Zero Punctuation sågar E3

Robot
Zero Punctuation sågar E3

Den som vanligt verbala Ben "Yahtzee" Croshaw mosar de stora spelbolagens presentationer.

#electronic-arts, #microsoft, #ubisoft, #sony


Medlem
Zero Punctuation sågar E3

Usch och fy för flash. Gör så att videon ej fungerar på mobila enheter...

Medlem

Han sågar ju allt alltid, så känns inte så kittlande. Han har sågat E3 ganska lika varje år dessutom.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Krystat som fan. Okej, du är bra på att hitta på negativa saker om allt. Good for you.

Medlem

Microsoft var på sina knän och tiggde för att spelarna skulle komma tillbaka. Verkar som att dom förstår att Kinect är bara en dyr webbkamera som bör vara ett alternativ och inte obligatorisk.
För mej kändes det som att Playstation tilltalade sina aktieägare och inte så mycket oss spelare. Precis som Microsoft gjorde förra året.
Nintendo gjorde ett bra jobb den här gången. De fångade min uppmärksamhet med några spel och jag äger redan en WiiU så jag hoppas att jag kommer att få se några av spelen ganska snart.

Medlem

Kan någon sammanfatta? Jag har lite svårt för zero punctuation, och så sitter jag på telefon just nu

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Kan någon sammanfatta? Jag har lite svårt för zero punctuation, och så sitter jag på telefon just nu

E3 suger!

Medlem
Skrivet av Pain:
Skrivet av Smoo87:

Kan någon sammanfatta? Jag har lite svårt för zero punctuation, och så sitter jag på telefon just nu

E3 suger!

Suger eller inte så är det bra att E3 finns.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Medlem

Jag tyckte han var rätt träffsäker.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Moderator | Testpilot

Något jag inte riktigt förstått är om han är seriös eller bara övernegativ för "det är hans jobb".

Med tanke på att i reviews faktistk säger saker är bra om de är bra så tror jag ändå att han är väldigt ärlig i vad han säger. Heck if i knew.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Pain:
Skrivet av Smoo87:

Kan någon sammanfatta? Jag har lite svårt för zero punctuation, och så sitter jag på telefon just nu

E3 suger!

Jo men varför tycker han det? Den sammanfattningen är ju samma som man kan få av det fz skrev

Medlem
Skrivet av Nercis:

Microsoft var på sina knän och tiggde för att spelarna skulle komma tillbaka. Verkar som att dom förstår att Kinect är bara en dyr webbkamera som bör vara ett alternativ och inte obligatorisk.
För mej kändes det som att Playstation tilltalade sina aktieägare och inte så mycket oss spelare. Precis som Microsoft gjorde förra året.
Nintendo gjorde ett bra jobb den här gången. De fångade min uppmärksamhet med några spel och jag äger redan en WiiU så jag hoppas att jag kommer att få se några av spelen ganska snart.

Problemet är att alla de företagen fortsätter göra nya misstag år efter år. Microsoft gör ett misstag med Kinect, sen senare säger dom "förlåt oss!" och gör alla misstag de gjorde (och var på väg att göra om inte folk hade rageat) med XBone. Nästa gång kommer de säga "förlåt oss!" och ge oss XBTwo med Vista som operativsystem och automatisk loggning av allt man gör till NSA.

Och folk förlåter dem. Gång på gång. Som med alla bojkottningar av CoD och Ubisoft-spel pga DRM:er och dåliga PC-portningar. Eller som rockstar som skiter i PC-spelarna, och väntar i ett år på att alla ska bli så rabida som möjligt över en potentiell PC-version. Sen blir de hjältar och gudar för att de är barmhärtiga nog att välsigna oss med en PC-portning, trots att inget stoppade dem från att göra det från första början.

Jag fattar inte hur företagen gång på gång kan göra såna ofantliga tabbar som de alltid gör. Ge mig ett företag med Microsofts resurser och jag skulle ge er den ultimata konsolen. Inte en massa gimmicks, voice-control och bloatware, utan bara det gamers vill ha. Men det kanske är så här det är när icke-gamers driver företagen och enbart i vinst-syfte. De vill väl locka till sig den stora mängden casuals istället för att fokusera på sina core-gamers, och casuals går igång mer på kinect och voice control snarare än hårdvaruspecs. Sen när de har snarat in sina casuals kan de mjölka, mjölka, mjölka tills världen går under. Som Nintendo. Som EA. Som PopCap. Som Zynga. Som King.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Pain:
Skrivet av Smoo87:

Kan någon sammanfatta? Jag har lite svårt för zero punctuation, och så sitter jag på telefon just nu

E3 suger!

Jo men varför tycker han det? Den sammanfattningen är ju samma som man kan få av det fz skrev

Du vill ha en sammanfattning av en sammanfattning? Åh, ni kids av idag, koncentrationsförmåga som en lobotomerad pungråtta.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Pain:
Skrivet av Smoo87:

Kan någon sammanfatta? Jag har lite svårt för zero punctuation, och så sitter jag på telefon just nu

E3 suger!

Jo men varför tycker han det? Den sammanfattningen är ju samma som man kan få av det fz skrev

Du vill ha en sammanfattning av en sammanfattning? Åh, ni kids av idag, koncentrationsförmåga som en lobotomerad pungråtta.

Nej jag vill ha en riktig sammanfattning. Så jag är lobotimerad för det? Gå och häng dig

Medlem

Alldeles för mycket info/teasers innan själva E3. Vilket gjorde det mer ointressant än de tidigare IMO.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Zero Punctuation har väl aldrig sågat något eller producerat sarkastiska videos??

Skrivet av chopper:
Skrivet av Pain:
Skrivet av Smoo87:

Kan någon sammanfatta? Jag har lite svårt för zero punctuation, och så sitter jag på telefon just nu

E3 suger!

Suger eller inte så är det bra att E3 finns.

Hur är det bra att E3 finns om vi antar att det suger?

Skrivet av AkirA:

Jag tyckte han var rätt träffsäker.

Det är han nästan alltid. Och väldigt underhållande


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av pubisboy:

Krystat som fan. Okej, du är bra på att hitta på negativa saker om allt. Good for you.

Lite som alla på detta forum! Eller alla på internet!

Medlem
Skrivet av Acriax:
Skrivet av Nercis:

Microsoft var på sina knän och tiggde för att spelarna skulle komma tillbaka. Verkar som att dom förstår att Kinect är bara en dyr webbkamera som bör vara ett alternativ och inte obligatorisk.
För mej kändes det som att Playstation tilltalade sina aktieägare och inte så mycket oss spelare. Precis som Microsoft gjorde förra året.
Nintendo gjorde ett bra jobb den här gången. De fångade min uppmärksamhet med några spel och jag äger redan en WiiU så jag hoppas att jag kommer att få se några av spelen ganska snart.

Problemet är att alla de företagen fortsätter göra nya misstag år efter år. Microsoft gör ett misstag med Kinect, sen senare säger dom "förlåt oss!" och gör alla misstag de gjorde (och var på väg att göra om inte folk hade rageat) med XBone. Nästa gång kommer de säga "förlåt oss!" och ge oss XBTwo med Vista som operativsystem och automatisk loggning av allt man gör till NSA.

Och folk förlåter dem. Gång på gång. Som med alla bojkottningar av CoD och Ubisoft-spel pga DRM:er och dåliga PC-portningar. Eller som rockstar som skiter i PC-spelarna, och väntar i ett år på att alla ska bli så rabida som möjligt över en potentiell PC-version. Sen blir de hjältar och gudar för att de är barmhärtiga nog att välsigna oss med en PC-portning, trots att inget stoppade dem från att göra det från första början.

Jag fattar inte hur företagen gång på gång kan göra såna ofantliga tabbar som de alltid gör. Ge mig ett företag med Microsofts resurser och jag skulle ge er den ultimata konsolen. Inte en massa gimmicks, voice-control och bloatware, utan bara det gamers vill ha. Men det kanske är så här det är när icke-gamers driver företagen och enbart i vinst-syfte. De vill väl locka till sig den stora mängden casuals istället för att fokusera på sina core-gamers, och casuals går igång mer på kinect och voice control snarare än hårdvaruspecs. Sen när de har snarat in sina casuals kan de mjölka, mjölka, mjölka tills världen går under. Som Nintendo.

Konsol marknaden blir nog allt tuffare med åren. Sen låter dom nog aktieägarna bestämma mer över hur saker och ting ska skötas. Det är samma sak med utveckling av spel. Man hittar på saker som DRM för att hålla aktieägarna lugna. Och en konsol idag måste nästan ha något unikt som gör att den sticker ut bland konkurrenterna men det blir oftast en gimmick av de tyvärr.

Medlem

Vad jag inte förstår är hur det här kan vara en nyhet på FZ? Ok, så en person som lever på att göra videos där han snackar skit om spel gör en video där han snackar skit om E3.... Vad är nyhetsvärdet i det? Varför en nyhet om just ZeroPunctuation? Han är väl inte den ende som gör videos där han säger sin åsikt om E3? Finns nog ett par tusen till som gjort samma sak.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Vad jag inte förstår är hur det här kan vara en nyhet på FZ? Ok, så en person som lever på att göra videos där han snackar skit om spel gör en video där han snackar skit om E3.... Vad är nyhetsvärdet i det? Varför en nyhet om just ZeroPunctuation? Han är väl inte den ende som gör videos där han säger sin åsikt om E3? Finns nog ett par tusen till som gjort samma sak.

Det spelrelaterat och det är väldigt underhållande jämfört med alla andras stoff. Det räcker utmärkt. Orkar du inte scrolla till nästa nyhet eller vad är det med dig? Har du fått en knut på trosorna?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Klart E3 suger för 9 av 10 AAA spel är totalt värdelösa som spel men som interaktiva filmer är dom nog ganska bra.

Medlem

Med tanke på att i princip inga nya spel visades upp utan bara uppföljare så är jag beredd att hålla med honom. E3 i år var en rejäl besvikelser.

Medlem

Jag tyckte E3 var kul, nya spel att se - lite gameplay, bättre att sprida positiva vibbar än negativa. Just saying.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Skulle aldrig beskriva Yahtzee som träffsäker. Hans videor går ut på att vara överdrivet negativ för komedins skull. Visst låter han träffsäker om man inte vet någonting om spelet och inte har en egen åsikt om det.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Usch och fy för flash. Gör så att videon ej fungerar på mobila enheter...

Måste prenumerera för att kunna se dom i HTML 5 dessutom verkar det som tyvärr.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av DonGrif:

Vad jag inte förstår är hur det här kan vara en nyhet på FZ? Ok, så en person som lever på att göra videos där han snackar skit om spel gör en video där han snackar skit om E3.... Vad är nyhetsvärdet i det? Varför en nyhet om just ZeroPunctuation? Han är väl inte den ende som gör videos där han säger sin åsikt om E3? Finns nog ett par tusen till som gjort samma sak.

Det spelrelaterat och det är väldigt underhållande jämfört med alla andras stoff. Det räcker utmärkt. Orkar du inte scrolla till nästa nyhet eller vad är det med dig? Har du fått en knut på trosorna?

Har inga trosor på mig just nu. Men ska man lägga upp en nyhet varje gång någon gör något spelrelaterat och underhållande på Youtube?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Sedan när är 'Zero Punctuation sågar X' en nyhet?

Medlem

Tja hans föregående E3 videos har ju stämt in rätt väl på hur det sedan blev. Har större respekt för honom än merparten av alla internet "kritiker" och "journalister". Tex om Yahtzee säger att något var bra så kollar jag upp det, det gör jag inte alltid om en spelsida ger ut 10/10.

Skrivet av Salami:

Klart E3 suger för 9 av 10 AAA spel är totalt värdelösa som spel men som interaktiva filmer är dom nog ganska bra.

Så länge man inte bry sig om storyn är bra, intressanta och välutvecklade karaktärer, pacing, handling...

Medlem

han har sagt att han fokuserar på det negativa för att det är hans jobb. detta är lika mycket nyheter som att pewdiepie gör youtubevideos.

12
Skriv svar