Episk handling väntar i Call of Duty: Advanced Warfare

Robot
Medlem
Episk handling väntar i Call of Duty: Advanced Warfare

Urk vad jag ogillar ordet epic/episkt. :s

Det har gått sådan inflation i ordet episk att det inte betyder ett skit längre. Har man så lite fantasi som kreatör att man inte kan beskriva sitt verk med andra ord så sätter jag inte stor tilltro till resultatet!

Medlem

Singleplayer i CoD? You're doing it wrong.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Figurlig:

Urk vad jag ogillar ordet epic/episkt. :s

Det beror naturligtvis på hur man använder ordet. Jag använder det gärna i dess ursprungliga betydelse. Att en klasskompis på gymnasiet kan halsa fyra bärs i en ölbong är däremot inte så "epic" även om vissa hävdar det.

Medlem

Jag litar inte på utvecklarvideor. Blir aldrig så bra som de säger.

Extra skeptisk blir jag när det gäller Call of duty.

Förra året skröt de med fiskar som simmade undan. Nu skryter de om manus utvecklat under tre år, motion capture och hjälp från soldater. Har de inte alltid haft det?

Jag tror Advance warfare kan slå försäljningsrekord. Samtidigt som antalet missnöjda är fler än någonsin.

Om Advance warfare och nästa år spel, kvalitetsmässigt blir en flopp, tror jag att Call of duty-serien upphör inom några år.

Call of duty lär nog aldrig bli lika bra som när 4:an var det hetaste.

Black ops var det sista spelet som var rätt okej. Spelen efter det har varit urusla.

Medlem
Skrivet av mh76:

Jag litar inte på utvecklarvideor. Blir aldrig så bra som de säger.

Hoppas ingen gör det - dom är lika regisserade som videona dom regisserar i dom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ryssland, Kina eller Nordkorea lackar, attackerar USA, men 'muricanerna är för starka och en kille vinner kriget helt ensam, tillsammans med Spacey möjligtvis. The end.

Gen
Medlem

Med tanke på hur mycket Ubi skiter PC folket i ansiktet och BF4 varit buggigt det senaste så kan jag faktiskt tänka mig köpa mitt första CoD spel sen 4an.

Medlem

Återstår och se.. litar mer på Sledgehammer Games än Infinity Ward vilket på senare år har gått ner sig sjukt jävla mycket efter många tunga namn försvann.

Ser framemot detta.. har man en huvudroll med Kevin Spacey säger en hel del vad för budget dom har och vad dom kommer satsa extra mycket den här gång!

+ från min sida!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Har varit tveksam mot "hype" och dylikt sedan detta debakel nedan:

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av mh76:

Jag litar inte på utvecklarvideor. Blir aldrig så bra som de säger.

Hoppas ingen gör det - dom är lika regisserade som videona dom regisserar i dom.

va?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

FM-guru
F.d. Sisyr

Det räcker inte med att göra generiska spel, de använder dessutom de mest jävla generiska orden för att beskriva dem...

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av mh76:

Jag litar inte på utvecklarvideor. Blir aldrig så bra som de säger.

Hoppas ingen gör det - dom är lika regisserade som videona dom regisserar i dom.

va?

Han menar att det är mer eller mindre redan bestämt vad de skall säga i sina utvecklarvideos, att det i princip skulle läsa det ut ett manus.
Att dessa videos är redigerade lika mycket som spel videorna som de visar upp i sin utvecklarvideo

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av mh76:

Jag litar inte på utvecklarvideor. Blir aldrig så bra som de säger.

Hoppas ingen gör det - dom är lika regisserade som videona dom regisserar i dom.

va?

Han menar att det är mer eller mindre redan bestämt vad de skall säga i sina utvecklarvideos, att det i princip skulle läsa det ut ett manus.
Att dessa videos är redigerade lika mycket som spel videorna som de visar upp i sin utvecklarvideo

ok, intressant formulering bara...

Men varför spelar det någon roll om de är regisserade (redigerade lär de vara oavsett)? Det rör sig ofta om en hel del pengar och då kan man inte slarva ut en snabb video där de säger vad det vill.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av mh76:

Jag litar inte på utvecklarvideor. Blir aldrig så bra som de säger.

Hoppas ingen gör det - dom är lika regisserade som videona dom regisserar i dom.

va?

Han menar att det är mer eller mindre redan bestämt vad de skall säga i sina utvecklarvideos, att det i princip skulle läsa det ut ett manus.
Att dessa videos är redigerade lika mycket som spel videorna som de visar upp i sin utvecklarvideo

ok, intressant formulering bara...

Men varför spelar det någon roll om de är regisserade (redigerade lär de vara oavsett)? Det rör sig ofta om en hel del pengar och då kan man inte slarva ut en snabb video där de säger vad det vill.

Sant, men skillnaden med en video som denna och en video där inga frågor och svar är planerade i förväg så har du bra mycket större chans att få se hur spelet verkligen kommer att bli och inte någon "fake reklam" a la Aliens: Colonial Marines.

Medlem

- Jag vet inte, men jag hoppas på denna!


signatur

autograph

Fniss ... Även om jag tror Sledgehammer Games kommer göra ett bra spel, så kommer de ändå bli tvugna att "CoD"-ifiera det så att det blir precis så där vi inte vill ha det. Ingen tvekan om att de är kompetenta spelutvecklare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

- Jag gillade Ghosts!


signatur

autograph

Medlem

Call of Duty 1, 2 och Modern Warfare 1 & 2 samt World at War var bra spel. Sen... har jag inte kännt att detta är inget att spendera sina slantar på.

Prövat lite gratis weekends på steam av div nyare cods... (patchar/mods, kan man kalla dem fast man betalar fullpris då) Glad att man inte betalade för detta.

1
Skriv svar