Gör Watch Dogs snyggare

Robot
Gör Watch Dogs snyggare

Watch Dogs blir tvärsnyggt med hjälp av modifikationer.

#watch-dogs, #grand-theft-auto-iv


Medlem
Gör Watch Dogs snyggare

Ingen grafik i världen kommer att ändra min bild av spelet tyvärr.

Blev riktigt besviken.

Medlem

Vafan skall man med sådana mods till när originalspelet inte ens kan köras på högsta grafik?

Stutter som fan på High eller Ultra ju!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vafan skall man med sådana mods till när originalspelet inte ens kan köras på högsta grafik?

Stutter som fan på High eller Ultra ju!

Om du hade gått in på tråden och läst, så hade du även sett att snubben även fixat all stuttering.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av totte1015:

Vafan skall man med sådana mods till när originalspelet inte ens kan köras på högsta grafik?

Stutter som fan på High eller Ultra ju!

Om du hade gått in på tråden och läst, så hade du även sett att snubben även fixat all stuttering.....

Seriöst?

För mig så funkar inte länken, därav så visste jag inte det

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av totte1015:

Vafan skall man med sådana mods till när originalspelet inte ens kan köras på högsta grafik?

Stutter som fan på High eller Ultra ju!

Om du hade gått in på tråden och läst, så hade du även sett att snubben även fixat all stuttering.....

Seriöst?

För mig så funkar inte länken, därav så visste jag inte det

Japp seriöst

Länken krånglade några gånger för mig med, bara att testa igen!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

200kr på hemmakväll till PC. Man kanske ska ta och köpa spelet och modda det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ingen grafik i världen kommer att ändra min bild av spelet.

Jag blev väldigt nöjd!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

En nybörjare på en man, Ubisoft 100+ man? Och han fixar stuttering själv? Jesus Kristus Josef Maria.

Länken funkar om man uppdaterar sidan efter att tryckt på länken.

MEG
Medlem

Killen ska ha kredits för jobbet även om det nu är en "hobby" som han har.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag ser mest fram emot att få höra vad Ubisoft har att säga om detta.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Grafiken är väl ändå spelets minsta problem?

Medlem
Skrivet av MEG:

Killen ska ha kredits för jobbet även om det nu är en "hobby" som han har.

Han kanske får ett jobb som den där killen som gjorde en massa grejs till Oblivion.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag ser mest fram emot att få höra vad Ubisoft har att säga om detta.

Ubisoft verkar ha försämrat PC-grafiken med vilje så konsolversionen inte ser lika skräp ut. Moddaren packade ju bara upp filerna och hittade shaders från E32012-demon.
Om detta verkligen är sant så tänker jag aldrig någonsin lägga pengar på Ubisoft igen och jag uppmanar alla jag känner att göra detsamma.

Medlem

Så nu börjar spelet med andra ord att så sakteliga närma sig GTA IV - utan iCEnhancer.

Medlem

Spelar ingen roll hur mycket de fixar till det visuella. Detta spelet var väldigt mediokert.

Medlem

Om man kollar på de senaste kommentarerna i den tråden kan man se att det sker lite av en mod-fight. Utvecklaren för den här modden TheWorse blir anklagad av en annan Watch dogs-moddare , KadZait, att han har snott all hans kod, och TheWorse har till och med blivit bannad förut för en liknande händelse.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag ser mest fram emot att få höra vad Ubisoft har att säga om detta.

Medlem

Kan fortfarande inte spela, fryser hela tiden. Värdelöst.

Medlem
Skrivet av zn0r:

Kan fortfarande inte spela, fryser hela tiden. Värdelöst.

värdelöst spel som stalker spelen, moddarna gjorde bättre jobb än utvecklarna, nej åt skogen med såna trasiga spel.

Medlem

Genom Reddit kommer man hit, där det står beskrivet:

Citat:

Has made massive discoveries/improvements. He has discovered that almost all of the shaders and improvements seen in 2012 and 2013 are still in the game files, such as the e3 2012 explosions. For now he has managed to implement dynamic shadows from headlights, the increased rain density, increased NPC density, as well as 2012 e3 bloom and lens flare.
When he manages to unpack certain files, he will be able to activate everything, such as POMs, etc.

Det ger en lite annan bild av det än jag fick här på FZ, där det verkar som om snubben på hobby-nivå har meckat ihop allt själv. Det intressanta är just att grejerna redan finns bland spelfilerna och att det mer blir en fråga om att aktivera utan att förstöra annat.

En teori om anledning till detta som jag läste, var att Sony och MS skulle ha ett intresse av att inte se sin konsoler med "next-gen"-grafik omsprungna med hästlängder av PC och därmed påverkat Ubisoft till att försämra grafiken. En del kommentarer jag läste menade att prestandan faktiskt blir bättre i spelet efter att det moddats så här (trots att det blir snyggare) och det skulle då förklaras av att det är ett hafs-verk som ligger bakom grafikförsämringen och att den gamla & fina koden faktiskt är optimerad och bra.

Har inte djupdykt i det, men om resultaten stämmer är det intressanta teorier Skulle kunna bli ett stort scoop om det ligger sanning i det.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

200kr på hemmakväll till PC. Man kanske ska ta och köpa spelet och modda det.

Var hittade du det? Ser bara konsol versionerna på deras sida

Medlem

Dessa effekter hittades i spelets originalfiler.
Alltså de effekter som visades på E3 2012/2013 släpps med spelet till PC, men används inte, utan istället är man låst till mycket fulare effekter som konsolerna använder sig av..

Sony och MS kanske inte tyckte om att det skulle bli för stor grafisk skillnad från PS4/Xbone till PC och "tvingade" Ubisoft att dra ned PC grafiken.

Inaktiv

Ett tips: håll er borta från Watch Dogs.

Skribent

Antagligen var det för många kvinnliga karaktärer i konsolversionerna som gjorde att de fick dra ner på grafiken, samtidigt kan det ju inte se för bra ut till PC.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Tycker att spelet är riktigt unket ändå, men kul att någon låser upp skiten så ni kan maxa det på riktigt
Jävla fult av ubiskit.

Medlem

Det är inte grafiken som är problemet. Det är givetvis väldigt subjektivt vad man tycker om spelet men det jag är mest besviken på är multiplayer. Ingen text baserad chat. Mic funktion utan push to talk. Ljudet går igenom mellan spelare. Segt att joina online game. Går inte att joina polare som är inne och spelar. Förlängd release men ändå långt från färdigt.

Medlem

Vetta fan vad som är fel på skitmodden, verkar inte göra någon skillnad...

Ställde in på High, ändrade det som han sa i Gamer Profile, men det ser fortfarande skit ut, och när jag kör på High> så får jag pisslåg FPS

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av marcus8958:

200kr på hemmakväll till PC. Man kanske ska ta och köpa spelet och modda det.

Var hittade du det? Ser bara konsol versionerna på deras sida

Gick aldrig in på deras sida men här på FZ länkar man till prisjakt där det står 200kr för PC versionen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Ish
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag ser mest fram emot att få höra vad Ubisoft har att säga om detta.

Mods kräver TVÅ uppkopplingar mot Uplay.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

123
Skriv svar