World of Warcraft: Warlords of Draenor

Skribent
Skrivet av zobino:

Blizzard har aldrig låtit någon prata om en friends and family alpha tidigare ens. Så ne.. FZ borde inte ha gjort denna "förhandstitt"

Från Blizzards mejl:

Skrivet av Blizzard:

"Feel free to share screenshots and video of your adventures and to discuss your experiences publically."

De lät även folk snacka fritt om Hearthstone och Heroes of the Storm.

Förhandstittar bygger förresten på antingen ej färdigställt material (som alpha och beta) eller korta segment, ofta i början av spelen. Syftet är att ge ett första intryck, inte recensera hela upplevelsen. Så som det har varit sedan urminnes tider, med andra ord.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Moderator | Testpilot
Skrivet av zobino:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kleptoman:

Känns lite som att ni borde vänta tills spelet är ute ur alpha stadiet?

För att? Det är är en förhandstitt och ingen recension.

Du menar att man borde göra en förhandstitt på en alpha som enbart är friends and family där du enbart kan testa alliance, få racer och du enbart kan levla till 82...

Denna alpha släpptes enbart för att skapa lite hype och inte låta Wildstar få hela scenen. Blizzard har aldrig låtit någon prata om en friends and family alpha tidigare ens. Så ne.. FZ borde inte ha gjort denna "förhandstitt"

// En wow spelare som slutade redan i WOTLK (se, jag är inte ens någon fanboy)

Jag har aldrig sagt något att man borde. Berättade bara att det här är en förhandstitt vars poäng är att prata om spelet innan det är släppt, oberoende om det är beta, alpha, pre alpha så länge man får prata om det. Vad fan du sedan mumlar om vet jag inte.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Herr rygg

Vad som än sägs här vet vi alla hur det blir. Vi köper ett ex och spelar en månad eller två. Vi lyckas bygga ett par hus för att sedan ju mer tiden mer sällan komma tillbaka till WoW-världen. Tillslut kommer vi inte tillbaka alls...

..tills nästa expansion släpps och vi cirkulerar ännu ett varv. Det är livets stora cirkel:D


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

dmn
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Recensioner, förhandstittar är för det mesta personliga och i annat fall brukar det bara bli en informationstext.

Om man inte kan skriva en objektiv recension är man en värdelös skribent.

Medlem

nog för att jag tyckte om wow innan jag slutade, men detta gör det tyvärr inte värt att börja igen enligt mig.
kommer ihåg den tiden då det verkligen var kul att spela wow, innan den tid då allt blev så blodigt allvarligt och den där "jag är bäst/jag ska vara värst" attityden började att förruttna spelet, tiden då man loggade in med några kompisar och bara hade kul i tex PVP och dungeons,
den tiden är förbi och lär nog inte komma tillbaka.

Medlem
Skrivet av xorpen:

Hmm, jag kommer ihåg en massa fanboys som sa att WoW skulle vara snyggare än Wildstar efter nästa expansion.. Dom måste ha menat en annan än denna för det här ser fortfarande ut som hög med skit.

Haha Wildstar? Du menar skiten som ser ut som en tecknad serie och har grafik från.. Ja, 2006? Och detta ska lanseras SOM ETT NYTT spel.

Medlem

Gillar WoW men måste säga att spelet skulle bli bra mycket bättre med ett uppdaterat stridssystem. Själv bryr jag mig inte om roller längre heller, men om de vill behålla den matrisen så går det ju även om man flyttar till en modell med mindre tab target och mer smidiga strider.

Det är dock inte så dåligt som det kunde vara på den fronten; jag tycker nya mmos fortfarande sällan känns mer smidiga i hur kameran eller karaktärerna rör på sig, om man räknar bort sådant som att undvika slag osv. Det är helt enkelt oftast väldigt responsivt i WoW.

Medlem

Det får man väl säga talent trädet är det som gör att man inte vill spela, som det är nu är det tristare än tristats.

Skulle annars lätt kunna lira det


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av dmn:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Recensioner, förhandstittar är för det mesta personliga och i annat fall brukar det bara bli en informationstext.

Om man inte kan skriva en objektiv recension är man en värdelös skribent.

Det existerar inte objektiva recensioner. En recension är en persons åsikt, högst subjektiv.

dmn
Medlem
Skrivet av kanelbulle:
Skrivet av dmn:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Recensioner, förhandstittar är för det mesta personliga och i annat fall brukar det bara bli en informationstext.

Om man inte kan skriva en objektiv recension är man en värdelös skribent.

Det existerar inte objektiva recensioner. En recension är en persons åsikt, högst subjektiv.

Du har fel.

12
Skriv svar