Råna den största banken hittills i Payday 2

Robot
Råna den största banken hittills i Payday 2

Nytt DLC introducerar spelets hittills största bank (att råna) och möjligheten att planera intrånget i detalj.

#payday-2, #spintires, #starbreeze


Medlem
Råna den största banken hittills i Payday 2

Detta är mycket bättre än vad det har varit tidigare. Planeringsfasen är en mycket välkommen del, även om folk i publik bara ritar penisar och hakors :).
Men det största problemet med Payday kvarstår och det är att när larmet går på death wish så blir det halvt omöjligt. När man på level 100, kör enforcer/tech för att få så hög armor som möjligt, dör utav en vanlig polis på under 5 sekunder då är det tyvärr inte roligt. Det är mer eller mindre en stealth spel om man ska klara av de svårare banorna för går larmet så blir det plågsamt.

Medlem
Skrivet av brandter:

Detta är mycket bättre än vad det har varit tidigare. Planeringsfasen är en mycket välkommen del, även om folk i publik bara ritar penisar och hakors :).
Men det största problemet med Payday kvarstår och det är att när larmet går på death wish så blir det halvt omöjligt. När man på level 100, kör enforcer/tech för att få så hög armor som möjligt, dör utav en vanlig polis på under 5 sekunder då är det tyvärr inte roligt. Det är mer eller mindre en stealth spel om man ska klara av de svårare banorna för går larmet så blir det plågsamt.

Nyckelordet är "death wish"

Medlem
Skrivet av brandter:

Men det största problemet med Payday kvarstår och det är att när larmet går på death wish så blir det halvt omöjligt. När man på level 100, kör enforcer/tech för att få så hög armor som möjligt, dör utav en vanlig polis på under 5 sekunder då är det tyvärr inte roligt. Det är mer eller mindre en stealth spel om man ska klara av de svårare banorna för går larmet så blir det plågsamt.

Well, problemet tidigare var att overkill-nivån var för enkel när den var det svåraste man kunde spela på. Det gick att klara såna kupper med lite godtycklgia spelare i public-spel. DW är ju till för de grupperna som är over the top och extremt skickliga. Det är liksom meningen att majoriteten av spelarna inte ska klara av DW och om du tillhör dem får du helt enkelt nöja dig med de lägre nivåerna, det är väl inget problem?

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av brandter:

Men det största problemet med Payday kvarstår och det är att när larmet går på death wish så blir det halvt omöjligt. När man på level 100, kör enforcer/tech för att få så hög armor som möjligt, dör utav en vanlig polis på under 5 sekunder då är det tyvärr inte roligt. Det är mer eller mindre en stealth spel om man ska klara av de svårare banorna för går larmet så blir det plågsamt.

Well, problemet tidigare var att overkill-nivån var för enkel när den var det svåraste man kunde spela på. Det gick att klara såna kupper med lite godtycklgia spelare i public-spel. DW är ju till för de grupperna
som är over the top och extremt skickliga. Det är liksom meningen att majoriteten av spelarna inte ska klara av DW och om du tillhör dem får du helt enkelt nöja dig med de lägre nivåerna, det är väl inget problem?

Problemet är att skicklighet inte har någonting med det att göra. Transport uppdrag måste göras skriptat i princip, alla måste ha en exakt spec för att klara uppdraget på under 2min. Då blir det istället oförskämt enkelt. Stealth uppdrag är samma sak, fånigt enkla oavsett svårighetsgrad om du kör ghost, men går larmet då är det bara att gå och dö. Det är inget större problem egentligen, tills du kommer till ett uppdrag som firestarter där första dagen i princip är helt omöjlig att klara av med stealth, det går men tar sjukt lång tid. Då måste man blitza uppdraget och man får istället inte med sig några pengar (eller vapen om man ska vara petig).

Det känns som att det finns intelligentare lösningar för att öka svårighetsgraden på uppdrag som är guns blazing än att göra så random säkerhetsvakt dödar dig på 3 skott, du kan inte undvika att bli träffad därför blir det tråkigt. Hade jag aktivt kunnat undvika att ta skada hade jag inte klagat, då hade det varit ok, men spelar du ghost på ett uppdrag där du behöver öppna dörrar med ECM så är du stendöd varje gång larmet går eftersom att din armor inte räcker.

Medlem

Trodde denna update var GRATIS... Sen visar sig att det är ett DLC... Happ... Kanske köper om ett tag...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Trodde denna update var GRATIS... Sen visar sig att det är ett DLC... Happ... Kanske köper om ett tag...

Ja alla deras DLC:s kostar :). Men de vill ju ha pengar de snåla jävlarna :P.
Och alla nya kartor räknas som DLC.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Remus:

Trodde denna update var GRATIS... Sen visar sig att det är ett DLC... Happ... Kanske köper om ett tag...

Ja alla deras DLC:s kostar :). Men de vill ju ha pengar de snåla jävlarna :P.
Och alla nya kartor räknas som DLC.

Hur tänker såna som du? Spelet är något år gammalt och det är inget spel du lägger in dagar på som WoW och då är de svårt att tjäna pengar eller underhålla spelet om de inte får in något för de. De la du som snålar på din hobby.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Remus:

Trodde denna update var GRATIS... Sen visar sig att det är ett DLC... Happ... Kanske köper om ett tag...

Ja alla deras DLC:s kostar :). Men de vill ju ha pengar de snåla jävlarna :P.
Och alla nya kartor räknas som DLC.

Ursäkta, men hur fan tänker du nu? De tar verkligen inte betalt för alla DLC. Sedan Armored Transport är det här den första kartan man behöver betala för. Men det är fortfarande gratis att spela kartan om du hoppar in i en lobby som hostas av en som äger materialet.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av brandter:

Men det största problemet med Payday kvarstår och det är att när larmet går på death wish så blir det halvt omöjligt. När man på level 100, kör enforcer/tech för att få så hög armor som möjligt, dör utav en vanlig polis på under 5 sekunder då är det tyvärr inte roligt. Det är mer eller mindre en stealth spel om man ska klara av de svårare banorna för går larmet så blir det plågsamt.

Well, problemet tidigare var att overkill-nivån var för enkel när den var det svåraste man kunde spela på. Det gick att klara såna kupper med lite godtycklgia spelare i public-spel. DW är ju till för de grupperna
som är over the top och extremt skickliga. Det är liksom meningen att majoriteten av spelarna inte ska klara av DW och om du tillhör dem får du helt enkelt nöja dig med de lägre nivåerna, det är väl inget problem?

Problemet är att skicklighet inte har någonting med det att göra. Transport uppdrag måste göras skriptat i princip, alla måste ha en exakt spec för att klara uppdraget på under 2min. Då blir det istället oförskämt enkelt. Stealth uppdrag är samma sak, fånigt enkla oavsett svårighetsgrad om du kör ghost, men går larmet då är det bara att gå och dö. Det är inget större problem egentligen, tills du kommer till ett uppdrag som firestarter där första dagen i princip är helt omöjlig att klara av med stealth, det går men tar sjukt lång tid. Då måste man blitza uppdraget och man får istället inte med sig några pengar (eller vapen om man ska vara petig).

Det känns som att det finns intelligentare lösningar för att öka svårighetsgraden på uppdrag som är guns blazing än att göra så random säkerhetsvakt dödar dig på 3 skott, du kan inte undvika att bli träffad därför blir det tråkigt. Hade jag aktivt kunnat undvika att ta skada hade jag inte klagat, då hade det varit ok, men spelar du ghost på ett uppdrag där du behöver öppna dörrar med ECM så är du stendöd varje gång larmet går eftersom att din armor inte räcker.

Jag förstår faktiskt inte vad du försöker säga. Tidigare klagade du på att svåraste nivån är för svår och svaret är väl att spela på en enklare nivå helt enkelt. Och det går visst att undvika att bli träffad om du använder dig av dodge-chansen.

Om du bara är ute efter att klanka ner på spelet i allmänhet är jag inte intresserad av att svara dig eftersom du verkar ha en väldigt bestämd och trångsynt syn redan.

Medlem

Dodge-chansen är en passiv chans. Dvs inget du kan påverka aktivt. I den aspekten är dodge rätt värdelöst då det helt enkelt är en RNG faktor. Personligen så vill jag radera ut så MYCKET RNG det bara går. Armor är inte RNG. Jag har prövat alla builds i PD2 och klarat av de flesta uppdrag på DW.

Dodge som Ghost VS en Enforcer med sin tunga armor eller en Tech med sin armor upgrade. Så vinner Enforcer/Tech vilken dag som helst. Min favoritbuild jag kör oftast är Mastertech för jag helt enkelt älskar inspire och dominator som Mastermind tillför. C4 är inte illa de heller

Men Brandter har rätt angående Death Wish i "Gunsblaze" situationer. Vissa uppdrag då man helt enkelt inte kan stealtha så måste man ha perfekta setups för att klara dessa. Exempeltvis transportuppdrag. Som vanligtvis brukar resultera i 3st Tech/forcers och en Masterforcer med aced inspire bland annat. Men då har man designat sig själv väldigt specifikt för att klara av bara en typ av uppdrag. Vilket är lite trist då man vill väl kunna köra vad som helst och klara det ändå. Vilket man ibland gör lustigt nog med lite tur på spawns etc.

Däremot själva stealthaspekten utav spelet är skitenkel att klara av oavsett svårighetsgrad eller build man kör. Visst är det lättare som Ghost med ECM som öppnar security dörrar. Men det behövs verkligen inte om man bara har tålamod och vet vad man gör.

Faktum är att det tog en 2 försök till att lyckas stealtha nya Big Bank som Ghost. Rolig bana som bara den att stealtha utan tvekan men ibland känner man att man hade svårare när man försökte lära sig Framing Frame dag 3 än nya Big Bank.

I vilket fall jag älskar spelet. Det finns en hel del de skulle behöva fixa (faktiska buggar som dsync/lag som rent utsagt är förädiska när de sker under stealth).
Nej back to grinding XP. Road to Infamy 5


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem

Till de som säger att det lika gärna är lika bra att ge upp när larmet går och man försöker stealtha en bana. Visst, om du kör banan med det specifika målet att stealtha den då håller jag med. Men om du enbart försöker klara den fast helst med stealth, då handlar det helt enkelt om rätt förberedelser (och rätt personer att spela med). Jag och dem jag brukar spela med brukar dela upp oss så vi är två pers som tar med sig stealth-utrustning, medan de andra två är bepansrade till tänderna med vapen (eller 2 +1 om vi är 3). De som inte stealthar står sedan utanför och väntar på stealtharna och om de i sin tur skulle misslyckas så springer kavalleriet in och täcker dem. Visst, på Death Wish är det svårt men det säger ju sig självt.

Om vi kör en bana med det specifika målet att stealtha den så stealthar självklart alla. Då blir det svårt om larmet väl går, fast då restartar vi ju bara eftersom vi enbart är där för att stealtha.

Så jag vet inte om jag köper argumentationen. Möjligtvis om du kör solo kan jag förstå frustrationen. Annars handlar allt om samarbete.

Medlem
Skrivet av Felthragar:

Men om du enbart försöker klara den fast helst med stealth, då handlar det helt enkelt om rätt förberedelser (och rätt personer att spela med). Jag och dem jag brukar spela med brukar dela upp oss så vi är två pers som tar med sig stealth-utrustning, medan de andra två är bepansrade till tänderna med vapen (eller 2 +1 om vi är 3). De som inte stealthar står sedan utanför och väntar på stealtharna och om de i sin tur skulle misslyckas så springer kavalleriet in och täcker dem. Visst, på Death Wish är det svårt men det säger ju sig självt.

Exempelvis alla typer av PRO JOBS. Jag brukar göra precis samma sak. Stealthar själv medans de andra 3 kan stå utanför i full armor och göra lite som de vill medas de väntar på att jag klarar stealthen eller går total Zoidberg över skiten.

Men på Death Wish som sagt. Även om du skulle göra såhär så är ni minus en spelare med bra armor/vapen med en sån setup. Och en spelare kort med rätt setup för DW gör saken bara värre.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Medlem
Skrivet av Remus:

Trodde denna update var GRATIS... Sen visar sig att det är ett DLC... Happ... Kanske köper om ett tag...

Hoppas på Steam Summersale då

Medlem
Skrivet av SilvaH:

Dodge-chansen är en passiv chans. Dvs inget du kan påverka aktivt. I den aspekten är dodge rätt värdelöst då det helt enkelt är en RNG faktor. Personligen så vill jag radera ut så MYCKET RNG det bara går. Armor är inte RNG. Jag har prövat alla builds i PD2 och klarat av de flesta uppdrag på DW.

Passiv, ja. Men genom att antingen rusa eller ducka ökar du ju sannolikheten att skott missar dig. Så genom att röra sig på rätt vis påverkar man aktivt. Jag spelar själv inte på DW eftersom det är för svårt, men på åtminstone overkill har jag sett gott om folk som skuttar omkring i olika varianter av lättare armor och överlever minst lika bra som oss andra tjocksmockar.

Ursprungsklagomålet från han/hon var ändå "Men det största problemet med Payday kvarstår och det är att när larmet går på death wish så blir det halvt omöjligt." och svaret är ju helt enkelt att det finns folk som är tillräckligt bra för att klara den nivån. Det finns ingen mening i att införa funktioner som gör det lättare för folk att klara sig. Gör istället som jag och mina polare och spela på hard-overkill istället.

Edit: Jag snickrade ihop ett spännande V-100-bygge på pd2skills.info för att se om det skulle gå att göra ett bygge som går all-in på dodge. Blev rätt bra till slut med användning av Ghost's möjlighet att rusa i sidled, Tech's 50% extra armor och större mag, Enforcers skjut medan man rusar och extra ammo samt extra kondis från Mastermind Är bara på I-65 än så länge så jag kommer nog aldrig kunna testa det där.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av SilvaH:

Dodge-chansen är en passiv chans. Dvs inget du kan påverka aktivt. I den aspekten är dodge rätt värdelöst då det helt enkelt är en RNG faktor. Personligen så vill jag radera ut så MYCKET RNG det bara går. Armor är inte RNG. Jag har prövat alla builds i PD2 och klarat av de flesta uppdrag på DW.

Passiv, ja. Men genom att antingen rusa eller ducka ökar du ju sannolikheten att skott missar dig. Så genom att röra sig på rätt vis påverkar man aktivt. Jag spelar själv inte på DW eftersom det är för svårt, men på åtminstone overkill har jag sett gott om folk som skuttar omkring i olika varianter av lättare armor och överlever minst lika bra som oss andra tjocksmockar.

Ursprungsklagomålet från han/hon var ändå "Men det största problemet med Payday kvarstår och det är att när larmet går på death wish så blir det halvt omöjligt." och svaret är ju helt enkelt att det finns folk som är tillräckligt bra för att klara den nivån. Det finns ingen mening i att införa funktioner som gör det lättare för folk att klara sig. Gör istället som jag och mina polare och spela på hard-overkill istället.

Det ändrar fortfarande inte faktum att dodge är RNG. Litar man på RNG så går det oftast åt helvete Och jag vet att man springer så ökar dodge med 25% men det är inte tillräckligt bra för att göra den bra. Sen att ducka det funkar på alla oavsett om du har armor eller inte.

Jag vet själv att på overkill så kan man skutta omkring jätteglatt utan armor och leva på RNG dodge. Men på DW får du ett skott på dig så är all armor+halva din hp borta. Träffar nästa skott ligger du ner. Det är ett faktum.

Så ja ok då. På overkill och lägre funkar dodge till viss del. Men på DW så leker du med döden.
Skillnaden på polisens DMG output på overkill mot death wish går inte att jämföra. På overkill kan man vara nästan hur reckless som helst med grisarna utan att du direkt ligger allt för pyrt till. På Death Wish är det verkligen vallgravskrig mot snuten. Du måste ha någonstans att kunna ta skydd snabbt emot snuten för träffar de en så lär du regga armor snabbt för deras skada är helt sjuk. Och nu menar jag de vanliga poliserna i armor som kommer in. De som kommer i pack om 3-5 konstant. Då har jag inte räknat med den förskräckliga horden utav 3 tazers med sina glaskannon swats samt 2-3 skulldozers som vill hälsa på


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Avstängd

Tråkigt att det bara är PC

1
Skriv svar