verkligen allt löser sig!


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Som pappa till en 8 månaders grabb gör det ont i magen av att bara läsa detta.

Precis som andra skriver så bor vi i ett av världens bästa länder med rätt förutsättningar för att behandla sjukdomen.

Med rätt behandling och rätt inställning tar ni er igenom detta!

Skribent

Som medmänniska känner jag något fruktansvärt med dig. Bra att du valt att vara den starke, men glöm inte bort dig själv och lätta ditt hjärta så mycket du kan. Det är nästan värst att stå vid sidan av och se någon man älskar må dåligt. Hoppas allt kommer gå bra för dig, din son och din familj. FZ-familjen finns här när du behöver styrkekramar eller någon att snacka med.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Cancer är vanligt förekommande. Ett flertal fall i min omgivning har insjuknat eller dött på senare tid. Det är sånt som händer och man bör rocka så länge man är frisk själv.

Alla vi här som ännu inte har cancer eller annan svår sjukdom har i alla fall inte haft otur. Vi har haft hygglig tur, tänk på det och skatta er lyckliga. Att inte göra det och ta hälsa för givet är att vara ignorant och naiv.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Tronic:

Mycket lättare att skriva här när man inte känner nån. Fick veta förra fredag att min älskade son har cancer. De mörkaste punkten i mitt liv. Hur ska man hantera den känslan. Var ensam hemma med hans store bror när sambon ringde och berättade. Bestämde mig om gående att jag ska vara den starka och bära den tunga lasten. Nu ligger han i sin vagn och sover. Snart ska han tvättas och sen är de dags för operation. Sen tunga lasten börjar väga allt för mycket nu. Hämskt känsla. Mvh T.

Verkligen tråkigt.

Detta är nog inget du kan "hantera" bara kort och gott leva med.
Jag har aldrig varit i en liknande situation och kan väl inte påstå att jag kan föreställa mig något sådant heller, men kanske kan det trösta och stödja på något sätt om du fokuserar på det faktum att inget är bestämt eller avgjort ännu. Cancer är hemskt, men det är inte absolut.
Och vad som än händer så finns det en storebror och ytterligare en förälder, ni kommer alla behöva varandra nu och framöver.

Jag tänker på er.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tack alla ni. Har alltid tänkt att cancer är lika med död. Nu när man har läst på lite mer, så är inte fallet. Som ni säger. Vi har tur att vi bor Sverige. Dom T.o.m. Flyger in folk från andra länder hit för att få vård. Behandlings tiden är jätte tung. Tanke på alla bieffekter man kan få. Men vi har 90% chans att bli frisk för klarat. Men nu ska jag rätta till mig och ta hand om familjen och börja fira midsommar. Glad midsommar på er! / T


signatur

🐖💨💩

Medlem

Glad midsommar! I efterskott.

Medlem

Hoppas att ni får ut något positivt av detta och inte bara negativt, om det nu är möjligt under omständigheterna. Det gäller väl att bita ihop, hoppas och ta en dag I sander antar jag.
Sänder mina lyckönskningar.
MvH Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Blev helt sänkt av att läsa ditt inlägg, även om jag samtidigt tänkte att det med största sannolikhet löser sig bra i slutändan så vet jag hur jobbigt det är att vara den 'starke', ta hand om dig själv också!

1
Skriv svar