Radiotjänst betalar tillbaka tv-avgift

Medlem
Skrivet av autograph:

- Jag vill inte betala för ett frimärke.
Det borde gå på skatten.

Fattar du ingenting? Om du jämför det med posten så är det som att du var tvungen att betala 5kr för varje mejl du skickar. Inte för att du använder riktiga brev men du har möjligheten att skriva ut och skicka, därför ska du betala.

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av autograph:

- Jag vill inte betala för ett frimärke.
Det borde gå på skatten.

Fattar du ingenting? Om du jämför det med posten så är det som att du var tvungen att betala 5kr för varje mejl du skickar. Inte för att du använder riktiga brev men du har möjligheten att skriva ut och skicka, därför ska du betala.

- Jo , självklart så fattar jag ju!
Du såg inte min smiley efter texten!? Skojade bara.
Fri-märke = Gratis.


signatur

autograph

Medlem

- Passa nu på att andas innan Radiotjänst bestämmer att du måste betala licens för det. Eftersom du har lungor, så har du ju luftmottagare. "Luften är fri", brukar man ju säga - men kanske inte så länge till!? Radiotjänst är ju vana att tolka lagar och saker hur fan de vill.


signatur

autograph

Medlem

Computer Sweden: "Från flipperstök till hamburgerkök"
"Varför har Max hamburgerrestaurang hotats med fängelsestraff på grund av en Xbox 360? Computer Sweden ska i tre dagar berätta historien om en lagstiftning som inte hängt med i utvecklingen." /Thomas Arnroth
Läs mer: http://www.idg.se/2.1085/1.565745

- Lika dumt som Radiotjänst tolkning av tv-licensen! Bra artikel!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av autograph:

- Jag vill inte betala för ett frimärke.
Det borde gå på skatten.

Fattar du ingenting? Om du jämför det med posten så är det som att du var tvungen att betala 5kr för varje mejl du skickar. Inte för att du använder riktiga brev men du har möjligheten att skriva ut och skicka, därför ska du betala.

- Jo , självklart så fattar jag ju!
Du såg inte min smiley efter texten!? Skojade bara.
Fri-märke = Gratis.

Jaaaaahaaaaa Du får skriva fri med fet text eller nåt så man vet va du tänkte på

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av autograph:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av autograph:

- Jag vill inte betala för ett frimärke.
Det borde gå på skatten.

Fattar du ingenting? Om du jämför det med posten så är det som att du var tvungen att betala 5kr för varje mejl du skickar. Inte för att du använder riktiga brev men du har möjligheten att skriva ut och skicka, därför ska du betala.

- Jo , självklart så fattar jag ju!
Du såg inte min smiley efter texten!? Skojade bara.
Fri-märke = Gratis.

Jaaaaahaaaaa Du får skriva fri med fet text eller nåt så man vet va du tänkte på

- Ok. Ska tänka på det nästa gång!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Baxxarn:

Ja, hela den här affären har sköts dåligt av radiotjänst dock inte så oväntat att byråkrater är byråkratiska kanske? Bra då att det finns andra byråkrater som kan sätta dem på plats.

Men samtidigt så blir jag fan orolig när jag läser folks kommentarer i tidigare artiklar om denna fråga. Förstår ni inte poängen med public service eller är ni på riktigt motståndare av en klockren idé om ett oberoende (från staten och kommersiella intressen) programutbud?

För typ 180 kr i månaden har ni tillgång till en av världens bästa och öppna arkiv, tillgängligt 24/7. Ni får tillgång till rapportering/nyheter som inte har påverkats av bakomliggande ägarintresse. Ni får tillgång till program och dokumentärer som aldrig hade visats på en plattform med syfte att tjäna tillbaka pengarna man investerat.

Det finns en anledning till att public service i Sverige inte är skattefinansierat. Det är en tjänst för folket byggt av folket.
Ni kanske vill se ett medieklimat som råder i t.ex. Italien och USA där några få ägarkoncerner har kontroll över all media som spottas ut. Jag personligen har inget emot att ge en liten summa pengar varje månad för att det ska få finnas ett alternativ. Det må så vara att jag sällan använder mig av public service tjänster men jag är ändå sjukt tacksam för att det finns.

Det kan vara en hur bra deal som helst. Poängen är att vi måste betala för en tjänst som vi inte vill ha.

Och vi betalar en ganska hög kostnad för de också. Du får väldigt mycket TV för 180kr/mån nu för tiden.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

- Jag betalar tv-licensen, men tittar aldrig på tv.
Fast andra i familjen tittar.


signatur

autograph

Medlem

Computer Sweden: "Automatspelslagen: Studenten som krockade med byråkraten"
"CS granskar. Max hamburgerrestaurang och spelcentret Inferno Online har båda fått betalkrav från Lotteriinspektionen. Bakgrunden är en konflikt som inleddes i Örebro för tolv år sedan. Här är del två i Computer Swedens granskning av automatspelslagen."
/Thomas Arnroth
Läs mer: http://www.idg.se/2.1085/1.565938

- Bra fortsättning på artikeln!
Ska bli intressant att läsa del tre i morgon.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

- Jag betalar tv-licensen, men tittar aldrig på tv.
Fast andra i familjen tittar.

Endast en i hushållet behöver betala.

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av autograph:

- Jag betalar tv-licensen, men tittar aldrig på tv.
Fast andra i familjen tittar.

Endast en i hushållet behöver betala.

- Jo, jag vet. Men det känns som att jag betalar för en biobiljett, men någon annan ser filmen. :/


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av rewoX:
Skrivet av autograph:

- Jag betalar tv-licensen, men tittar aldrig på tv.
Fast andra i familjen tittar.

Endast en i hushållet behöver betala.

- Jo, jag vet. Men det känns som att jag betalar för en biobiljett, men någon annan ser filmen. :/

Drygt.. Du får lägga kostnaden på dem som ser istället

Medlem

- Radiotjänst ville ju att även blinda skulle betala för tv-licens.
Så det var ju inte ens om att man kunde se eller inte.


signatur

autograph

12
Skriv svar