Som en Japan

Flakmonkey
Som en Japan

På väg till jobbet och passar på att göra det som miljontals japaner (i min
extremt generaliserade bild förstås) gör när de åker till jobbet med buss
och tåg nämligen att spela på min Nintendo-konsol. Förstår inte riktigt
varför man ser det så lite här i Sverige. Kanske är det inga gamers som
jobbar eller så är det kanske inte riktigt lika accepterat som att spela på
mobilen. För det går ju verkligen inte att jämföra kvaliteten på spelen.
Mobilspel har inte en chans i konkurrensen imo.

#blogg

Medlem
Som en Japan

Vårt svenska tillbakadragna lynne gör oss kanske oroliga att framstå som barnsliga om vi sitter med en leksak för småbarn på tåget. Varför vet jag inte. Jag spelar i mobilen på bussen och tåget och enda gången jag känner att folk stirrar på mig är när jag spelar bilspel och svänger med mobilen som en ratt framför mig.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Vårt svenska tillbakadragna lynne gör oss kanske oroliga att framstå som barnsliga om vi sitter med en leksak för småbarn på tåget. Varför vet jag inte. Jag spelar i mobilen på bussen och tåget och enda gången jag känner att folk stirrar på mig är när jag spelar bilspel och svänger med mobilen som en ratt framför mig.

Haha vilken härlig syn det måste vara

Moderator | Testpilot

Jag skulle göra det men det är oftast så nära till allt så jag hinner aldrig spela innan jag är framme :/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Sitter varje dag på pendeln och lirar Nu är det dock Vitan som gäller, men 3DSen var framme när pokemon X/Y släpptes. Minns att en skolklass klev på pendeln och jag tänkte "Happ, nu börjar kaoset". I en minut var det lite liv, tills en såg att jag spelade, då blev större delen tysta och tittade över axeln på mig. Typ 7 kids som tittade och trodde inte jag märkte. Men så länge dom var tysta så fick dom kika så mycket dom ville.


signatur

Videomupp

Medlem

Sitter själv och väntar på att en 3ds xl ska komma hem till mig, sen så ska det bli lira av

Det blir min första bärbara konsol sedan Gameboy Color, men jag kände att 3DS:en har fått många riktigt bra kvalitetsspel som jag är sugen på att spela. För att inte tala om DS enorma bibliotek som också finns tillgängligt.

Medlem

Jag har fått det förklarat för mig att högre medelklass och uppåt inte accepterar spelande eller manga medans de andra segmenten inte bryr sig. Så anledningen till att vi ser färre spela i Stockholm är för att det knappt bor 800k där medans i en stad som Tokyo bor det över 13 miljoner. Så jag skulle säga att kulturen inte skiljer sig så stort

Medlem

Ja om inte jag skulle förlora livhanken eller bli haffad av polisen så, åker tyvärr bara långa sträckor bil till jobbet

Medlem

Fast mobilspel är ju lite barnsliga men ändå finns det ungdomar och tanter som spelar candy crush på Bussen. Märkligt att man anser att nintendokonsoler är barnsliga men inte mobilspel

Flakmonkey
Skrivet av Bennii:

Vårt svenska tillbakadragna lynne gör oss kanske oroliga att framstå som barnsliga om vi sitter med en leksak för småbarn på tåget. Varför vet jag inte. Jag spelar i mobilen på bussen och tåget och enda gången jag känner att folk stirrar på mig är när jag spelar bilspel och svänger med mobilen som en ratt framför mig.

Hehe härlig bild det där själv så har jag inte hittat ett mobilspel som är värt tiden förutom wordfeud och quizkampen och det är ju snarare brädspel och frågesport.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag skulle göra det men det är oftast så nära till allt så jag hinner aldrig spela innan jag är framme :/

har två olika kontor att ta mig till varav det ena innebär en tripp på 45-60 minuter (beroende på hur SL fungerar) och det hinner jag lira en hel del på. Det går ju att suspenda om man vll det

Skrivet av WildThing:

Sitter varje dag på pendeln och lirar Nu är det dock Vitan som gäller, men 3DSen var framme när pokemon X/Y släpptes. Minns att en skolklass klev på pendeln och jag tänkte "Happ, nu börjar kaoset". I en minut var det lite liv, tills en såg att jag spelade, då blev större delen tysta och tittade över axeln på mig. Typ 7 kids som tittade och trodde inte jag märkte. Men så länge dom var tysta så fick dom kika så mycket dom ville.

Mmm fick lite blickar idag, dock inte av barn utan vuxna människor nog också ville spela egentligen men som kanske inte tycker det är "okej" att göra det. Vita funderar jag på att skaffa, men har så många spel kvar att lira till DS/3DS att det inte är någon brådska

Skrivet av BeeJac:

Jag har fått det förklarat för mig att högre medelklass och uppåt inte accepterar spelande eller manga medans de andra segmenten inte bryr sig. Så anledningen till att vi ser färre spela i Stockholm är för att det knappt bor 800k där medans i en stad som Tokyo bor det över 13 miljoner. Så jag skulle säga att kulturen inte skiljer sig så stort

Det man får titta på är ju hur stor procent som spelar självklart är det fler sett till antal i Tokyo, men jag tror också att det är vanliga sett till procent. Just den här typen av spelande är helt enkelt mer accepterat där. Det är ju inte som att bärbara konsoler säljer lika bra som stationära här, men där gör de uppenbarligen det. DS sålde tex i 20 miljoner fler ex än Wii i Japan. Lite synd är det kan jag tycka, att det inte är vanliga här dvs.

Flakmonkey
Skrivet av dino_kov:

Fast mobilspel är ju lite barnsliga men ändå finns det ungdomar och tanter som spelar candy crush på Bussen. Märkligt att man anser att nintendokonsoler är barnsliga men inte mobilspel

Du spelar på din mobil eftersom du råkar kunna göra det och du kan göra det i smyg. Du gör det ju inte för att du är en "gamer" eller "nörd" eller för att du är "barnslig", det är ett tidsfördriv helt enkelt. Köper du en Vita eller 3DS så får du just den typen av stämplar och det är uppenbarligen inte okej

1
Skriv svar