Medlem
Adblock

Hej, jag förstår inte det här daltandet med personer som hotar FZ med adblock och uppmuntrar folk att använda det. Ni bedriver faktiskt ett företag, så se till att varna eller bana de personers konton som säger att de använder det i kommentarerna.


signatur

IDKFA

MFZ
Medlem

goodwill
goodwill, gott rykte, det goda anseende som ett land, en person, ett företag/organisation kan åtnjuta.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Å andra sidan finns det ju tre alternativ, om man nu inte tycker att FZ är värt att betala för:

1) Stå ut med reklam och därmed i princip betala för saker som man inte tycker är värt pengarna

2) Slå på annonsblockerare och fortsätta besöka sajten

3) Gå till andra sidor som man tycker är bättre

Att folk inte väljer 1 är väl inte så konstigt. Fördelen med 2 kontra 3, trots att dom "gratissurfar", är att besökarna trots allt stannar kvar och den dagen då dom tycker att det är värt det så slås blockeraren av igen och FZ får tillbaka annonsintäkterna.

Sedan är det som MFZ är inne på; om man är för hård kanske man gör folk sura och då sticker dom för gott. Det är bättre att bemöta dom med argument och förklaringar om varför det är som det är och varför reklam behövs.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Det finns ju ett fjärde alternativ.

betala 300 för ett helår, få 6 tidiningar (värde 300) på köpet OCH slipp reklam (om du vill)

Jag vågar påstå att FZ går så gott de kan för att tillgodose våra olika behov när det gäller det här!

Att folk som inte vill ha reklam inte använder sig av den möjligheten för en sida de besöker dag ut och dg in är för mig obegripligt.

Skägg.
10 Chambers

Det är ju såklart en knepig fråga. De som adblockar förvägrar oss annonsintäkter, samtidigt som de kanske skriver en rad inlägg, plitar bloggar och liknande som kanske gör att andra, som inte adblockar, får fler sidvisningar. Med supporterprogrammet hoppades vi fånga upp våra mest trogna besökare, och samtidigt belöna dem med en rad förmåner.

Att direkt blockera innehåll för de som adblockar är ingen svår sak, och fortsätter andelen som blockar att öka kanske den sista utvägen blir att stänga av innehåll för dem, implementera Paywalls för de som faktiskt vill betala för sig. Jag hoppas verkligen inte att det behöve gå så långt och tar mycket hellre en dialog och omvänder folk. För dem att förstå.

Er feedback är mycket nyttig!


signatur
Medlem

Alltså det jag menade är bara för folk som påpekar att de använder det. Även om jag förstår att det är en svår fråga.


signatur

IDKFA

Det klart frågan är svår - jag erkänner här villigt att jag adblockade fz.se för fullt innan erbjudandet om supportermedlemskap skapades - inte för att jag hade någonting specifikt emot de annonser som fz hade/har utan mest för att jag som nästan alla andra kör adblocker och låter den göra sin grej.

När erbjudandet dök upp - och med tanke på prisvärdheten så var det väldigt svårt att säga nej. Det krävs ju inget geni för att förstå att ni behöver intäkter någonstans ifrån för att driva sidan. Antar att ni får lön då och då med (hoppas iaf ) Och då bidrar jag mer än gärna med mina 82 öre om dagen. Hoppas att fler resonerar så!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Widowmaker-EATTJ:

Det klart frågan är svår - jag erkänner här villigt att jag adblockade fz.se för fullt innan erbjudandet om supportermedlemskap skapades - inte för att jag hade någonting specifikt emot de annonser som fz hade/har utan mest för att jag som nästan alla andra kör adblocker och låter den göra sin grej.

När erbjudandet dök upp - och med tanke på prisvärdheten så var det väldigt svårt att säga nej. Det krävs ju inget geni för att förstå att ni behöver intäkter någonstans ifrån för att driva sidan. Antar att ni får lön då och då med (hoppas iaf ) Och då bidrar jag mer än gärna med mina 82 öre om dagen. Hoppas att fler resonerar så!

Tack


signatur
Medlem
Skrivet av Widowmaker-EATTJ:

Det finns ju ett fjärde alternativ.

betala 300 för ett helår, få 6 tidiningar (värde 300) på köpet OCH slipp reklam (om du vill)

Jag vågar påstå att FZ går så gott de kan för att tillgodose våra olika behov när det gäller det här!

Att folk som inte vill ha reklam inte använder sig av den möjligheten för en sida de besöker dag ut och dg in är för mig obegripligt.

Nej, det alternativet finns inte "om man nu inte tycker att FZ är värt att betala för".

Eller menar du att man skall betala i alla fall, trots att man inte tycker att det är värt det, bara för att kunna slippa reklam? Låter helmysko.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av conthox:

Nej, det alternativet finns inte "om man nu inte tycker att FZ är värt att betala för".

Eller menar du att man skall betala i alla fall, trots att man inte tycker att det är värt det, bara för att kunna slippa reklam? Låter helmysko.

Missa det, sorry. Alldeles för tidigt på morgonen, ignorera!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Själv så kör jag både supporter och med reklam. Jag stängde av de reklamen som jag tycker är jobbigast. (bakgrunden och den ovanför artiklarna)

Kan också erkänna att jag körde med addblocker innan supporten, mest för att jag alltid råkade klicka på reklamen ovanför artiklarna för att den alltid var så seg på att ladda.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Den dagen jag får ett fast arbete ska ni få era jävla pengar

Sluta nu hacka på mig

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Hej, jag förstår inte det här daltandet med personer som hotar FZ med adblock och uppmuntrar folk att använda det. Ni bedriver faktiskt ett företag, så se till att varna eller bana de personers konton som säger att de använder det i kommentarerna.

FZ är en av dom få sidorna jag faktiskt inte använder adblock på.
Men blir ändå påhoppad av den arga rutan högst upp som säger att jag har det
Dock så är "relaterade" rutan i artiklar förbannad jobbig.

1
Skriv svar