Headset's funkar inte till PS3?!?!

Medlem
Headset's funkar inte till PS3?!?!

Hur fan kan USB headset INTE spela upp alla ljud igenom PS3t?

Har ju för fan pröjsat 499kr för ett jävla headset så visar det sig att bara rösten går igenom headsetet?!
Hur fan kan folk ens föredra konsoler när man inte ens kan tysta ljudet på kvällarna!?!?!?!?!?

Medlem

Försök åtminstone att skriva en konstruktiv och informativ rubrik. Tråkigt att det inte headsetet fungerar för dig.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Ändrat rubriken. Jag är flått sagt förbannad nu, sicken jävla ripoff detta är

Medlem

Är outputen satt korrekt? Vill minnas att det var samma till 360 när jag körde med headset, men då var det bara att ändra om till "game and voice" eller något sådant så skickade den allt rätt.


signatur

Videomupp

Medlem

Jag har tittat som en galning på inställningarna på PS3t och även in-game på GTA V för att få till det, till och med tagit en bild:
http://imgur.com/Bfi0RWA

Allt "ska" vara rätt, både i spelet och på PS3t har jag ändrat till headsetet, men liksåförbannat så spelar den upp ljuden i TVn. Har också aktiverat "multiple Audio outputs" så den borde spela upp på både Headsetet och TVn, men NOPE.

Även googlat runt som fan och det verkar som att PS3 inte ens stödjer ljud igenom USB portarna?

Medlem

Verkar stämma enligt wikin iaf.

Skrivet av Wikipedia:

PlayStation 3 does not support game audio through USB headsets. However, most commercial USB headsets can be used for voice communication.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Verkar stämma enligt wikin iaf.

Skrivet av Wikipedia:

PlayStation 3 does not support game audio through USB headsets. However, most commercial USB headsets can be used for voice communication.

Guuuuuuuuuud så värdelöst... Detta har gjort mig helt paff bara... Skulle aldrig kunna tänka mig att USB headsets inte funkade till PS3...

Nej usch, nu måste jag dra till med vitsen att jag tackar gudarna för PC.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Fuidama:

Verkar stämma enligt wikin iaf.

Skrivet av Wikipedia:

PlayStation 3 does not support game audio through USB headsets. However, most commercial USB headsets can be used for voice communication.

Guuuuuuuuuud så värdelöst... Detta har gjort mig helt paff bara... Skulle aldrig kunna tänka mig att USB headsets inte funkade till PS3...

Nej usch, nu måste jag dra till med vitsen att jag tackar gudarna för PC.

Så du är sur för att lurarna inte är fullt kompatibla med PS3, utan att ha kollat upp det själv?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Fuidama:

Verkar stämma enligt wikin iaf.

Skrivet av Wikipedia:

PlayStation 3 does not support game audio through USB headsets. However, most commercial USB headsets can be used for voice communication.

Guuuuuuuuuud så värdelöst... Detta har gjort mig helt paff bara... Skulle aldrig kunna tänka mig att USB headsets inte funkade till PS3...

Nej usch, nu måste jag dra till med vitsen att jag tackar gudarna för PC.

Så du är sur för att lurarna inte är fullt kompatibla med PS3, utan att ha kollat upp det själv?

Jag är sur för att PS3 inte stödjer USB headset. Ja.

Medlem

Tycker jag sett hörlurar i olika butiker där det står specifikt för Ps3 och Xbox, dock vet jag ej om det är USB eller vad det är för något dom kör med. Men tycker ju hörlurar borde funka.
Provade själv med mina Bose högtalare som har USB men desvärre utan lycka.

1
Skriv svar