E3 är för konsoler – inte PC

Medlem

De har i åratal sagt att PC ska prioriteras, ingen mening att tro på MS om det här överhuvudtaget.

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rentah:

Jag kan tycka att PC spel inte får tillräckligt mycket love i spelvärlden från andra än just pc-spelare. Nästan lite tragiskt

Och ingen hatar konsoler och dess användare mer än PC-folket.

http://inwallspeakers1.com/wp-content/uploads/2014/06/dirty-c...

Känns som att E3 inte behövs för att lyfta fram PC-spelen lika bra. Spelsidor, olika communities och forum gör ett riktigt bra jobb där. PC gamers lyfter gärna fram underground-titlar, medan konsol gamers fokuserar mest på sina AAA-titlar.

Nja, de som hatar konsoler mest är konsolerspelarna, kika bara in konsolkriget.

Medlem

Misstänker att din ps3a inte mår så bra om du får ut den grafiken

Medlem

Jag vet inte varför folk gnäller så mycket. På Pc har vi fortfarande överlägset flest och bäst spel. Trams

Inaktiv

Vad då brister? Är Microsoft bakom flötet?

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av furzinate:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rentah:

Jag kan tycka att PC spel inte får tillräckligt mycket love i spelvärlden från andra än just pc-spelare. Nästan lite tragiskt

Och ingen hatar konsoler och dess användare mer än PC-folket.

http://inwallspeakers1.com/wp-content/uploads/2014/06/dirty-c...

Känns som att E3 inte behövs för att lyfta fram PC-spelen lika bra. Spelsidor, olika communities och forum gör ett riktigt bra jobb där. PC gamers lyfter gärna fram underground-titlar, medan konsol gamers fokuserar mest på sina AAA-titlar.

Varför hatar du konsoler för? Vad har en konsol någonsin gjort dig? Jag tycker att du borde springa ner till närmaste affär och köpa dig en valfri konsol och bli vän med den. Det är det enda sättet att få inre fred.

// God gaming race, owner of all.

Sa jag att jag hatade konsoler? Har Wii U, PS3, 360 och en PC för att få ut så mycket som möjligt av min hobby. Allt jag sa var att PC gamers (såna som bara spelar på PC) tenderar att hata konsoler.

Nice! Jag antog att du inkluderade med dig själv i och det skulle jag inte ha gjort. Då vart ju tyvärr mitt förra inlägg poänglöst.

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Misstänker att din ps3a inte mår så bra om du får ut den grafiken

Lär vara nån bugg, men sjukt rolig

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Deli:

Phil Spencer är full av skit, precis som deras produkter!

MS har sagt det i flera år nu, att dom så gärna vill och ska satsa på PC-spel och PC-community, men så händer absolut ingenting.

Möjligtvis att vi snart ser Dead Rising 3 på PC men jag antar att det blir i den mest fantastiska MS-andan, "Only on Windows 8"
För det finns inget MS älskar så mycket som att begränsa och försöka kontrollera sina kunder.

Lika bra dom skiter fullständigt i PC-marknaden och håller sig till sina skämtartiklar till produkter!

Hahaha... jävla tönt!

Tönt?...han har ju alldeles rätt.


signatur

More COOP for the masses

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Smoo87:

Misstänker att din ps3a inte mår så bra om du får ut den grafiken

http://madfanboy.com/sites/default/files/images_save/12aa1849...

Lär vara nån bugg, men sjukt rolig

Haha wtf xD. Fast det ansiktet såg lite bättre ut grafikmässigt än nisses bild

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Vilken mässa är för pc då?

Gamescon eventuellt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Ase:

Spencer verkar inte fatta mycket,x-box är en htpc i låst format ,för en spelmaskin är det inte. För enklare spel i sämmre upplösning & slöspelande duger den säkert men i dessa tider med steam os & andra aktörer( Android vilket jag nästan hatar osv) så biter dom sig själva i foten. Snart så spelar dom flesta pc spelare på annat än windows om dom fortsätter så här & då får dom helt enkelt skylla sig själva.

Tror inte att MS är särskilt beroende av Windows-gamers rent ekonomiskt tyvärr. Pengarna de tjänar på Windows kommer huvudsakligen från företagslicenser.

Skrivet av Kaleid:

De har i åratal sagt att PC ska prioriteras, ingen mening att tro på MS om det här överhuvudtaget.

Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rentah:

Jag kan tycka att PC spel inte får tillräckligt mycket love i spelvärlden från andra än just pc-spelare. Nästan lite tragiskt

Och ingen hatar konsoler och dess användare mer än PC-folket.

http://inwallspeakers1.com/wp-content/uploads/2014/06/dirty-c...

Känns som att E3 inte behövs för att lyfta fram PC-spelen lika bra. Spelsidor, olika communities och forum gör ett riktigt bra jobb där. PC gamers lyfter gärna fram underground-titlar, medan konsol gamers fokuserar mest på sina AAA-titlar.

Nja, de som hatar konsoler mest är konsolerspelarna, kika bara in konsolkriget.

Håller med, dock löjligt som fan.. Va får spelarna ut av att bråka om de? Att Sony och Microsoft glider ifrån varandra omvartannat gynnar ju bara spelarna. Konkurrens inom spelvärlden är aldrig fel! Just nu har jag bara en Ps4 men hade också tänkt köpa en Xbone när den visat lite mera patte Gaming är kul och må så vare oavsett vad man spelar på. Kom ifrån ämnet lite men men

Medlem

spelvärlden är onekligen fylld av mycket bullshit-kommentarer till bortförklaringar ; this was no exception.

Medlem

Skulle det inte vara jäkligt kul om valve hade en presskonferens jämte de andra och visa pcspel. Plötsligt skulle konsolerna ses i sitt riktiga ljus.

Skägg.
10 Chambers

Varningar utdelade för inlägg med dålig attityd.


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Rentah:

Jag kan tycka att PC spel inte får tillräckligt mycket love i spelvärlden från andra än just pc-spelare. Nästan lite tragiskt

Och ingen hatar konsoler och dess användare mer än PC-folket.

http://inwallspeakers1.com/wp-content/uploads/2014/06/dirty-c...

Känns som att E3 inte behövs för att lyfta fram PC-spelen lika bra. Spelsidor, olika communities och forum gör ett riktigt bra jobb där. PC gamers lyfter gärna fram underground-titlar, medan konsol gamers fokuserar mest på sina AAA-titlar.

Det är det jag menar. Vi behöver ingen hjälp med det. För att PC-folket vet vad vi har och vad vi gillar. Att många. till och med majoriteten kan tyckas hacka på konsolerna har inget med frågan att göra. Utan du tar en förhastad slutsats. Grejen är. När var senaste gången du hörde från en inbiten konsol spelare att: Fan vad synd att det här spelet inte kommer till min ps3/ps4/xbox360/xbone. Det hade jag viljat ha. Som vi pc-spelare MÅSTE säga och känna oss bortglömda för.. GTA5 är mitt exempel. Spelskapare från stora företag gör hellre spel till en konsol än till PC:n. Är det lättare? ja... Det är också dålig stil. Så pc-spelaren ska garanterat få en dåligare version än konsolerna i framtiden? Det vill inte jag riktigt gå med på.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Vilken mässa är för pc då?

De är Gamescon i tyskland.

Medlem

om microsoft lämnar PCmarknaden ifred blir jag överlycklig, dem gör inget värt att spela ändå


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Det som stör mig är att Phil Spencer är ingen naturlig talare märks hur han systematiskt läser innan till som någon annan på Microsoft diktat ihop. Han har gått på någon "tala inför publik-kurs" vilken syns när han viftar sjukt störande med höger hand (som syns t.o.m. på bild) inför varje punkt han tar upp..

Med tanke på vad "lilla" bolaget Microsoft drar in så kan man ju tycka att de borde ha råd med någon mer entusiastisk publiktalesperson som är insatt i spel och konsoler.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Smoo87:

Misstänker att din ps3a inte mår så bra om du får ut den grafiken

http://madfanboy.com/sites/default/files/images_save/12aa1849...

Lär vara nån bugg, men sjukt rolig

Haha wtf xD. Fast det ansiktet såg lite bättre ut grafikmässigt än nisses bild

Bara en bild som är ingame.. ju!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Smoo87:

Misstänker att din ps3a inte mår så bra om du får ut den grafiken

http://madfanboy.com/sites/default/files/images_save/12aa1849...

Lär vara nån bugg, men sjukt rolig

Haha wtf xD. Fast det ansiktet såg lite bättre ut grafikmässigt än nisses bild

Bara en bild som är ingame.. ju!

Jo jag vet, men nisses bild är omgjord så att det ser värre ut ;). Men måste bara säga att den ser jäkligt komisk ut xD. Kan inte Nathan alltid se ut så?

Medlem

E3 är bara en stor samling ointressanta AAA-spel, jag tror inte jag haft kul med ett AAA-spel sen jag var 12, jag behöver inte E3 eller Microsoft, inte ni heller.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Jag förstår inte denna ordväxling mellan konsol spelare och PC spelare, skärp er nu!
Jag har inget emot någondera men jag kan förstå när folk blir besvikna på Microsoft när de gång på gång säger att man skall lägga mer tid på PC spelandet men varje år blir det mindre och mindre.
När Spencer talar att Windows inte passar på E3 mässan så förstår jag inte vad han menar egentligen eftersom det är inte nya Office eller något nytt API för server 2013 utan det borde handla om spel.
Så Windows har en viktig del på mässan med tanke på alla spel som släpps till den.
Problemet för Microsoft är ju att man står på två ben när det gäller spel och trots att företaget är ett av de största i världen så kan de uppenbarligen inte prioritera två divisioner samtidigt.

Medlem

Fast jag förstår verkligen varför MS inte sätter PC på scenen när de har två konkurrenter som helhjärtat fokuserar på sina spelmaskiner.
Om MS släppte fokuset och började prata om PC så skulle det bli mindre tid att marknadsföra Xbox, och det leder till mindre intresse för maskinen. Mindre säljsiffror och mindre kunder.
Man behöver ju inte marknadsföra en PC, det har "alla" redan ändå.

Och det hade ju varit lite konstigt med en 3e part som anordnar en PC konferens på E3. Jag hade inte klagat om det hände, men vilka ska ha den motivationen och finansen liksom?


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag fixade bilden åt dig:

Uncharted fungerar inte alls på PC.


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar