Historiska detaljer är viktiga i Valiant Hearts

Robot
Herr rygg
Historiska detaljer är viktiga i Valiant Hearts

Det här är ett givet köp. Jag tror det är ett spel som kommer vara väldigt psykiskt jobbigt att spela. Får ju magknip bara man ser alla klipp från spelet:'(
Samtidigt är det ett viktigt spel att spela för att få en tanke på hur fruktansvärt det måste ha varit och att vi aldrig får glömma.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Ser ut att bli ett spel som faktiskt visar krig som det är -- ett helvete. Ett ordentligt jävla helvete. Finns liksom anledningar till varför tex Amerikanska soldater är överrepresenterade kring psykiska problem efter tjänstgöring. Fler spel behöver skildra krig på ett sätt som problematiserar det, och får en att börja tvivla på att det skulle finnas någon godhet eller ondska. Tänker Spec Ops: The Line, till exempel.

Inaktiv

Det var ett tag sedan jag fick tårar i ögonen när jag tittade på Valiant Hearts trailer och för varje klipp jag ser med dom så känns det att Valiant Hearts är det spel jag tänker lägga pengar på trots Steams sommarrea.

Avstängd

Ubiart Framework är nog det bästa Ubisoft har skapat på länge.

Medlem

Längtar! Jag tror verkligen att Valiant Hearts kommer leverera en fängslande och känslosam upplevelse

Medlem

Skämmigt att läsa dessa kommentarer. När blev alla så feminina


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Försöker att inte förvänta mig för mycket, men det ser snuskigt bra ut!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skämmigt att läsa dessa kommentarer. När blev alla så feminina

Förmodligen då folk för en sisådär 100 år sedan faktiskt insåg att krig inte var så jäkla roligt. Innan dess kunde krigsföring ändå ses som något manligt och tappert. Första världskriget ändrade på det ganska ordentligt. Själv hoppas jag Valiant Hearts lyckas förmedla detta och visar precis hur hemskt det var.

Det är även rätt lätt att bli bekväm av sig när Sverige inte upplevt krig på 200 år. Hellre då att folk fäller "feminina" kommentarer än slår på sköldarna och vill ut i strid.

Medlem
Skrivet av Araeda:
Skrivet av Kleptoman:

Skämmigt att läsa dessa kommentarer. När blev alla så feminina

Förmodligen då folk för en sisådär 100 år sedan faktiskt insåg att krig inte var så jäkla roligt. Innan dess kunde krigsföring ändå ses som något manligt och tappert. Första världskriget ändrade på det ganska ordentligt. Själv hoppas jag Valiant Hearts lyckas förmedla detta och visar precis hur hemskt det var.

Det är även rätt lätt att bli bekväm av sig när Sverige inte upplevt krig på 200 år. Hellre då att folk fäller "feminina" kommentarer än slår på sköldarna och vill ut i strid.

Dessutom jävligt lätt att yttra sig som personen ovan när denne aldrig upplevt frontlinjerna i praktiken. Framöver vill jag personligen att ingen människa glorifierar eller hyllar krig utan att ha sett det i praktiken.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Kleptoman:

Skämmigt att läsa dessa kommentarer. När blev alla så feminina

Är det bättre med tonårskommentarer?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skämmigt att läsa dessa kommentarer. När blev alla så feminina

Snälla, säg att du har hamnar mitt i krigets mitt någon dag. Världen behöver inte dig.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skämmigt att läsa dessa kommentarer. När blev alla så feminina

Haha... Håller med. Och sen lite Ubisoft kärlek helt plötsligt.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Skämmigt att läsa dessa kommentarer. När blev alla så feminina

Grät aldrig din pappa?

Själv blev jag rörd av trailerns fina andemening. Hoppas på en djup upplevelse från Valiant Hearts.

1
Skriv svar