Hellraid – helvete vilken trailer!

Robot
Medlem
Hellraid – helvete vilken trailer!

Ser astråkigt ut....

Inaktiv

Tycker det verkar intressant

Medlem

gillar stilen

Medlem

Som jag förstår det är detta alltså en sorts dungeon crawler med samma/liknande fighting-system som i Skyrim?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Som jag förstår det är detta alltså en sorts dungeon crawler med samma/liknande fighting-system som i Skyrim?

Ungefär. Det började som ett tillägg eller mod, kommer inte ihåg vilket, till Dead Island. Så det är nog mer likt det än TES


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Fi fan, såg sjuuuukt roligt ut GE MIG!!!!

Medlem

Ett moddat Skyrim?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ehh, får man bara möta benrangel eller?

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Ehh, får man bara möta benrangel eller?

Förmodligen fokuserade de på några få fiendetyper för att ha de klara till trailern. De är ju ändån ett helt år kvar innan spelet skall vara klart.

Medlem

Tummen upp, verkar kunna bli roligt!

Medlem

Verkar ju vara asniiice

Medlem

Techland brukar ju lägga markant mycket mer tid på grafiken än på mekaniken, och om vi säger så här - det där såg ju inte sjukt bra ut.

Att spelet blir Early Access kanske leder till att Techland för första gången någonsin får tillgång till faktiska betatestare? Kan bli lovande om de verkligen tar till sig buggrapporter och dylikt.

Att spelet skjöts upp är också lovande - Techland behöver all tid de kan få på sig.

Hoppas det blir roligt men förväntar mig ett omskinnat Dead Island med mekaniken krympt till dungeon-korridorspelande.

Medlem

Synd att de valde första istället för tredjepersonsvy :/

Inaktiv
Skrivet av von_lidl:

Synd att de valde första istället för tredjepersonsvy :/

Du menar tacka gud för att det valde förstapersonsvy

Medlem

Hade kanske hellre sett ett nytt Hexen, vilket jag trodde detta skulle bli, men trots att det nu är uppenbart att så inte är fallet så ser det ändå någorlunda underhållande ut. Får lite känsla av en mix mellan Painkiller och Dark Messiah.

Förresten, lät inte karaktärens "stön" (inte sådana stön) nästan exakt som norn i Skyrim? Några av animationerna såg väldigt snarlika ut också.

Medlem

Alltså det hade nog räckt med en öl för att man inte skulle kunna se skillnad på detta och Skyrim.........

Inaktiv

Ehh...ser ju riktigt lökigt ut. Tur det inte ska släppas förrän 2015, då hinner kanske spelet bli något - för det här var ju en riktig dynga att dömma av trailern.

Medlem

Såg ut som ett nytt Dark Messiah of Might and Magic.....


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Såg ut som ett nytt Dark Messiah of Might and Magic.....

Tänkte det samma. För min del får det gärna bli ett nytt Dark Messiah för jag hade så jävla roligt med det i min ungdom. Synd att det inte görs mer förstapersons "hack 'n' slash".

Diablo goes first person?, visades inte detta spel på E3? (hands on/eyes on?)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Kanske man får ett TES som faktiskt är roligt

Medlem

Såg mysigt ut. Får hoppas det blir bra.

Blir det ett "nytt Dark Messiah" kommer jag skrika av lycka, men det vågar jag knappast hoppas på.

Medlem

Diablo i först person känns det lite som tycker jag.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Såg mysigt ut. Får hoppas det blir bra.

Blir det ett "nytt Dark Messiah" kommer jag skrika av lycka, men det vågar jag knappast hoppas på.

Tänkte skriva precis det här, så sjuuukt bra fightingmekanik i det spelet och det här påminde lite om det!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Xepheros:

Såg mysigt ut. Får hoppas det blir bra.

Blir det ett "nytt Dark Messiah" kommer jag skrika av lycka, men det vågar jag knappast hoppas på.

Tänkte skriva precis det här, så sjuuukt bra fightingmekanik i det spelet och det här påminde lite om det!

Skoja inte. Storyn och så är ju rätt meh, miljö och atmosfär är najs, men melee fightingen är helt i klass för sig själv. Jag har aldrig stött på ett spel med lika grym melee-combat (i första persons, så Dark Souls etc räknas inte), ever. Vet inte exakt vad det är som gör det så skönt bara. Det är responsivt, det har tyngd, det har rätt balans, och typ allt. Hade dödat för att ha ett melee system som är lika bra i nästa Elder Scrolls spel.

1
Skriv svar