Att streama när man spelar är inte roligt

Medlem

nintendo knights come forth to defend our god!

rolig läsning är det iaf xD

Medlem
Skrivet av Apministern:

Varför har folk en tendens att tillägga onödiga provokationer i sina kommentarer?

Må så vara, men det är fortfarande sant.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av ohem:

Wii U har ett likartat system som PS3/PS4 och Xbox 360/One har, med undantag för eShop som fortfarande inte låte dig ladda om ner det spel du har köpt.

???


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Jag tror folk här i tråden missuppfattar, de tror inte folk tycker det är roligt att titta på rent gameplay vilket det handlar om när det finns en "twitch-app", a la PS4 och Xbone. Folk gillar att titta på folk med overlays och sånt vilket inte går att göra direkt i konsolen på någon konsol vad jag vet utan man måste fortfarande gå genom en dator eller liknande för att få in kamera osv. Detta handlade ju ursprungligen om varför det inte går att streama direkt från konsolen.

Sluta bli upprörda utan att tänka efter i mer än en sekund, fz baitade dock lite här...

Medlem

Håller med Reggie, Streams utan kommentarer eller någon form av narration är oerhört tråkigt att titta på.

Förstår inte vad folk är upprörda över i den här tråden. -_-

Medlem
Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Apministern:

Varför har folk en tendens att tillägga onödiga provokationer i sina kommentarer?

Må så vara, men det är fortfarande sant.

Men Nintendo är knappast ensamma med har den typen av fans.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Red_warning:

I Japan tror man fortfarande att bara småbarn och tonåringar spelar spel, tråkigt.

Är du säker? Tycker det verkar vara många vuxna kvinnor som spelar.
Kollar man streams är det en hel del kvinnor speciellt vuxna och en hel del vuxna män.

Senast jag kollade var både "småbarn" och "tonåringar" könsneutrala ord.

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Red_warning:

I Japan tror man fortfarande att bara småbarn och tonåringar spelar spel, tråkigt.

Är du säker? Tycker det verkar vara många vuxna kvinnor som spelar.
Kollar man streams är det en hel del kvinnor speciellt vuxna och en hel del vuxna män.

Senast jag kollade var både "småbarn" och "tonåringar" könsneutrala ord.

Men i europa är majoriteten av personerna som streamar killar i tonåren.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Red_warning:

I Japan tror man fortfarande att bara småbarn och tonåringar spelar spel, tråkigt.

Är du säker? Tycker det verkar vara många vuxna kvinnor som spelar.
Kollar man streams är det en hel del kvinnor speciellt vuxna och en hel del vuxna män.

Jag tycker att den Japanska spelindustrin ger intrycket att de tror så, inte att det nödvändigtvis speglar verkligheten.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Red_warning:

I Japan tror man fortfarande att bara småbarn och tonåringar spelar spel, tråkigt.

Är du säker? Tycker det verkar vara många vuxna kvinnor som spelar.
Kollar man streams är det en hel del kvinnor speciellt vuxna och en hel del vuxna män.

Jag tycker att den Japanska spelindustrin ger intrycket att de tror så, inte att det nödvändigtvis speglar verkligheten.

Nej det är sant. Talar bara om egna erfarenheter då jag brukar kolla streams på PS4an när jag sitter vid datorn och spelar/surfar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Red_warning:

I Japan tror man fortfarande att bara småbarn och tonåringar spelar spel, tråkigt.

Är du säker? Tycker det verkar vara många vuxna kvinnor som spelar.
Kollar man streams är det en hel del kvinnor speciellt vuxna och en hel del vuxna män.

Jag tycker att den Japanska spelindustrin ger intrycket att de tror så, inte att det nödvändigtvis speglar verkligheten.

Nej det är sant. Talar bara om egna erfarenheter då jag brukar kolla streams på PS4an när jag sitter vid datorn och spelar/surfar.

Tror det är lite blandat. Vad jag har förstått så är Japan ändå inte ett nördarnas paradis som vissa animes och liknande kan få en tro, de är lika mycket utanför där borta som de är här. Famitsu, som är japans största speltidning, riktar sig till barn och unga endast - men sen är där ju andra saker som säger att vuxna spelar ändå som t.ex.

porr-spelen

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Segas:

Wii U har dessutom ingen vanlig ethernet, vilket är sjukt korkat. Inte ens en aktuell wi-fi lösning, utan gammal skit där allt tar en evighet att ladda ner.

Streama på det? Nej tack.

Eh, va? Vet inte med ditt Wii U men mitt har i alla fall 802.11n, något som räcker gott och väl. Att det oftast går segt att ladda ner från eShop beror inte på konsolen utan på servrarna, och det problemet upplever jag på samtliga konsoler.

Min gissning är att det beror på att Wii U inte har dedikerad hårdvara för video encoding, vilket PS4 har, och Xbone använder garanterat molnet för den uppgiften.

Skrivet av Json_81:
Skrivet av Segas:

Wii U har dessutom ingen vanlig ethernet, vilket är sjukt korkat. Inte ens en aktuell wi-fi lösning, utan gammal skit där allt tar en evighet att ladda ner.

Streama på det? Nej tack.

Lan-adaptern är visserligen ett tillbehör man får köpa separat men visst finns det vanligt ethernet

Nåt knasigt verkar det iallafall vara med nätverksdelen i konsolen för oavsett om man kör trådat eller trådlöst så går allt internetrelaterat väldigt slött. Tyvärr funkar ju inte sidor som bredbandskollen eller liknande på Wii U, så det finns inget vettigt sätt att kontrollera hur väl den nyttjar bandbredden.

Ja, något knasigt är det definitivt. Mitt Wii U vägrade helt plötsligt att komma åt nätet via WiFi, byta kanal löste det dock. Men detta är i en miljö helt utan andra störande nät. Varken grannar eller DECT-telefoner eller sån't.

När jag köpte det var det vansinnigt slött att ladda ned, Duck Tales tog nog en timme att installera med 100Mbit lina och wifi som iaf är i närheten av den hastigheten när jag testar på laptopen. Men efter några mjukvaruuppdateringar går det hyggligt fort nu iaf.

Har beställt lan-adapter, har ändå sladd dragit där så ska se om det gör någon skillnad.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Json_81:

Ja, något knasigt är det definitivt. Mitt Wii U vägrade helt plötsligt att komma åt nätet via WiFi, byta kanal löste det dock. Men detta är i en miljö helt utan andra störande nät. Varken grannar eller DECT-telefoner eller sån't.

När jag köpte det var det vansinnigt slött att ladda ned, Duck Tales tog nog en timme att installera med 100Mbit lina och wifi som iaf är i närheten av den hastigheten när jag testar på laptopen. Men efter några mjukvaruuppdateringar går det hyggligt fort nu iaf.

Har beställt lan-adapter, har ändå sladd dragit där så ska se om det gör någon skillnad.

Nintendos konsoller, DS, Wii, 3DS och Wii U har alltid varit "mysko" när det gäller internet.

När jag uppdaterat mitt Wii första dagen, från firmware v1.0 till v2.0 så slutade WiFi fungera, tog en stund på Internet att få fram att det gjorde detta för nästan alla, och att just kanalbyte i routern skulle fixa det (kanal 1 eller 11) och jupp funkade fint.

Wii U samma sak, funkade direkt ur boxen, men efter första uppdateringen, WiFi slutade funka, och man fick leta reda på omvägar för att fixa kontakten, manuellt ställa IP + DNS gjorde susen i detta fall.

Irriterande på ett sätt, men bra att det gick att fixa iaf.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

12
Skriv svar