RCB>3,5mm hona...Funkar ej??

Medlem
RCB>3,5mm hona...Funkar ej??

Jag har mitt PS3 kopplat till min TV via HDMI.

Och jag har just köpt RCB>3,5mm hona.
Jag kopplade in den röda och vita här:
http://imgur.com/yhZqsqv

Testade om det funkade och det gjorde det inte ALLS. Inte ett enda ljud från hörlurarna jag kopplade till 3,5mm uttaget.
Ljudet på TV var precis som vanligt, inget brus eller knastrande alls i hörlurarna om jag vickade på kabeln eller så...

Tittade på inställningar på TVn och där finns verkligen INGET som har med det jag gör att göra...

Vad fan skall man göra för att få igång skiten?
Vill inte ha TV högtalare då det är lyhört här, och mitt sommarlov har nu börjat... Räkna ut resten själv

Såå... Idéer?

Medlem

Klart du inte får nått ljud då du kopplar lurarna i en INGÅNG på teven.

Leta upp hörlursutgången på teven, brukar ofta sitta på sidan, finns det ingen är du SOL (Shit Outta Luck)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Men det är ju dom ända uttagen för RCA överhuvudtaget... Det finns två till på baksidan men det är RCA Component IN

Har jag verkligen en sådan jävla kass TV så jag inte KAN få ljud via hörlurarna....

Medlem

Du ska inte använda RCA överhuvudtaget om du vill ha ljud i lurarna direkt från teven, de flesta har en 3.5mm utgång.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Det sjuka är att denna pissTVn har inget uttag för hörlurar... SJUKT tycker jag.

Därför trodde jag det skulle funka om jag köpte den konverteraren från RCA till 3,5mm så jag får mitt satans ljud i hörlurarna... Men nu då, verkar det som, att det inte ens finns någon UTGÅNG för ljud på denna TVn alls o.O

Skrivet av totte1015:

Det sjuka är att denna pissTVn har inget uttag för hörlurar... SJUKT tycker jag.

Därför trodde jag det skulle funka om jag köpte den konverteraren från RCA till 3,5mm så jag får mitt satans ljud i hörlurarna... Men nu då, verkar det som, att det inte ens finns någon UTGÅNG för ljud på denna TVn alls o.O

Jag kan glatt meddela att ditt problem kostar mindre än en 50-lapp att fixa.

Uppdrag 1 - Köp RÄTT adapter!
1. Googla: "Adapter 2xRCA hona till 3,5 mm hona"
2. Är det hona på båda ändar? RCA till 3.5mm? Köp!

(bild: Kjell & Company)

Uppdrag 2 - Förbered ditt PS3 med kablar som du redan äger.
1. Gå till förrådet.
2. Rota fram PS3:ans scart-kablar ur lådan till PS3:t. (lämna kvar scart-adaptern)
3. Koppla in scart-kabeln i bak på PS3:t
4. Boota ditt PS3, gå in på ljudinställningar.
5. Byt till scart.

(Bild: Dessa kablar äger du redan)

Uppdrag 3 - Koppla samman!
1. Ta din köpta hona-hona adapter och koppla in röd och vit scartkabel.
2. Plugga in Hörlurar.
3. Spela!

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Borde gå med originalsladden också, rca till 3,5 mm stereohona. Däremot måste du ställa in så att PS3:an skickar bild via hdmi till teven och ljud via rca.


signatur
1
Skriv svar