Battlefield Hardline-betan nu öppen för alla

Jag ser inte framemot något mer från "Battlefield"-serien på ett par år nu. "Rainbow Six: Siege" - får blodet att koka lite, samt "Mirror's Edge 2", annars känns det mesta som meh, förtuom "Uncharted 4", ehh, det blev en jäkla massa andra spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Naraccas:

Det är en besvikelse. Ja, jag vet att det är en beta och jag har spelat massor av alpha/beta-spel innan. BF: Hardline är en besvikelse inte pga. buggar, brist på innehåll, opolerad grafik eller andra beta-problem. Hela konceptet brister.

I stort är spelet samma som att spela CQB eller en mindre infanteri-bana i BF3 eller BF4. Fast inte ens det.

- Banorna i betan är små. Vilket faktiskt är kul då man får lite mindre "dötid" och mer action. Problemet är dock att du snabbt lär dig och tröttnar på banan. Betan har två banor och 80% alla strider händer på en plats. Resultatet är nästan ett skyttegravskrig likt vad man hittar om man spelar BF4 på den där inomhusbanan i bergen. Vi kanske ser en massa bättre banor, vi har trots allt bara sett två.
- Fordonen är få och ointressanta. Bilar ger visst skydd men är mest för att ta sig snabbt in i fiendebasen och sedan överges dem. De två bilarna med torn är lite mer intressanta men jag har en känsla om att dem kommer förekomma lika sparsamt som dem gör nu.
- Vapen är färre och känns mindre modifiera än BF4.
- Grafiken verkar bara precis samma som BF4, om inte lite sämre (vilket igen kan beror på att det är beta).
- Grappling hooks och zip-lines är intressanta men tyvärr bara användbara på ett fåtal ställen som verkar fördefinierade av level-designer.

Vad som dock stör mig mest är att BF: Hardline erbjuder inget som BF4 inte har. Vill du verkligen köra tjuv och polis så köp Payday 2 eller något Rainbow Six. För detta är Battlefield med ett stänk av tjuv och polis.

Spelet är en bortkastad potential och ett bevis på att Dice börjar stagnera som så många andra studier gör när dem blir stora. Dice hade kunna ha med gisslan som brottslingarna kan ha som mänskliga sköldar. Dem hade kunna låta poliserna arrestera brottslingarna för olika fördelar. Kunnat bestraffa poliserna för för mycket kollateral skada. Kunna introducera helt nya spelstilar och tänk i spelet. Se på Payday, se på Rainbow Six, se på gamla SWAT 4. Istället väljer Dice den "säkra" vägen genom att göra ett Battlefield i stadsmiljö, utan tunga fordon och med fokus på CQB.

Spelet har inget direkt dåligt men ej heller någonting nytt. Det finns i princip ingen anledning att köpa detta spel om du har BF4. Det är en besvikelse.

Det är inte DICE som har gjort det här spelet.

Spelet har ingen riktig rytm, sedan är nog de flesta av oss trötta på militärkonceptet. Vi vill ha något annat. Låt EA spotta ur sig spel, vi har ju ett val att inte köpa det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Soulless:

Kommer nog testa detta men ser verkligen bara ut som bf4 i nya kläder.
BF4: Urban Warfare eller nått hade ju passat bättre.

Hade väl inte funkat så bra med tanke på att det inte är ett krig utan rån

Det finns inget av det jag sett från spelet som påminner mer om ett rån än ett krig så isf har utvecklarna misslyckats ganska grovt

Bara beta ännu så man ska väl egentligen hålla tyst men jag hade förväntat mig nått mer likt Payday fast med större karta, mer uppgifter och roller att fylla samt....ja...bättre.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Spelat lite Hardline nu... Fett med rage kommer nedanför bara så ni vet..

Kan fan knappt se skillnaden mellan detta å BF4... Är fan EXAKT samma interface med radarn, squadsens, när man ska spawna med mera... Samma döskalle som blir när en squadmedlem dör, samma färger på allt. Och när man blir skjuten så zoomar death-kameran in på snubben som dödade en och visar den i lite orange. Fan EXAKT SAMMA! Samma text som kommer upp i högra hörnet som visar vilka som dödar varandra. Man kan mer eller mindre spela som samma klasser som i BF4.. men små små ändringar.

Detta är en utav anledningarna till att man inte har mod support, för detta är en MOD rakt igenom som ett betalt spelföretag har skapat. Och dom vill att man ska betala fullpris och lika mycket till för premium... Fuck dat!

Hade det funnits modverktyg så hade detta redan varit ute och antagligen kunnat fungera minst lika bra... Tänker inte skaffa det vill inte stödja en industri som gör på detta sättet! Fan vad arg jag är..


signatur
Medlem

Betala fullpris absolut inte.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Naraccas:

Text

Det är inte DICE som har gjort det här spelet.

Spelet har ingen riktig rytm, sedan är nog de flesta av oss trötta på militärkonceptet. Vi vill ha något annat. Låt EA spotta ur sig spel, vi har ju ett val att inte köpa det.

Visst det är väl egentligen Visceral som gör allt jobb men det står DICE på skiten så dem är med på ett hörn.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skrivet av Naraccas:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Naraccas:

Text

Det är inte DICE som har gjort det här spelet.

Spelet har ingen riktig rytm, sedan är nog de flesta av oss trötta på militärkonceptet. Vi vill ha något annat. Låt EA spotta ur sig spel, vi har ju ett val att inte köpa det.

Visst det är väl egentligen Visceral som gör allt jobb men det står DICE på skiten så dem är med på ett hörn.

DICE har producerat "Frostbite 3"-motorn, men jag tror inte de har något större att säga till om när det gäller "Hardline". Det är väl EA som äger varumärket nu och de kan i princip göra vad de vill.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

- Kommer INTE att köpa detta "spel"/(mod)!


signatur

autograph

Medlem

Testat och kört och för 120 spänn DLC download så visst. Fullprisspel för 600 eller 700 för DDeluxe är rena rånet för nåt som är en mod. Det skiljer för lite från BF4 för att se det som ett eget spel. En mod, det är allt.

En hel del buggar och en hel del fail som visar sig. Blood Money tyckte jag var roligast men är väl inte för att promota ett spel som går ut på att UNDVIKA fienden om man kan.

Heist blev mest fail då de flesta rundor såg ut som följer:
"Alla in i mitten och köttar och så faller kranen och sen vann nån".

Nä, det här blir inte ett köp för de hutlösa priser man förannonserat och man lär inte heller sänka priserna eftersom de redan börjat förhandssälja.

Ska till och med gå så långt att säga att det faktiskt är pinsamt, även för EA.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Det här hade kunnat vara det sista dlc:et till bf4.

Youtuber
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av figgehn:

- Känns inte som polis och tjuv, utan två para-militär-grupper som slåss

Rio de Janeiro-style!

Stämmer väl rätt nära... förutom att nissarna i favelorna saknar (vad jag vet) helikoptrar och suvar med miniguns ;D


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av autograph:

- Kommer INTE att köpa detta "spel"/(mod)!

Bra då vet vi det...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Många gnäller detta är en mod/dlc ... bla bla gnäll.....

Mitt tips köp det inte om du inte gillar det. Så enkelt är det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Många gnäller detta är en mod/dlc ... bla bla gnäll.....

Mitt tips köp det inte om du inte gillar det. Så enkelt är det.

Många gnäller få att andra gnäller på forumet.

Mitt tips är att inte vara på forum om du inte gillar åsikter.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av chopper:

Många gnäller detta är en mod/dlc ... bla bla gnäll.....

Mitt tips köp det inte om du inte gillar det. Så enkelt är det.

Många gnäller få att andra gnäller på forumet.

Mitt tips är att inte vara på forum om du inte gillar åsikter.

Visst gillar jag åsikter men gnäll tycka blir väldigt tjatigt i längden.

Så tack för tipset .. Det hade jag aldrig kunnat räkna ut själv.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av figgehn:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av figgehn:

- Känns inte som polis och tjuv, utan två para-militär-grupper som slåss

Rio de Janeiro-style!

Stämmer väl rätt nära... förutom att nissarna i favelorna saknar (vad jag vet) helikoptrar och suvar med miniguns ;D

Jaså det är så pass. Colombia-style, då!

12
Skriv svar