"Du kanske även gillar"

Medlem
"Du kanske även gillar"

Finns det något sätt att få bort denna extraruta?

Under varje artikel så dyker detta fält upp och det gör bara mer innehåll på sidan, som jag dessutom inte vill ha.
Jag gillar inte när det blir för mycket rutor och andra saker som inte hör till sidan riktigt

Medlem

Jag instämmer. Jag läser nästan alla artiklar så snart jag får syn på dem, så förslagsrutan känns ganska meningslös för min del då jag redan har läst förslagen som ges.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Även jag håller med. Dessutom är det sponsrade reklamlänkar som inte borde vara där för oss som är supporters.

Medlem

Håller med, samt att det är reklam i den.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Instämmer! Till snudd till bedrägeri då reklam ska gå att välja bort som supporter, men lik förbannat så utsätts man för reklam, eller "sponsrad" som ni kallar det.

Inte okej!

Medlem

Ni som är supportrar förtjänar ju detta tips:

Ta adblock och bara blockera det objektet på sidan, så slipper ni det

Medlem

Som supporter så har jag aldrig brytt mig om att slå av Adblock på fz eftersom annonserna ändå inte ska visas för mig. När det kommer till dessa nya rutor så kommer lyckas adblock blockera de sponsrade rutorna ibland och ibland inte.

Hur som helst så gillar jag inte rutan, den tar upp plats på väg ner till kommentarsfältet och eftersom det bara är en sammanfattning av startsidan med reklam insprängd så ser jag inte att det fyller någon vidare funktion heller.

/ LordDaimos

Kan bara hålla med ovanstående talare. Otroligt irriterande och adblock fick genast jobba med att ta bort det.

Skägg.
10 Chambers

Hej!

Detta är ett nytt system som testas på alla Egmonts sajter. Ni supportrar ska självklart inte se några sponsrade länkar. Dessa kommer också att bli mer "relevanta" med tiden när systemet har fått lära sig av vår trafik.


signatur
Medlem

Jag är supporter och har Adblock inaktiverad för hela fz.se-domänen. Har aldrig sett dessa länkar.

Kan det bero på vilken webbläsare man använder? Jag kör med FF.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Tycker "Du kanske gillar" grejen är helt meningslös och jag hoppas det kommer att finnas ett sätt att ta bort det.
Till och börja med verkar det inte finnas någon relevans i det hela alls utan den bara slumpar fram artiklar?
Sedan tar det på tog för mycket plats och ger ett visst irritationsmoment varje gång man måste scrolla förbi det . /

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av virror:

Tycker "Du kanske gillar" grejen är helt meningslös och jag hoppas det kommer att finnas ett sätt att ta bort det.
Till och börja med verkar det inte finnas någon relevans i det hela alls utan den bara slumpar fram artiklar?
Sedan tar det på tog för mycket plats och ger ett visst irritationsmoment varje gång man måste scrolla förbi det . /

Den kommer som sagt bli mer relevant ju mer data den får från vårt system, och utformningen är inte helt spikad. Se den som ett komplement till "Relaterat" - när det väl blir relaterat.


signatur
Medlem

Ett val att få ta bort skräpet om man är supporter vore väl bra? För min del är det totalt onödigt och bara resulterar i onödigt scrollande!

Medlem

Skulle kunna tänka mig att bli supporter om man slapp den + reklamen ; )

Medlem

Fann det också enerverande! Stoppade Sprinkle med Ghostery för att få bort den nya rutan med länkar, men jag tycker det var lite fult att börja visa sponsrade länkar när jag köpt Supporter-medlemskap just för att slippa reklam.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Har nu fått fundera över dagen och kan nu sätta fingret på varför jag inte gillar den.

Den skall rekommendera sidor ut efter mitt beteende, men mitt beteende som surfare är helt ärligt rätt värdelöst. Aven om den skulle hitta sidor som passar enligt det mönster som jag surfar efter så skulle den med all sannolikhet bara visa mig saker som ligger i stil med vad jag redan tittat på.

Någonting som är helt ointressant då jag själv hittar saker som jag själv tittar på, så att säga. Skulle hellre se random länkar utan någon som helst anslutning till mina vanor (fortfarande gällande spel) som gav mig möjlighet att hitta någonting som faller utanför mitt vid det här laget väldigt väldigt inövade mönster för artikelläsning/nästurfande över lag.

+ såklart att den visar reklam när jag är supporter och betalar för att slippa reklamen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Anwest:

Fann det också enerverande! Stoppade Sprinkle med Ghostery för att få bort den nya rutan med länkar, men jag tycker det var lite fult att börja visa sponsrade länkar när jag köpt Supporter-medlemskap just för att slippa reklam.

Det är absolut inte tanken, och vi var inte medvetna om att sponsrade länkar inkluderas - vi har legat på dem hela dagen om att det ska bort för supportrar. Att kunna välja bort den kan såklart också bli aktuellt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av virror:

Tycker "Du kanske gillar" grejen är helt meningslös och jag hoppas det kommer att finnas ett sätt att ta bort det.
Till och börja med verkar det inte finnas någon relevans i det hela alls utan den bara slumpar fram artiklar?
Sedan tar det på tog för mycket plats och ger ett visst irritationsmoment varje gång man måste scrolla förbi det . /

Den kommer som sagt bli mer relevant ju mer data den får från vårt system, och utformningen är inte helt spikad. Se den som ett komplement till "Relaterat" - när det väl blir relaterat.

Kan ni inte bara flytta "gillar" tipsen till högerkanten efter Sweclockers och 99mac ?

Medlem

Jag skulle också uppskatta om det gick att slå av/på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Fann det också enerverande! Stoppade Sprinkle med Ghostery för att få bort den nya rutan med länkar, men jag tycker det var lite fult att börja visa sponsrade länkar när jag köpt Supporter-medlemskap just för att slippa reklam.

Tack så mycket för tipset, nu är skräpet borta. Riktigt skönt att slippa få reklam trots att man är sponsor, samt slippa scrolla en massa i onödan.

Skägg.
10 Chambers

Vi tittar på en lösning på att exkludera det för supporters, annars ryker den.


signatur
Medlem

Så länge Fz inte börjar köra Gamereactor-fasoner är jag nöjd


signatur

Everybody needs help.

Skägg.
10 Chambers

Från och med i eftermiddag ska det sponsrade meddelandet försvinna för supportrar.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Från och med i eftermiddag ska det sponsrade meddelandet försvinna för supportrar.

Snyggt Calle, tack för insatsen!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Anwest:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Från och med i eftermiddag ska det sponsrade meddelandet försvinna för supportrar.

Snyggt Calle, tack för insatsen!

Hojta om något skulle vara tokigt!


signatur
1
Skriv svar