Steams sommarrea är här!

Robot
Medlem
Steams sommarrea är här!

Frågan är, kan dom vara så fula att olika dagar så har dom antingen mer/mindre rabatt på samma spel?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Frågan är, kan dom vara så fula att olika dagar så har dom antingen mer/mindre rabatt på samma spel?

Kav vara så att T.ex Left 4 dead har 50% genom hela rean men är med på en flash sale och får 75%.

Medlem

Roligt att så många spel är så otroligt dyra. Deadrising 3 pre order med 25% off är lika dyrt som Deadrising 3 till X1 pre order på amazon och då fick du även en fysisk kopia som du kan eller kunde sälja för några euro / pund mindre.

Skyrim med 40% off är fortfarande lika dyrt som GMG pre order för ett år sen.

Borderlands 2 med 60% off är fortfarande dyrare än GMG pre order när det släpptes förra året mot vintern.

Väldigt få spel som är värt priset och alla nyare bra spel som är 1 eller 2 år gamla har fortfarande chockartade priser som är dyrare än pre-orders i butik eller dyrare än konsol.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av totte1015:

Frågan är, kan dom vara så fula att olika dagar så har dom antingen mer/mindre rabatt på samma spel?

Kav vara så att T.ex Left 4 dead har 50% genom hela rean men är med på en flash sale och får 75%.

...aaaand this is why I never buy at Summersale :/

Jag hatar verkligen att göra dåliga affärer :/

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Väldigt få spel som är värt priset och alla nyare bra spel som är 1 eller 2 år gamla har fortfarande chockartade priser som är dyrare än pre-orders i butik eller dyrare än konsol.

Nu kanske det är specifika spel du pratar om, men om man siktar på 75% rea minst när man köper spelen så kommer man i min mening undan rätt billigt. Om du tycker att 50 kronor är ett "chockartat pris" så vet jag inte riktigt vad du jämför med.

Inaktiv

And so it begins...

Medlem
Skrivet av moberg:
Skrivet av marcus8958:

Väldigt få spel som är värt priset och alla nyare bra spel som är 1 eller 2 år gamla har fortfarande chockartade priser som är dyrare än pre-orders i butik eller dyrare än konsol.

Nu kanske det är specifika spel du pratar om, men om man siktar på 75% rea minst när man köper spelen så kommer man i min mening undan rätt billigt. Om du tycker att 50 kronor är ett "chockartat pris" så vet jag inte riktigt vad du jämför med.

Men spelen med 75% rea har några år på nacken och mest troligt äger man redan majoriteten av dom spelen med undantag för dåliga spel OCH många av spelen har redan gått på rea på andra sidor.

Du måste även överväga att om du nu köper dig Far Cry 2 för 75% alltså 2.5€ så är det en bra deal för allt som ger mer än 20 minuters underhållning för det priset är en bra deal, men samtidigt måste man också överväga om man kommer spela spelet över huvudtaget.

Jag tror rätt många impulsköper billiga spel som aldrig kommer spelas. Det är jävligt dyra spel i längden och långt mycket värre än att köpa ett dyrt spel som man väl spelar.
Jag siktar mig in på bra spel och där är steams rea dyrare än normalpris i butik eller fullpris konsolspel och det är i mina ögon jävligt dyrt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Roligt att så många spel är så otroligt dyra. Deadrising 3 pre order med 25% off är lika dyrt som Deadrising 3 till X1 pre order på amazon och då fick du även en fysisk kopia som du kan eller kunde sälja för några euro / pund mindre.

Skyrim med 40% off är fortfarande lika dyrt som GMG pre order för ett år sen.

Borderlands 2 med 60% off är fortfarande dyrare än GMG pre order när det släpptes förra året mot vintern.

Väldigt få spel som är värt priset och alla nyare bra spel som är 1 eller 2 år gamla har fortfarande chockartade priser som är dyrare än pre-orders i butik eller dyrare än konsol.

Håller med faktiskt, inte vart mycket intressant på steam reorna den senaste tiden, mest samma och alltid dyrare än gmgs reor, vilka jag är mycket mer förväntansfull på

Redan köpt mitt första spel på rean, bara 80% off.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Jag tror rätt många impulsköper billiga spel som aldrig kommer spelas. Det är jävligt dyra spel i längden och långt mycket värre än att köpa ett dyrt spel som man väl spelar. Jag siktar mig in på bra spel och där är steams rea dyrare än normalpris i butik eller fullpris konsolspel och det är i mina ögon jävligt dyrt.

Naturligtvis är det "dyrt" att impulsköpa spel man aldrig kommer att spela. Men det gäller ju allt. Sen tycker ju såklart folk om olika spel, men jag ser åtminstone 3 spel som jag skulle klassa som "bra" på förstasidan, och samtliga är billigare nu än om man jämför priset på t.ex. spelbutiken.

Skrivet av Lepr:

Håller med faktiskt, inte vart mycket intressant på steam reorna den senaste tiden, mest samma och alltid dyrare än gmgs reor, vilka jag är mycket mer förväntansfull på

Här är något jag verkligen kan hålla med om. På Steams reor får man verkligen känslan av att de bara nöter samma spel om och om och om igen. Det är egentligen en tämligen tråkig rea.

Medlem

Hitills har det varit en dålig rea. Och självklart skall man bort om typ 3 timmar. Kan lova det blir skit bra reor på spel man vill ha ikväll eller imorgon.... Så jävla typiskt!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Alla spel har inte reducerat pris; "Watchdogs" ligger på 59 Euro.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Alla spel har inte reducerat pris; "Watchdogs" ligger på 59 Euro.

Det är ju ganska färskt, så det är inte så förvånande.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

A whole lotta nothin' som vanligt.

Medlem

http://www.gamecarddirect.se/ är jäkligt bra sida. ny populärt spel 320kr när de släpps istället för över 500kr... steam har coh 2 för 17 euro 50% och här tar dom 119kr..

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av walter_iego:

Alla spel har inte reducerat pris; "Watchdogs" ligger på 59 Euro.

Det är ju ganska färskt, så det är inte så förvånande.

köp på gamecarddirect.se där kan köpa watch dog special edition för 350kr

Medlem

Funderar på Far Cry 3, men har aldrig varit ett fan av fps-spel.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av firebird_79:

http://www.gamecarddirect.se/ är jäkligt bra sida. ny populärt spel 320kr när de släpps istället för över 500kr... steam har coh 2 för 17 euro 50% och här tar dom 119kr..

Alla spel på den sidan är inte heller till normalpris. GTA V pre order till PC för 500kr.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av firebird_79:

http://www.gamecarddirect.se/ är jäkligt bra sida. ny populärt spel 320kr när de släpps istället för över 500kr... steam har coh 2 för 17 euro 50% och här tar dom 119kr..

Alla spel på den sidan är inte heller till normalpris. GTA V pre order till PC för 500kr.

ja men de kommer dom nog ändra sen när det släpps. köpte wolfenstien för 329 kr när det släpptes.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Roligt att så många spel är så otroligt dyra. ..

..Borderlands 2 med 60% off är fortfarande dyrare än GMG pre order när det släpptes förra året mot vintern.

Väldigt få spel som är värt priset och alla nyare bra spel som är 1 eller 2 år gamla har fortfarande chockartade priser som är dyrare än pre-orders i butik eller dyrare än konsol.

Kul om du kollar upp priserna först. Kommer ihåg att jag betalade runt €35 för Borderlands 2 utan något Season pass. GMG har nu Borderlands 2 GOTY (season pass + lite mer) för €35 och Steam har det för €18..

Men ja vissa priser är inte billigare

Medlem
Skrivet av Mellansalt:

Funderar på Far Cry 3, men har aldrig varit ett fan av fps-spel.

Jag tycker spelet är värt 5€.Även om du kanske inte gillar fps så har spelet helt ok sandbox läge där du får springa runt på ön, köra lite stealth kills, samla skins från djur och tillverka lite skrot, ta över lägerplatser och båtar.
Man tröttnar rätt fort på spelet men för 5€ får du i alla fall 10 timmars underhållning vilket inte alls är mycket pengar.

Så byt ut ett mål mat på donken eller var ni sörlänningar äter majoriteten av era måltider mot en säck potatis och lite falukorv så har ni råd till spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av pentav:
Skrivet av marcus8958:

Roligt att så många spel är så otroligt dyra. ..

..Borderlands 2 med 60% off är fortfarande dyrare än GMG pre order när det släpptes förra året mot vintern.

Väldigt få spel som är värt priset och alla nyare bra spel som är 1 eller 2 år gamla har fortfarande chockartade priser som är dyrare än pre-orders i butik eller dyrare än konsol.

Kul om du kollar upp priserna först. Kommer ihåg att jag betalade runt €35 för Borderlands 2 utan något Season pass. GMG har nu Borderlands 2 GOTY (season pass + lite mer) för €35 och Steam har det för €18..

Men ja vissa priser är inte billigare

http://www.gamecarddirect.se/spel/pc/downloads/borderlands-2-... 279kr

Medlem
Skrivet av pentav:
Skrivet av marcus8958:

Roligt att så många spel är så otroligt dyra. ..

..Borderlands 2 med 60% off är fortfarande dyrare än GMG pre order när det släpptes förra året mot vintern.

Väldigt få spel som är värt priset och alla nyare bra spel som är 1 eller 2 år gamla har fortfarande chockartade priser som är dyrare än pre-orders i butik eller dyrare än konsol.

Kul om du kollar upp priserna först. Kommer ihåg att jag betalade runt €35 för Borderlands 2 utan något Season pass. GMG har nu Borderlands 2 GOTY (season pass + lite mer) för €35 och Steam har det för €18..

Men ja vissa priser är inte billigare

GMG har ingen pre order deal på B2 GOTY Edition längre så självklart kommer du inte få spelet billigare.

Det du inte heller tänker på är att GMG alltid har 20%-25% vouchers i stort sett varje dag.

Deals på GMG är nästan alltid billigare än deals på Steam.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Thane:
Skrivet av totte1015:

Frågan är, kan dom vara så fula att olika dagar så har dom antingen mer/mindre rabatt på samma spel?

Kav vara så att T.ex Left 4 dead har 50% genom hela rean men är med på en flash sale och får 75%.

...aaaand this is why I never buy at Summersale :/

Jag hatar verkligen att göra dåliga affärer :/

Kommer ett spel man vill ha med bland flash sales så slår man till direkt, annars väntar man till sista dagen med att handla.

Skrivet av Mellansalt:

Funderar på Far Cry 3, men har aldrig varit ett fan av fps-spel.

Köp Far Cry 3 – Blood Dragon istället. Fantastiskt spel och det kostar bara 3,74 € just nu.

Medlem

Steams priser är riktigt dåliga pga att dom ändrar från dollar till euro, dvs 10 dollar blir 10 euro. Kommer nog aldrig köpa ett spel från steam när dom ändå oftast är dyrare.

Skrivet av Castor.T:
Skrivet av walter_iego:

Alla spel har inte reducerat pris; "Watchdogs" ligger på 59 Euro.

Det är ju ganska färskt, så det är inte så förvånande.

Skrivet av Castor.T:
Skrivet av walter_iego:

Alla spel har inte reducerat pris; "Watchdogs" ligger på 59 Euro.

Det är ju ganska färskt, så det är inte så förvånande.

Jag syftar på det Mattias skrev i sin artikel: "Alla titlar i butiken har reducerat pris ..." - vilket inte stämmer. Sedan har de höjt priset på många spel, bl.a. "Aliens: Colonial Marines" som på på 4.99 Euro innan rean, men som nu kostar 9.99 Euro; en höjning med drygt 50%.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det skulle ju inte vara någon REA på DayZ hade utvecklarna sagt... för att det inte skulle orättvist för dem som köpt spelet till fullpris.
Men det verkar steam inte bry sig om.

12
Skriv svar