Battlefield Hardline-betan nu öppen för alla

Robot
Battlefield Hardline-betan nu öppen för alla

Alla med en pc kan nu testa det första Battlefield-spelet som inte görs av Dice.

#electronic-arts, #battlefield-hardline, #dice, #visceral-games


Medlem
Battlefield Hardline-betan nu öppen för alla

länk?

dmn
Medlem
Skrivet av UOme:

länk?

http://battlelog.battlefield.com/

duh.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av UOme:

länk?

http://battlelog.battlefield.com/

duh.

http://battlelog.battlefield.com/bfh/

duh.

Medlem
Youtuber

Känns rätt tröttsamt hur PR-Arbetet på AAA-titlar går till... "Här har ni stängd beta - Hype hype", sedan tar det en vecka och betan blir öppen, varför inte bara gör den öppen för första början?

Plus och minus på BF:HL

+Mer Action än BF4
+Mer fordon
+Inte lika mycket rubberbanding (vad jag kunde märka)

- BF4 Reskinned
- Känns inte som polis och tjuv, utan två para-militär-grupper som slåss


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Dom har iaf betan vid rätt tidpunkt. Inte 1 månad innan relase


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av figgehn:

- Känns inte som polis och tjuv, utan två para-militär-grupper som slåss

Rio de Janeiro-style!

Medlem

Kommer nog testa detta men ser verkligen bara ut som bf4 i nya kläder.
BF4: Urban Warfare eller nått hade ju passat bättre.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av Soulless:

Kommer nog testa detta men ser verkligen bara ut som bf4 i nya kläder.
BF4: Urban Warfare eller nått hade ju passat bättre.

Hade väl inte funkat så bra med tanke på att det inte är ett krig utan rån

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Soulless:

Kommer nog testa detta men ser verkligen bara ut som bf4 i nya kläder.
BF4: Urban Warfare eller nått hade ju passat bättre.

Hade väl inte funkat så bra med tanke på att det inte är ett krig utan rån

Med tanke på arsenalen och mentaliteten bland spelare så kunde det likväl varit ett krig.

Medlem

Skulle aldrig i livet betala fullpris för denna mod/expansionspaketet.
120 spänn är detta max värt i mina ögon efter ha testat.

Är det Frostbite2 motorn eller är det Vicerals ArmyOfTwo motor?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Frostbite 3 (BF4)

Vad gäller spelet så..

1. Borde släppts som DLC och inte ett fullprisspel
2. Har spelat ca 14 timmar av betan och har haft mer kul med det än mina 400+ timmar i BF4 - klanen jag är medlem i har aldrig haft så kul!
3. Har du inte provat så gör det! Se till att spela med vänner över TS/Voip och du kommer ha ännu roligare!

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Är det Frostbite2 motorn eller är det Vicerals ArmyOfTwo motor?

Frostbite 3. Det är Copy/paste rakt av. Andra skins, fordon, & lite andra ljud. Annars så likt BF4 som möjligt. Tråkigt faktiskt.

Medlem

Battlefield cementerar sig som det nya COD, nya moddar vart och vartannat år.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Jag var väldigt skeptisk till hela förfarandet. Men efter att ha spelat ett par timmar så får jag säga att det är väldigt underhållande. Betan har dock inte fått High-frequenzy updaten som släpptes till BF4 (är min tolkning, alternativet saknas i options).
Kommer bli ett köp för min del.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Skrivet av rewoX:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Är det Frostbite2 motorn eller är det Vicerals ArmyOfTwo motor?

Frostbite 3. Det är Copy/paste rakt av. Andra skins, fordon, & lite andra ljud. Annars så likt BF4 som möjligt. Tråkigt faktiskt.

OK, tack.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Skrivet av warh0g:

Jag var väldigt skeptisk till hela förfarandet. Men efter att ha spelat ett par timmar så får jag säga att det är väldigt underhållande. Betan har dock inte fått High-frequenzy updaten som släpptes till BF4 (är min tolkning, alternativet saknas i options).
Kommer bli ett köp för min del.

Har inte fått High-Frequency updaten än nej, ny update idag så vem vet? Om inte annat så lär den väl få det i samband med release av fullversionen. Har dock inte märkt så mycket av det då kartor/spelare är mindre/färre.

Medlem

Finns det nått att hämta för dom som hoppat över både BF3 och 4:an?

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Finns det nått att hämta för dom som hoppat över både BF3 och 4:an?

Det fränaste är att du kan åka zipline mellan byggnader. Annars är det egentligen BF2: Bad Company med fräschare skins och grafikmotor i en annan miljö.

Enda orsaken till att DICE/EA inte tillåter mods är för att de ska kunna ta fullpris för sånt här som hade gjorts av moddare för länge sedan.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Dom kan stänga betan igen, det var det sämsta skiten jag spelat på länge...... Pinsamt att det ens släpps som ett eget spel. Dom kunde på sin höjd släppt det som ett gratis DLC till BF4.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

En gång i tiden innan begreppet DLC var myntat så var detta ett första klassens expansionspaket som kunde betingat ett pris motsvarande 50-60% av det fulla spelet.

*Ny kampanj
*Nya banor i MP
*Nya prylar
*Samma motor

Så skillnaden mot den gamla tidens expansionspaket och detta "fulla" spel är kampanjen.

Har inte spelat så mycket, men kommer definitivt att skaffa det. Dock inte på Origin för 600 spänn!!!

Medlem

Jag tyckte spelet var kass. Var som en mix av Payday och CS + lite fordon. Inget att hänga i granen.


signatur

I drank what?

Det är absolut värt ... 50 - 100:- Köp det inte full pris. Så roligt är det tyvärr inte, även om det finns en liten charm i att det har på sig BF4's shorts i andra miljöer än vad vi kanske är vana vid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ringo:

En gång i tiden innan begreppet DLC var myntat så var detta ett första klassens expansionspaket som kunde betingat ett pris motsvarande 50-60% av det fulla spelet.

*Ny kampanj
*Nya banor i MP
*Nya prylar
*Samma motor

Så skillnaden mot den gamla tidens expansionspaket och detta "fulla" spel är kampanjen.

Har inte spelat så mycket, men kommer definitivt att skaffa det. Dock inte på Origin för 600 spänn!!!

Det finns dlc som motsvarar vad en expansion kostade för massa år sedan. GTA dlc, Deus Ex missing link, lägger ju till flera timmars speltid men å andra sidan så patchades nya maps gratis in i spelen.

Idag kallas patcher för dlc och kostar 120 spänn, och expansioner säljs för 600 som nya spel. Hardline tillhör det senare i allra högsta grad.

Medlem

Det är en besvikelse. Ja, jag vet att det är en beta och jag har spelat massor av alpha/beta-spel innan. BF: Hardline är en besvikelse inte pga. buggar, brist på innehåll, opolerad grafik eller andra beta-problem. Hela konceptet brister.

I stort är spelet samma som att spela CQB eller en mindre infanteri-bana i BF3 eller BF4. Fast inte ens det.

- Banorna i betan är små. Vilket faktiskt är kul då man får lite mindre "dötid" och mer action. Problemet är dock att du snabbt lär dig och tröttnar på banan. Betan har två banor och 80% alla strider händer på en plats. Resultatet är nästan ett skyttegravskrig likt vad man hittar om man spelar BF4 på den där inomhusbanan i bergen. Vi kanske ser en massa bättre banor, vi har trots allt bara sett två.
- Fordonen är få och ointressanta. Bilar ger visst skydd men är mest för att ta sig snabbt in i fiendebasen och sedan överges dem. De två bilarna med torn är lite mer intressanta men jag har en känsla om att dem kommer förekomma lika sparsamt som dem gör nu.
- Vapen är färre och känns mindre modifiera än BF4.
- Grafiken verkar bara precis samma som BF4, om inte lite sämre (vilket igen kan beror på att det är beta).
- Grappling hooks och zip-lines är intressanta men tyvärr bara användbara på ett fåtal ställen som verkar fördefinierade av level-designer.

Vad som dock stör mig mest är att BF: Hardline erbjuder inget som BF4 inte har. Vill du verkligen köra tjuv och polis så köp Payday 2 eller något Rainbow Six. För detta är Battlefield med ett stänk av tjuv och polis.

Spelet är en bortkastad potential och ett bevis på att Dice börjar stagnera som så många andra studier gör när dem blir stora. Dice hade kunna ha med gisslan som brottslingarna kan ha som mänskliga sköldar. Dem hade kunna låta poliserna arrestera brottslingarna för olika fördelar. Kunnat bestraffa poliserna för för mycket kollateral skada. Kunna introducera helt nya spelstilar och tänk i spelet. Se på Payday, se på Rainbow Six, se på gamla SWAT 4. Istället väljer Dice den "säkra" vägen genom att göra ett Battlefield i stadsmiljö, utan tunga fordon och med fokus på CQB.

Spelet har inget direkt dåligt men ej heller någonting nytt. Det finns i princip ingen anledning att köpa detta spel om du har BF4. Det är en besvikelse.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Kommer ihåg när Special Forces släpptes till BF2. Lite nya vapen och fordon, nya modeller på karaktärerna samt Zip Line och Grappling Hook.

Det är imo likadant som Hardline, minus "pengarna".

Medlem

testat på ps4. spelet var ingen höjdare enligt mig:)

Medlem
12
Skriv svar