Dice var tveksamma till att släppa Battlefield Hardline

Robot
Dice var tveksamma till att släppa Battlefield Hardline

Årets Battlefield är det första spelet att inte utvecklas i Stockholm.

#dice, #battlefield-hardline, #visceral-games


Medlem
Dice var tveksamma till att släppa Battlefield Hardline

"Han menar också att förändringen från soldatliv till tjuv- och polisdito kändes märkligt till en början men så länge Battlefields grundpelare (enligt honom förstörelse, fordon, lagspel) står stadigt kan upplägget variera stort."

Hur kan det kännas märkligt när det det är ju en kopia av BF4 fast i polis/"tjuv" kläder.

Medlem

Även om spelet just nu känns väldigt mycket som en liten utökning från BF3/4 resurserna så tror jag ändå att det även kan bli ett väldig roligt spel.
Just nu visar det mycket potential under betan och om de finslipar det lite till så blir det nog roligt och troligtvis värt ett köp.
Dock behövs alla BF spel som använder Frostbite motorn finslipas då de alla är buggiga minfält...

Medlem

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

OJA!!!! Se till att gå tillbaks till rötterna, WWII med Frostbite motorn vore så jävla grymt.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

OJA!!!! Se till att gå tillbaks till rötterna, WWII med Frostbite motorn vore så jävla grymt.

eller varför inte ett nytt 2142?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

"Att släppa ifrån sig varumärket till någon annan var inget lätt beslut enligt Dice-chefen Marl Magnus Troedsson."

Som om att det var deras beslut?


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem

"Marl" Magnus? Lite stavfel där va?

Medlem

"Enligt våra källor var Hardline från början inte tänkt som ett Battlefield-spel utan som något fristående, ett nytt varumärke."

Givet. Dice såg the Cha ching ;).

Medlem

Önskar att spelet valde bara namnet "Hardline".
Visst, det är okej ifall spelet då är baserat på Frostbite-motorn, men att dom kommer på en helt ny stil istället för att kopiera Battlefield 4 rakt av. Väldigt tråkigt faktiskt.
Bästa av allt hade varit ifall spelet hette Hardline, med en motor som Visceral använts sig av och helt nytt tänk och stil. Men men....

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Luffarkaka:

"Marl" Magnus? Lite stavfel där va?

Darth Marl Troedsson!


signatur
Medlem
Skrivet av Luffarkaka:

"Marl" Magnus? Lite stavfel där va?

Folk är så seriösa och petiga tycker jag... du vet ju vad han menade, kommentera nånting om artikeln istället

Medlem

Känns som varumärket Battlefield kommer urvattnas till slut

Medlem

Spara era pengar för ett bra Rainbow eller Swat.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av bent toe:

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

OJA!!!! Se till att gå tillbaks till rötterna, WWII med Frostbite motorn vore så jävla grymt.

Då kan jag eventuellt rekommenderas Battlefield 1943 även om det är konsolexklusivt och ett "halvt" spel.

Youtuber

Någon som jag kan sakna, är ett krig som vad jag vet inte porträtterats i spel: Koreakriget. WWI hade också varit trevligt som BF-spel.


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Luffarkaka:

"Marl" Magnus? Lite stavfel där va?

Darth Marl Troedsson!

Låter mycket bättre!

Fullpris är det inte värt - men det blir ett köp.

Så kul som vi haft sen betan startade - Heist är det roligaste jag spelat på länge.

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av Luffarkaka:

"Marl" Magnus? Lite stavfel där va?

Folk är så seriösa och petiga tycker jag... du vet ju vad han menade, kommentera nånting om artikeln istället

Jag tyckte så synd om Magnus att han inte skulle få heta sitt riktiga namn

Battlefield 1642, spela som svenskar under 30-åriga kriget. Kampanjen visar fasor som sjukdomar, gå på led, springa på led, skjuta på led, ladda om på led och till slut dö på led.

Snälla DICE, Detta måste bara hända.

Medlem

Det hade inte skadat om Battlefield hade fått vila ett tag överhuvudtaget. Gör något annat Dice och sen vad jag hört om Hardline betan så verkar det dött innan det ens kommit ut.

dmn
Medlem

Lägg ner Aftonbladet-rubrikerna, för i helvete!

Medlem

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

NU BÖRJAR DET BLI INTRESSANT.

Skrota Hardline och gå på WW2 så kan det bli ett köp

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dmn:

Lägg ner Aftonbladet-rubrikerna, för i helvete!

Eh, va? På vilket sätt är detta en så kallad Aftonbladet-rubrik? Innehåller inte sex, chock, risk, drabbad eller kaos.


signatur
Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Det hade inte skadat om Battlefield hade fått vila ett tag överhuvudtaget. Gör något annat Dice och sen vad jag hört om Hardline betan så verkar det dött innan det ens kommit ut.

Dags att bredda skaran du lyssnar på kanske. Det är absolut inte dött : mycket snack men lite fakta.

Även om det känns som en BF4 mod så är det många som har kul. Det är kanske inte din typ av spel antingen gillar man det eller inte.
Själv skriver jag sällan om spel jag inte gillar för det finns bättre saker att lägga energi på.

PS. detta är inte menat att bli personligt men så många gnäller bara låt dem som gillar spelet det göra det.

Blir för mycket BS här i forumet med "jag o mina kompisar gillar inte" gnäll.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av bent toe:

"Många skulle till exempel gärna se ett nytt spel som utspelar under Andra världskriget."

OJA!!!! Se till att gå tillbaks till rötterna, WWII med Frostbite motorn vore så jävla grymt.

BF1942 remake i Frostbite... (köra ubåt, hangarfartyg, feta bombplan osv osv osv...) våta drömmar *dreggel*

dmn
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

Lägg ner Aftonbladet-rubrikerna, för i helvete!

Eh, va? På vilket sätt är detta en så kallad Aftonbladet-rubrik? Innehåller inte sex, chock, risk, drabbad eller kaos.

Ta samma rubrik och lägg till "Hardline" på slutet. Utvärdera skillnaden i betydelse.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Dalthor-san:

Det hade inte skadat om Battlefield hade fått vila ett tag överhuvudtaget. Gör något annat Dice och sen vad jag hört om Hardline betan så verkar det dött innan det ens kommit ut.

Dags att bredda skaran du lyssnar på kanske. Det är absolut inte dött : mycket snack men lite fakta.

Även om det känns som en BF4 mod så är det många som har kul. Det är kanske inte din typ av spel antingen gillar man det eller inte.
Själv skriver jag sällan om spel jag inte gillar för det finns bättre saker att lägga energi på.

PS. detta är inte menat att bli personligt men så många gnäller bara låt dem som gillar spelet det göra det.

Blir för mycket BS här i forumet med "jag o mina kompisar gillar inte" gnäll.

Det är lugnt vettu Jag kanske får peta lite på betan själv. Jag frågade i hardline-beta tråden om det fanns nått att hämta där om man hoppat över både 3:an och fyran och fick sammanfattningsvis ett "meh" svar. Hade lite andra spel på prio-listan så blev aldrig av med 3:an och fyran och med alla dom problem som funnits så tycker jag att det inte va värt det heller. Men som sagt. Dom borde sluta bruka marken varje år för annars försvinner möjligheten att få nått att gro. Låt det ligga i träda nått år och bruka en annan jordplätt istället

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

Lägg ner Aftonbladet-rubrikerna, för i helvete!

Eh, va? På vilket sätt är detta en så kallad Aftonbladet-rubrik? Innehåller inte sex, chock, risk, drabbad eller kaos.

Ta samma rubrik och lägg till "Hardline" på slutet. Utvärdera skillnaden i betydelse.

Mitt tips hoppa över det du inte gillar! Livet brukar bli trevligare då. Att hänga upp sig på småsaker gynnar väl knappast någon. Ha ett bra liv....


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dmn:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

Lägg ner Aftonbladet-rubrikerna, för i helvete!

Eh, va? På vilket sätt är detta en så kallad Aftonbladet-rubrik? Innehåller inte sex, chock, risk, drabbad eller kaos.

Ta samma rubrik och lägg till "Hardline" på slutet. Utvärdera skillnaden i betydelse.

Jaha, du tänker så. Jag tänkte snarare att de flesta som läser nyheter här redan var medvetna om att nästa Battlefield, dvs Hardline, utvecklas av Visceral. Kändes därför överflödigt i en redan ganska lång rubrik.


signatur
Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

Lägg ner Aftonbladet-rubrikerna, för i helvete!

Eh, va? På vilket sätt är detta en så kallad Aftonbladet-rubrik? Innehåller inte sex, chock, risk, drabbad eller kaos.

Ta samma rubrik och lägg till "Hardline" på slutet. Utvärdera skillnaden i betydelse.

Innehållet i texten syftar på att DICE släppte sin "bebis", d.v.s. Battlefield-serien, till en annan utvecklare, så rubriken är inte fel. Visceral utvecklar Hardline, ja, men eftersom det ingår i Battlefield-franchiset så betyder det även att DICE faktiskt inte bara släppt ifrån sig Hardline utan hela serien.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

123
Skriv svar