Pewdiepies lön: 25 miljoner kr

Robot
Pewdiepies lön: 25 miljoner kr

Felix Kjellberg omsätter 4 miljoner dollar per år.


Medlem
Pewdiepies lön: 25 miljoner kr

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Moderator | Testpilot

Tycka vad man vill om Pewdiepie men det är kul att någon faktiskt får ett sådant här arbete att funka (även om han inte är ensam).

Måste hålla med om att det är läskigt att vissa spel kanske blir hatade för alltid bara för han spelar det och spelet inte funkar som det ska osv. Kan sätta mycket press.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra jobbat, Felix!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Underbart, hoppas han har kul med pengarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sagt av mig som tycker att långt ifrån allt han gör är roligt: Grattis Felix, fuck the haters. Gör din grej

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Jag tror de flesta kommentarerna kommer från yngre människor. Annars tror jag många här på FZ respekterar snubben, även om man inte nödvändigtvis gillar hans material.

Själv har jag knappt kollat på hans videos ö.h.t, men det är sjukt bra jobbat att ha 27 miljoner subs. Galet.

Medlem

Jag fattar inte allt hat, tycker han verkar helfestlig

Medlem

Skitskön snubbe, allt gott till honom.

Medlem

Tjaa, jag säger det jag alltid säger.
Skitroligt att höra och är glad för hans skull men jag tycker inte hans videos är någe bra eller roliga alls.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Internet money har blivit verklighet.

Medlem

Klarar inte av att se på hans videos, töntiga och överdrivna. Så jag begriper mig inte på hur han kan bli populär.
Men får väl ge honom credit för att ha lyckats tjäna så mycket pengar i vilket fall som helst.

Medlem

Aldrig sett nån video, men kul att det går bra för grabben


signatur

I drank what?

Medlem

"I don't really know what people see in me".. Inte jag heller.

Medlem

Tja, inte direkt man kan anklaga världen för att ha bra smak.

Och kan någon försöka bevisa mig vad den svenska avundsjukan är? Att svensken på något sätt skulle vara unik i sitt sätt är skrattretande.

Medlem

Ingenting med nyheten att göra, men vad är det för irriterande "Du kanske gillar"-grej ni har lagt till som täcker en hel sidas extra scrollande?

Medlem

Kul för honom men fan vad jag avskyr allt som han gör och helt galet att man kan tjäna så mycket pengar på att bara vara störande.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Jävla rasist!

Medlem

Kul att det går så bra för honom. Intressant att se också vad en "youtube-are" tjänar. Ser ut att vara ca 1kr / prenumerant / år (antar att detta är /år och inte /månad).

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Kul att det går så bra för honom. Intressant att se också vad en "youtube-are" tjänar. Ser ut att vara ca 1kr / prenumerant / år (antar att detta är /år och inte /månad).

Satt och grunnade på det jag med. Per månad skulle bara vara helt sinnes. Låter mer logiskt om det är per år. 25 mille per år för att göra någonting man verkligen älskar är inte helt dumt.


signatur

Gamertag: Kurdpopcorn på det mesta.

Medlem
Skrivet av poppelicious:

"I don't really know what people see in me".. Inte jag heller.

Hahaha, inte jag heller! Men det är väl härligt för de som gör. Han kan nog leva ganska behagligt med den inkomsten åtminstone. Men som han säger, det är nog samtidigt ganska skrämmande hur mycket han kan påverka ett spels framgång...

Jag hade nog föredragit att vara en rik nobody.

Medlem

Bra jobbat! Jag brukar kolla på de videor där han spelar skräckspel, mycket underhållande.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Nja tror kanppast att det är riktigt så mycket. De flesta som "räknar" ihop reklam inkomsten glömmer att ta hänsyn till flera faktorer. So som add block, att man kan skippa de flesta reklamen, att man inte vet exakt hur mycket google faktist betalar ut och att reklam visas inte vid vart enda view osv mm exc.

Medlem

Inte ett dugg underhållande Men helt fantastiskt att han kunnat fortsätta vara sig själv efter första, andra å tredje miljonen.

Medlem
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Den som inte är avundsjuk på att någon tjänar en förmögenhet på att spexa på youtubefilmer ljuger eller har en förmögenhet själv.
Det är löjligt att kasta runt klyschor som "svensk avundsjuka", det är högst naturligt att önska man hade sånt som andra har utan att för den delen önska ifrån dem deras framgång.

Jag är grymt avundsjuk och önskar självklart att jag själv kunnat tjäna de pengarna.
Jag har dessutom ingen förståelse på att man kan tjäna dessa pengar på denna aktivitet, och allra minst just pewdiepie vars klipp jag inte ser varken humor, charm eller något som helst vettigt innehåll i.

Det sagt så missunnar jag honom inte sin framgång, och det är inte upp till mig att säga vad som är populärt och inte.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Yotube? förlåt för att vara en gnälltant

Medlem

Oh shit, jag ska fan oxå börja lägga upp spelfilmer där jag gapar och skriker, svär och är allmänt dryg. Dom 2 sista är jag ganska duktig på, så här ska tjänas pengar!

MEG
Medlem

Avundsjuka, nja jag tycker att det är kul för honom, han läggar dock ner lite tid på jobbet, om det är värt lön? kanske inte men det finns fler jobb där de tjänar väldigt mycket pengar jämfört med vad de gör, till exempel politiker Om jag skulle vilja ha den lönen? det är självklart.


signatur

Death is only the beginning

mis
Medlem

Kollat på några av hans klipp, inget för mig men jag kanske börjar bli gammal :). Gött för han iaf


signatur

etqw?

Avstängd

Konstigt att man automatiskt är avundsjuk på någon om man inte gillar det personen gör. Gillar inte pewdiepies videor. Gillar inte heller det hemlösa fyllot som brukar hänga vid närbutiken... Gör det mig avundsjuk på fyllot också?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

123
Skriv svar