Wii U knappar in på Xbox One i USA

Robot
Medlem
Wii U knappar in på Xbox One i USA

Lite knepig rubrik att jämföra Wii U med den gamla Xbox 360?

Den stora nyheten borde väl vara bottennappet för Xbox One?

Medlem

Säljer även bättre än Xbox One.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Säljer även bättre än Xbox One.

Låter som Xbox One tappar marknad överallt. Undra vad MS hittar på för att hitta tillbaka.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skribent
Skrivet av Margy:

Lite knepig rubrik att jämföra Wii U med den gamla Xbox 360?

Den stora nyheten borde väl vara bottennappet för Xbox One?

Tanken var väl att Xbox 360 alltid sålt bra i USA, men naturligtvis är det mer rättvist att jämföra med Xbox One. Hur som: Inga roliga nyheter för Microsoft.


signatur

I am the black wizards.

Moderator | Testpilot

"377 000"? Snackar vi bara USA nu? Tyckte mig förstå att 1.2 miljoner var det som var hela siffran.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bojkott:

Säljer även bättre än Xbox One.

Låter som Xbox One tappar marknad överallt. Undra vad MS hittar på för att hitta tillbaka.

Man får väl se om den hittar tillbaka nu när de slopar Kinect och i och med det går ner i pris.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Säljer även bättre än Xbox One.

Nej? (om du menar att Wii U säljer bättre än Xbox One)

Medlem

Är så förbaskat sugen på både en 3DS och ett Wii U nu...


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

Säljer även bättre än Xbox One.

Nej? (om du menar att Wii U säljer bättre än Xbox One)

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

Säljer även bättre än Xbox One.

Nej? (om du menar att Wii U säljer bättre än Xbox One)

http://i.imgur.com/7Cyq7Kg.jpg

Enligt en sajt som gissar sig till försäljningen. Tråden handlar om siffror från NPD i USA.

Medlem

och sen när zelda kommer så tar wii u ledningen antagligen

Moderator | Testpilot
Skrivet av Apministern:

Är så förbaskat sugen på både en 3DS och ett Wii U nu...

Köp då min ädla broder så kan jag få vara än med dig där också apskalle


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

Säljer även bättre än Xbox One.

Nej? (om du menar att Wii U säljer bättre än Xbox One)

http://i.imgur.com/7Cyq7Kg.jpg

Enligt en sajt som gissar sig till försäljningen. Tråden handlar om siffror från NPD i USA.

Så du tvivlar på att Wii U har gått om Xbox One i försäljning per vecka/månad? Mario Kart släpptes 30 maj och var det som bidrog till den ökade försäljningen, och Wii U ligger bara 16K efter One i försäljning för maj månad.

NPD brukar inte direkt vara så himla träffsäkra de heller då alla butiker inte rapporterar sina sälj till dem.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Apministern:

Är så förbaskat sugen på både en 3DS och ett Wii U nu...

Köp då min ädla broder så kan jag få vara än med dig där också apskalle

Vem är det som är en apskalle här!? Hade jag haft ett Wii U här och nu så skulle jag allt visat dig

Jag har pengar till att köpa konsolen...dock så har jag inget jobb och planerar att börja plugga till hösten och därför är jag väldigt delad i frågan om jag borde spara pengarna eller unna mig en Wii U


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Så du tvivlar på att Wii U har gått om Xbox One i försäljning per vecka/månad? Mario Kart släpptes 30 maj och var det som bidrog till den ökade försäljningen, och Wii U ligger bara 16K efter One i försäljning för maj månad.

Om du går in i en tråd som handlar om försäljningen i USA i maj så får du ta och specificera vilken tidsrymd och vilka siffror du menar om du ska påstå något annat.

Skrivet av Bojkott:

NPD brukar inte direkt vara så himla träffsäkra de heller då alla butiker inte rapporterar sina sälj till dem.

Då företagen det handlar om själv brukar hänvisa till deras siffror så kan vi nog utgå från att de är ganska korrekta. VGC kan ju ligga nästan löjligt mycket fel när det kommer officiella siffror.

För övrigt så verkar det som att MS som alltid brukar skicka ut lite PR i samband med NPD-rapporterna nu inte gjort det?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bojkott:

Säljer även bättre än Xbox One.

Låter som Xbox One tappar marknad överallt. Undra vad MS hittar på för att hitta tillbaka.

Man får väl se om den hittar tillbaka nu när de slopar Kinect och i och med det går ner i pris.

Lite synd för utan kinect kommer spelen inte anpassas efter den. Blir lite av samma problem kinect och ps move hade till förra generationen, ingen ville göra spel till manickerna.
Nu blir X1 i stort sett en lite svagare PS4 med några få exklusiva titlar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Moderator | Testpilot
Skrivet av Apministern:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Apministern:

Är så förbaskat sugen på både en 3DS och ett Wii U nu...

Köp då min ädla broder så kan jag få vara än med dig där också apskalle

Vem är det som är en apskalle här!? Hade jag haft ett Wii U här och nu så skulle jag allt visat dig

Jag har pengar till att köpa konsolen...dock så har jag inget jobb och planerar att börja plugga till hösten och därför är jag väldigt delad i frågan om jag borde spara pengarna eller unna mig en Wii U

Äsch, spara pengar då och önska en till julklapp. Kanske du kan få Smash Brothers så har man två sköna online-lir.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Apministern:

Är så förbaskat sugen på både en 3DS och ett Wii U nu...

Köp då min ädla broder så kan jag få vara än med dig där också apskalle

Vem är det som är en apskalle här!? Hade jag haft ett Wii U här och nu så skulle jag allt visat dig

Jag har pengar till att köpa konsolen...dock så har jag inget jobb och planerar att börja plugga till hösten och därför är jag väldigt delad i frågan om jag borde spara pengarna eller unna mig en Wii U

Unna dig ett Wii U, när du sedan börjar plugga lever du efter mottot: "Det finns omtenta, men inte omfylla"

Medlem

Att Xbox One är inte säljer så bra visste nog alla men att det är så pass att den blir omkörd av WiiU...ja då är det verkligen illa.

1
Skriv svar