Pewdiepies lön: 25 miljoner kr

Medlem

Inte fan är skiten bra som han gör, men visst, grattis till honom.

dmn
Medlem

Man måste inte vara ung för att gilla hans videos, man måste vara efterbliven.
Han har ju lyckats hitta en nisch som funkar och drar tittare, och det är ju duktigt gjort, men det är skrämmande att den skiten han producerar är så populär.
Vad fan är det för fel på folk?! o.O

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Förstår inte det här med att "såklart du är avundsjuk" snacket. Jag är inte ett dugg avundsjuk på hans framgångar eller pengar. Jag är verkligen på riktigt lycklig i mitt liv och behöver inte det han har.

Sen vill jag bara säga att jag inte missunnar honom den framgång han har, även om det han gör inte faller mig i smaken.

Om du är helt ärlig nu så är du en av de ytterst ytterst få som inte är avundsjuk på någon som vid 25 års ålder blivit ekonomiskt oberoende genom att "bara" syssla med sitt fritidsintresse. Det är extremt få förunnat och det är naturligt att bli avundsjuk på en sådan möjlighet, snarare onaturligt om man inte blir det.

Men avundsjuka i sig är inget fult eller elakt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

pewdiepie, reklampelaren, wow, grattis.
Ser inte hur han har med spelvärlden att göra.

Medlem

oj! Sinnes alltså.

Fan vad grymt att kunna göra nått skoj varje dag och hiva in miljoner.

Inaktiv

Aldrig skrattat åt hans videos. Anser att inte att han har något underhållningsvärde men glädjs åt hans lycka, bra jobbat och grattis grabben!

Uppenbarligen fungerar det du gör så fortsätt med det!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ahris:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av mrsarun:

Svenska avundsjuka kommentarer kan komma.... NU!

Jag tror de flesta kommentarerna kommer från yngre människor. Annars tror jag många här på FZ respekterar snubben, även om man inte nödvändigtvis gillar hans material.

Är det inte tvärtom, tror man måste vara yngre för att uppskatta hans humor.
Medans vi äldre respekterar och är avundsjuka

Jag är 40+ och tycker att han är ganska kul i små portioner. Jag tror att ni båda har fel och vill nog påstå att det inte alls har med ålder att göra utan med personlighet.

För att svara er båda: jag generaliserade och tror att man kan kategorisera den typen av beteende i åldrar, men om vi går ner på en individuell basis får man se till personligheter.

Men men, nu blev det en fett onödig diskussion.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Frågan är hur mycket hade han tjänat utan reklam intäkter.

Ja, jag undrar också hur mycket han hade tjänat utan att få betalt...

Wut?

Medlem

En riktigt bra snubbe jag respekterar, och hoppas arbeta med i framtiden!

Värt att lägga till i penga-snack är att han samlat ihop över 1 miljon dollar till välgörenhet under sin karriär.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Tittar inte på Pewdiepie. Men han har lyckats bra med sin karriär.. det måste man inse

Medlem
Skrivet av MEG:

Avundsjuka, nja jag tycker att det är kul för honom, han läggar dock ner lite tid på jobbet, om det är värt lön? kanske inte men det finns fler jobb där de tjänar väldigt mycket pengar jämfört med vad de gör, till exempel politiker Om jag skulle vilja ha den lönen? det är självklart.

Politiker tjänar inte 26 miljoner om året...Inte svenska iaf. Reinfeldt har väl i runda slängar 1.8-2 miljoner per år

Medlem
Skrivet av Acriax:

Det jag ogillar är hur youtube pushar fram såna som honom, SeaNanners, TotalBiscuit osv.

Jag skulle inte placera Totalbiscuit så nära dom andra två namnen, i stort sett har dom inget gemensamt med TB.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Sagt av mig som tycker att långt ifrån allt han gör är roligt: Grattis Felix, fuck the haters. Gör din grej

I princip exakt vad jag var på vippen att skriva!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Gött för honom. Önskar själv att jag kunde tjäna nånting på min musik nån gång.

MEG
Medlem
Skrivet av lysmasken:
Skrivet av MEG:

Avundsjuka, nja jag tycker att det är kul för honom, han läggar dock ner lite tid på jobbet, om det är värt lön? kanske inte men det finns fler jobb där de tjänar väldigt mycket pengar jämfört med vad de gör, till exempel politiker Om jag skulle vilja ha den lönen? det är självklart.

Politiker tjänar inte 26 miljoner om året...Inte svenska iaf. Reinfeldt har väl i runda slängar 1.8-2 miljoner per år

Med risk att starta upp något så handlade det om lönen är värt jobbet, det finns t ex de som sliter inom vården och gör ett riktigt bra jobb men får skitlön sedan finns det de som har andra jobb *host* politiker *host* som enligt mitt tycke tjänar alldeles för mycket/bra.
Lönen baseras oftast på hur fint ditt jobb anses vara och inte vad du egentligen gör eller hur mycket ansvar du har.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Den är filmen om att bli/vara kändis på internet är relevant. Se den.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Coolt, kul för honom att kunna tjäna så mycket på något jag antar att han bara tycker är otroligt roligt

Medlem
Skrivet av Acriax:

Jag har väl inte så mycket emot honom direkt, även om jag verkligen ogillar hela "broski"-kulturen han kör med.

Det jag ogillar är hur youtube pushar fram såna som honom, SeaNanners, TotalBiscuit osv. Jag antar att de pushar fram sånt som är populärt, men det resulterar ju samtidigt i att många bra men relativt okända broadcasters förblir okända.

Sen ogillar jag att mänskligheten i stort fortfarande går på alla shock-rubriker och bilder. Pretty much alla pewdiepies och seananners video-thumbnails försöker vara så sensationella som möjligt med folk som ser skitförbannade/rädda ut och skriker. Lättklädda tjejer är också en klassiker. Och undertexter som "OMFG!!! HARDEST GAME EVER WTF!".

Och det verkar ju funka. Så alla andra måste ju haka på och göra samma grej för att konkurrera, och snart nog är youtube fyllt med capslock-rubriker, blinkande gif:ar (om det var möjligt) och nakna tjejer i thumbnailsen.

Att inkludera TotalBiscuit i den jämförelsen är dock inte helt reko tycker jag. TB tillhandahåller ju en tjänst till presumtiva konsumeter av spelen när han testar och uttalar sig om spelmekanik och portning av konsolspel till PC. PewDiePie tillhandahåller inte ett skit (mer än underhållning för de som gillar det stuket).

All heder åt PewDiePie, ingen här kan ju på allvar säga att de inte gärna hade tjänat 25 mille på att spela spel antar jag?

Medlem
Medlem
Medlem

Har svårt att förstå de som tycker illa om honom. Visst förstår jag att man kanske inte gillar hans videos, men när det går från det till att hata honom som person så har nånting slagit slint.

Jag tycker snarare det är ganska skönt att se någon som är så ödmjuk. I varenda Fridays With Pewdiepie-video så säger han ju att han inte kan fatta sin geen framgång, att han inte förtjänar allt det han fått osv. osv. Knappast någat man någonsin hör från TB, för att ta ett exempel, han gnäller istället över hur mycket jobb det är att ha sitt eget SC2-lag, och hur dyrt det är att flyga dem kors och tvärs över jorden. Snyft snyft.

Dessutom har Felix lyckats driva flera lyckade välgörenhetskampanjer som samlat in miljontals kronor till välgörande ändamål, det tycker jag är ett utmärkt sätt att använda sitt kändisskap.

(Och jag är 36 år och man, för den som trodde något annat.)

Medlem

Grymt bra jobbat.

Såg att Felix ska sommarprata. Någon som vet vilken dag? Haha, nu är jag blind också. Det stod ju på sidan, 9:e augusti...

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artike...

Medlem

Roligt att så många missade ironin i mitt inlägg
Självklart vill man vara Pewds själv, att lyckas på det viset skadar aldrig!
Samtidigt så har han något som bevisligen gillas av 25 miljoner+ prenumeranter, vilket andra YT:are inom samma kategori knappt kommer i närheten av.

http://socialblade.com/youtube/top/category/games

123
Skriv svar