Då har man blivit med 3DS!

Medlem
Då har man blivit med 3DS!

Efter att ha varit utan en bärbar konsol sedan Gameboy Color så beslutade jag mig att det var dags igen. När jag kom hem idag så låg det en blå 3DS Xl och väntade på mig tillsammans med Super Mario 3D world. Första intrycket av maskinen är att det känns som att den är av bra kvalitet. Lite tyngd och robust byggd.

Då är den stora frågan till alla er veteraner vad man ska införskaffa för spel? Ocarina of Time och A Link Between Worlds är två måsten som ska bli inköpta snarast möjligast. Även Mariokart 7 är högintressant.

Men finns det några mindre kända juveler som är måstespel som ni kan tipsa om? Då jag aldrig har ägt en DS så går det ju även bra att tipsa om dessa också, om det nu går att få tag på så gamla spel...

#blogg

Medlem
Då har man blivit med 3DS!

Bravely Default, Theatrythm: Final Fantasy, Shin Megami Tensei: Devil Survivor Overclocked och Shin Megami Tensei: Devil Summoner Soul Hackers.

Det är mina rekommendationer, dock ganska niché titlar allihop.

Medlem

Fire emblem är ett bra strategiskt turbaserat rpg.

Medlem
Skrivet av Arizato:

Bravely Default, Theatrythm: Final Fantasy, Shin Megami Tensei: Devil Survivor Overclocked och Shin Megami Tensei: Devil Summoner Soul Hackers.

Det är mina rekommendationer, dock ganska niché titlar allihop.

Bravely Default har jag kollat in lite grann. Är dock ganska så novis när det gäller JRPGs, men spelar det någon roll?

Skrivet av Loltron:

Fire emblem är ett bra strategiskt turbaserat rpg.

Det här spelet har också fått rikta bra betyg av nästan alla, så det ska jag också ta och kolla in.

Det finns så mycket bra spel till 3DS så det känns som att min backlog har blivit överfull trots att jag bara har ett spel

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Arizato:

Bravely Default, Theatrythm: Final Fantasy, Shin Megami Tensei: Devil Survivor Overclocked och Shin Megami Tensei: Devil Summoner Soul Hackers.

Det är mina rekommendationer, dock ganska niché titlar allihop.

Bravely Default har jag kollat in lite grann. Är dock ganska så novis när det gäller JRPGs, men spelar det någon roll?

Naah, det skulle jag nog inte säga. Finns ett par difficulty spikes, men spelet har underbar customization och karaktärer! En ganska bra introduktion till de som är nya till JRPGn.

Medlem

Råder dig att skaffa Monster 4 Ultimate när det kommer vintern 2015. Monster Hunter serien är guld värd


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Inte direkt mindre känt eller så, men kan inte låta bli att nämna Pokemon X / Y.
Det var dom som fick mig att införskaffa ett 3DS och det var utan tvekan värt det.

Medlem
Skrivet av Arizato:

Naah, det skulle jag nog inte säga. Finns ett par difficulty spikes, men spelet har underbar customization och karaktärer! En ganska bra introduktion till de som är nya till JRPGn.

Ok, det låter trevligt. Det blir nog att införskaffa när jag har klarat av Zeldaspelen.

Skrivet av Apministern:

Råder dig att skaffa Monster 4 Ultimate när det kommer vintern 2015. Monster Hunter serien är guld värd

Ännu en spelserie som jag inte vet så mycket om. Det enda jag vet är att serien är stor i Japan

Skrivet av Zalcore:

Inte direkt mindre känt eller så, men kan inte låta bli att nämna Pokemon X / Y.
Det var dom som fick mig att införskaffa ett 3DS och det var utan tvekan värt det.

Jag har inte lirat något Pokemon sedan gold, så det kanske är dags igen

Inaktiv

Är också riktigt sugen på en 3DS XL. Men väntar tills priset har fallit lite. Ocarina of Time är ett måste!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Är också riktigt sugen på en 3DS XL. Men väntar tills priset har fallit lite. Ocarina of Time är ett måste!

Frågan är om det kommer att bli så mycket billigare. Jag har också väntat, men konsolen säljer ju som smör med priset det har nu, så jag tror inte Nintendo ser någon poäng med att sänka vid tillfället.

Nej, jag är helnöjd med mitt köp, så jag kan verkligen rekommendera 3DS.

Inaktiv
Skrivet av Jozo:
Skrivet av showerguy:

Är också riktigt sugen på en 3DS XL. Men väntar tills priset har fallit lite. Ocarina of Time är ett måste!

Frågan är om det kommer att bli så mycket billigare. Jag har också väntat, men konsolen säljer ju som smör med priset det har nu, så jag tror inte Nintendo ser någon poäng med att sänka vid tillfället.

Nej, jag är helnöjd med mitt köp, så jag kan verkligen rekommendera 3DS.

Jo precis! Jag har haft en längre bevakning på Prisjakt och Pricerunner och priset verkar ha stannat upp. Får antingen köpa något begagnat eller slå till på en sprillans ny!

Medlem

En titel som jag alltid tipsar om är Aliens Infestation:
http://cdon.se/spel/aliens%3a_infestation-15163902

Riktigt bra titel som glömdes bort när den släpptes.


signatur

Videomupp

1
Skriv svar