Destiny-alfan avslutad - vad tyckte du?

Robot
Destiny-alfan avslutad - vad tyckte du?
Medlem
Destiny-alfan avslutad - vad tyckte du?

Oj det missade jag helt :/

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Oj det missade jag helt :/

Jag med. Men det är ju inte så långt kvar tills det släpps ändå. Snart midsommar, sen går det bara utför och det är snart höst

Medlem

Han bara spela några timmar men blev positiv överraskad, snygg och polerad alpha..skön Bungie känsla som en mix av halo,mass effect & borderlands.

- rätt långa laddingstider.

körde Titan btw.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WarpGuN:

Han bara spela några timmar men blev positiv överraskad, snygg och polerad alpha..skön Bungie känsla som en mix av halo,mass effect & borderlands.

- rätt långa laddingstider.

körde Titan btw.

Valde mellan Titan och Warlock, brukar oftast köra någon tankigt. Vad hade den för specialattack?


signatur

Jag såg gameplay, men, det kändes inte speciellt upphetsande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av WarpGuN:

Han bara spela några timmar men blev positiv överraskad, snygg och polerad alpha..skön Bungie känsla som en mix av halo,mass effect & borderlands.

- rätt långa laddingstider.

körde Titan btw.

Valde mellan Titan och Warlock, brukar oftast köra någon tankigt. Vad hade den för specialattack?

Denna lekte jag med

FIST OF HAVOC

Smash the ground and dissolve nearby enemies in a maelstrom of Arc Light.
Aftermath - Fist of Havoc leaves a damage-dealing field in its wake.
Death from Above - After jumping, Fist of Havoc can be aimed at enemies below.
Shockwave - Fist of Havoc unleashes a wave of devastating energy which travels along the ground.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Relik 📜

Jag plöjde ned rätt många timmar, gillade det! I grund och botten inget fan av FPS på konsol, men tycker miljöerna och "känslan" uppvägde att jag inte kan sikta som folk. Ser min framtid snarare i SP/Coop än i Crucible-delen där jag ofrånkomligen får råspö.

Att det "bara" är 30 FPS störde mig inte nämvärt, trots att jag främst är PC-gamer. Om det beror på att spelet är väl anpassat eller på att jag ändå är såpass usel med handkontroll låter jag vara osagt..

Håller förövrigt med om att Peter Dinklage som Ghost är rätt träig dock. Utan koll på storyn i detalj kanske det är ett medvetet val, men känns oavsett ganska trist. "Som tur är" behöver man inte lyssna på karln allt för mycket.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Det var jäävligt kul faktisk! Spelade så mycket såjag kom upp i högsta leveln 8)... Körde både CTF och utforskade Ryssland lite. Det blir ett köp av detta spel iaf, då det var bland de bästa spelen på länge och det var ju bara alpha så jag väntar mig ännu bättre

Medlem

Som åskådare tyckte jag det såg ok ut, liknar Borderlands. Blev dock avtänd av att världen var mycket mindre än den såg ut.

Moderator | Testpilot
Skrivet av emilakered:

Jag plöjde ned rätt många timmar, gillade det! I grund och botten inget fan av FPS på konsol, men tycker miljöerna och "känslan" uppvägde att jag inte kan sikta som folk. Ser min framtid snarare i SP/Coop än i Crucible-delen där jag ofrånkomligen får råspö.

Att det "bara" är 30 FPS störde mig inte nämvärt, trots att jag främst är PC-gamer. Om det beror på att spelet är väl anpassat eller på att jag ändå är såpass usel med handkontroll låter jag vara osagt..

Håller förövrigt med om att Peter Dinklage som Ghost är rätt träig dock. Utan koll på storyn i detalj kanske det är ett medvetet val, men känns oavsett ganska trist. "Som tur är" behöver man inte lyssna på karln allt för mycket.

Vet inte heller vad det är men själv så tycker jag 30 FPS funkar helt okej på konsol, men när jag spelar på en PC vill jag gärna ha 60.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Var och testa de ett par timmar måste säga att det var absolut inget wow awesome etc. Trolig vis vane sak men jag gillar absolut inte lira shoters på consol. Gillar miljön men kändes lite som om kartan var lite väl liten kanske för att de vara alphan vi får se.

Var lite besviken att jag inte såg den moben som dom vissa i första demot och att de var väldigt glest med enemys inne i muren.

Medlem

Gillar vanligtvis inte fps med handkontroll, men spelet är helt underbart. Miljöerna, designen på vapen och rustningar, fienderna, allt är som specialskrivet för mig.

Tillbringade 15 timmar med Alfan och testade samtliga klasser och raser, längtar redan till betan v29.

Angående Peter Dinklage, kom igen, han spelar en robot för tusan, ni skall vara glada att han inte låter som C3PO...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Relik 📜
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vet inte heller vad det är men själv så tycker jag 30 FPS funkar helt okej på konsol, men när jag spelar på en PC vill jag gärna ha 60.

Håller med helt! Tyckte BF3 och BF4 var "ospelbart" i allt under stabila 60, likadant med bland annat Borderlands 1/2. På konsolen lider jag varken i Destiny eller Watch Dogs, kanske för att jag helt enkelt undermedvetet inte tar det lika "seriöst". GTA V på PS3 var dock lite väl såsigt bitvis..

Skrivet av Busko:

Var och testa de ett par timmar måste säga att det var absolut inget wow awesome etc. Trolig vis vane sak men jag gillar absolut inte lira shoters på consol. Gillar miljön men kändes lite som om kartan var lite väl liten kanske för att de vara alphan vi får se.

Var lite besviken att jag inte såg den moben som dom vissa i första demot och att de var väldigt glest med enemys inne i muren.

Jag håller med om att kartan inte var enorm direkt, men antar att det handlar om ett av flera områden för skarpa spelet? Rätta mig om jag har fel, är inte helt påläst.

Nämnvärt är också att kartan hade fler områden än man först kunde tro. Någon mer än jag som irrade ut på "baksidan" med alla bilvrak (men inga fiender)?


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Tyckte pangandet var väldigt generiskt och så. Jag tycker världen är trevlig men i detta alpha-stadie kändes världen väldigt trång och liten men det blir väl friare bär hela spelet släpps. Jag hade inte så jättehöga förväntningar och blev ändå besviken. Field of View'n behöver bli justerbar, blev riktigt oskönt med FoW som spelet hade. Jag har aldrig gillat Halo och dess spår i detta spel hjälper inte. Det kändes dock välputsat för att vara en Alpha. Men allt det här kanske ändras i höst om jag införskaffar det.

Medlem

Spelet var riktigt snyggt och en riktigt häftig värld man spelar i. MEN tycker det är lite konstigt med att alla fiender står i likadana högar varje gång.. och att det är fruktansvärt glest med fiender och väldigt dålig info vad man ska göra, tog och gjorde några missions på banan man var på, men sen då? var ska man?.. och storyn..? är det ens någon story? Jag coopade med några.. sen när vi gick vidare i en tunnel försvann dom bara.. känner mig helt vilse när jag spelar.. och helt plötsligt möter jag svåra fiender i mycke högre level.. vill ha någon som pekar åt vilket håll jag ska.. men är det fel spel för mig då? man kastats ju bara in i allt.. kan man få upp någon karta som visar var man ska döda fienderna man har uppdrag i att döda? Lite info i spelet hade inte skadats.. eller vad säger ni? bara jag som känner såhär? Och riktiga spelare kommer springande där jag är ibland.. men oftast åt andra hållet jag är på väg mot..

Medlem
Skrivet av emilakered:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vet inte heller vad det är men själv så tycker jag 30 FPS funkar helt okej på konsol, men när jag spelar på en PC vill jag gärna ha 60.

Håller med helt! Tyckte BF3 och BF4 var "ospelbart" i allt under stabila 60, likadant med bland annat Borderlands 1/2. På konsolen lider jag varken i Destiny eller Watch Dogs, kanske för att jag helt enkelt undermedvetet inte tar det lika "seriöst". GTA V på PS3 var dock lite väl såsigt bitvis..

Skrivet av Busko:

Var och testa de ett par timmar måste säga att det var absolut inget wow awesome etc. Trolig vis vane sak men jag gillar absolut inte lira shoters på consol. Gillar miljön men kändes lite som om kartan var lite väl liten kanske för att de vara alphan vi får se.

Var lite besviken att jag inte såg den moben som dom vissa i första demot och att de var väldigt glest med enemys inne i muren.

Jag håller med om att kartan inte var enorm direkt, men antar att det handlar om ett av flera områden för skarpa spelet? Rätta mig om jag har fel, är inte helt påläst.

Nämnvärt är också att kartan hade fler områden än man först kunde tro. Någon mer än jag som irrade ut på "baksidan" med alla bilvrak (men inga fiender)?

Precis, jag tog en farkost och åkte en ganska bra bit "bakom" kartan till strandade skepp och torn med ett bra antal fiender. Sen får man ju självklart ha med i beräkningen att detta är en alpha. Skapad för att inte visa storheten i spelet, utan för att testa spelet.

För övrigt så spelade jag alla tre karaktärer, men gillade hunter bäst.

Inaktiv

Sony ljög om att det är exklusivt innehåll till Destiny på PS4(som vanligt med andra ord). Tidsexklusivt DLC är det enda de får. Så då vet ni det, ni som kör Xbox och var besvikna.

Medlem
Skrivet av Lukan:

Spelet var riktigt snyggt och en riktigt häftig värld man spelar i. MEN tycker det är lite konstigt med att alla fiender står i likadana högar varje gång.. och att det är fruktansvärt glest med fiender och väldigt dålig info vad man ska göra, tog och gjorde några missions på banan man var på, men sen då? var ska man?.. och storyn..? är det ens någon story? Jag coopade med några.. sen när vi gick vidare i en tunnel försvann dom bara.. känner mig helt vilse när jag spelar.. och helt plötsligt möter jag svåra fiender i mycke högre level.. vill ha någon som pekar åt vilket håll jag ska.. men är det fel spel för mig då? man kastats ju bara in i allt.. kan man få upp någon karta som visar var man ska döda fienderna man har uppdrag i att döda? Lite info i spelet hade inte skadats.. eller vad säger ni? bara jag som känner såhär? Och riktiga spelare kommer springande där jag är ibland.. men oftast åt andra hållet jag är på väg mot..

Alpha..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Missade hela pga att jag inte hade PS+ och sen när man försöker fixa det så strular det


signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem

Jag tyckte om det. Gillade känslan och atmosfären de skapat. Plus att multiplayern var sjukt roligt att Spela.

Men detta var ingen alpha dock, mer beta. Längtar till att få spela mer i betan och sedan till releasen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Men Destiny Alphan är la inte alls över ännu??? http://www.vg247.com/2014/06/16/destiny-ps4-alpha-beta-xbox-o...

Medlem
Citat:

Men Destiny Alphan är la inte alls över ännu??? http://www.vg247.com/2014/06/16/destiny-ps4-alpha-beta-xbox-o...

och här sitter jag på jobbet som en sucker!? Hoppas det fortfarande är igång när jag väl kommer hem.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Någon som även spelar Warframe som kan berätta lite om vad som skiljer dom åt?

Medlem

Tyckte det såg rätt tråkigt ut, kanske ett sånt här spel som är roligare att spela själv...

Moderator | Testpilot
Skrivet av fakka:

Någon som även spelar Warframe som kan berätta lite om vad som skiljer dom åt?

Ehm typ ingenting? Warframe är väldigt menu baserat och man klickar sig in på uppdrag. Så vitt jag vet ska väl det här föreställa en mer "öppen värld" där man går omkring osv.

Hoppas jag...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tror denna Alpha ser likadan ut som Beta som redan har ett satt datum och som i sin tur kommer att se väldigt lik ut spelet som redan har ett satt release datum (9/9) med en vit PS4 concole unit...
Dvs. Tror maskinerna och förpakningarna redan är tillverkade så om någon upptäcker några fel i dessa "Alpha/Beta" releaser så kommer det resultera i en patch alá Dice något halvår senare..
(Beta access får man dock pynta för genom att förboka spelet,.. bara en sån sak.)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Jag lirade ganska många timmar. Fick upp en hunter och en warlock till maxlevel. Jag är också en sån där som gillar PC-shooters med hög fps men måste ändå säga att jag inte märkte något med att köra i 30fps. Märktes liksom inte av. Sen älskade jag miljöerna. Testade på ryssland och körde genom den första 3manna dungeonen och det gick bra (med lite haxknep som hunter) där jag gömde mig bakom en mur när alla min kamrater dog så att man inte behövde börja om, tills de kunde återuppliva sig själva (värt att nämna är att jag körde med en level 5 och en level 6 som säkerligen inte var världsbäst på shooters på konsol (jag vann scoreboarden och jag har aldrig spelat ett fps flitigt på konsol).
Det är ett säkert köp för mig på release i alla fall. Mycket trevligt.

Medlem

Bungie har förlängt Alphan. För att experimentera! "Spela på egen risk" säger de

https://twitter.com/Bungie

Medlem

Asså.. jag har ingen "nextgen" Pfhaha err jaha -konsol. så jag har inte testat det, men ni som kört det, är det mer likt warframe eller borderlands rent lootmässigt och allmänt.

-jag får nån sorts känsla att det är mer likt Warframe eller valfri såndär notquitemmorpg som har en hubvärld och sen teleporterar man bara runt och gör uppdrag.. (ja, som warframe+ en stad med folk i då )


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

12
Skriv svar